Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 - 3:56μμ

Test drive: Volkswagen Golf GTI Clubsport

Η κορυφαία έκδοση ευρείας παραγωγής του Volkswagen Golf GTI υπόσχεται μεγαλύτερες συγκινήσεις χωρίς θυσίες στην πρακτικότητα.

Το 2016 η Volkswagen γιόρτασε τα 40 χρόνια των GTI. Και μια από τις ενέργειες που έκανε για τον εορτασμό αυτής της επετείου ήταν το λανσάρισμα του Golf GTI Clubsport.

Άλλωστε το πλήρες όνομα του μοντέλου σε κάποιες αγορές είναι Clubsport Edition 40. Ουσιαστικά πρόκειται για μια έκδοση του γνωστού μας GTI Performance με περισσότερη ισχύ, πιο σπορ στήσιμο και αεροδυναμικές βελτιώσεις. Χωρίς τον πιο ειδικό χαρακτήρα του ελαφρωμένου και διθέσιου Clubsport S περιορισμένης παραγωγής, που με χρόνο 7’ 47” 19 είναι πλέον το γρηγορότερο προσθιοκίνητο παραγωγής στο Nürburgring. Για να μπορέσουμε να το οδηγήσουμε όπως πρέπει, ακόμα και ο καιρός μας κάνει τη χάρη. Για κάποιες ώρες, μέσα στην πιο βροχερή περίοδο του χειμώνα, μας ανοίγει ένα παράθυρο καθαρού ουρανού στην ορεινή Κορινθία, όπου και κατευθυνόμαστε.

Στον αυτοκινητόδρομο, εξαιρώντας το ότι κρατάς στα χέρια σου ένα τιμόνι με το λογότυπο GTI και επένδυση Alcantara, λίγα πράγματα φανερώνουν ότι δεν βρίσκεσαι μέσα σε μια καλά εξοπλισμένη έκδοση ενός πιο στάνταρ Golf. Ένα αρνητικό, είναι ο λίγο παραπάνω θόρυβος κύλισης που φέρνουν στην καμπίνα οι 19άρες ζάντες και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, σε σχέση με εκδόσεις με πιο μικρούς τροχούς και ημιάκαμπτο άξονα. Και ένα πολύ θετικό, είναι η ευκολία με την οποία πιάνεις και διατηρείς πολύ υψηλή ταχύτητα. Η μέγιστη ονομαστική ισχύς του 2.0 TSI σε αυτή την έκδοση είναι 265 PS, όμως αυξάνεται στους 290 PS για 10” με κάθε πάτημα του γκαζιού ως το τέρμα, και χρειάζεται διάλειμμα 10” μέχρι να ενεργοποιηθεί και πάλι.

Όποιο κι αν είναι το πραγματικό νούμερο κάθε στιγμή, γεγονός είναι ότι σε συνδυασμό με την άψογη λειτουργία του DSG, το Clubsport πετυχαίνει απολύτως κορυφαίες επιδόσεις. Με 0-100 km/h σε 5,9”, ισοφαρίζει το Honda Civic Type R, ενώ στα 1.000 m από στάση φτάνει πρώτο, σε 24,9” αντί για 25,6”. Ακόμα καλύτερα τα πηγαίνει στην επιτάχυνση 60-160 km/h η οποία ολοκληρώνεται σε 8,5”, όταν το Civic χρειάζεται 10,3”. Τα αντίστοιχα νούμερα για το Peugeot 308 GTi 270 είναι 6,1”, 25,4” και 9,8” και για το SEAT Leon Cupra (των 280 ίππων) 6,1”, 25,5” και 9,6”. Οπότε αν το Clubsport υπολείπεται σε κάτι σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, αυτό σαφώς δεν είναι το γκάζι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το VW Golf GTI Clubsport S σπάει το δικό του ρεκόρ στο 'Ring [video]

Σε ένα ανηφορικό στροφιλίκι η κλίση του δρόμου ελάχιστη επίδραση έχει στις επιδόσεις του Clubsport, όπως φαίνεται από τα χιλιόμετρα που μαζεύει από στροφή σε στροφή. Στην έξοδο κάθε πέταλου, η δύναμη περνά στο δρόμο χωρίς απώλειες χάρη στο VAQ. Το μοναδικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό σε προσθιοκίνητο παραγωγής είναι το ίδιο που έχουμε γνωρίσει στο Golf GTI Performance και το Leon Cupra. Επειδή απουσιάζει το τράβηγμα του εμπρός μέρους προς το εσωτερικό της στροφής, όπως σε ένα επιθετικό μηχανικό μπλοκέ, ίσως αρχικά αμφιβάλεις για την αποτελεσματικότητά του. Όμως το ότι μπορείς να περάσεις στο γκάζι πολύ νωρίς χωρίς η τροχιά να ανοίξει ούτε μοίρα, τουλάχιστον στο στεγνό, είναι αρκετά πειστικό επιχείρημα για το αντίθετο.

Σε δρόμο με γρήγορη χάραξη χρειάζεσαι ένα πολύ ακριβές τιμόνι για να ορίζεις τη σωστή τροχιά, και αυτό το Golf το διαθέτει. Χάρη στον μεταβλητό λόγο της κρεμαγέρας, η κίνηση των χεριών είναι ελάχιστη και ακριβώς όση χρειάζεται. Η πληροφόρηση για τη διαθέσιμη πρόσφυση στην είσοδο δεν είναι κορυφαία, όμως όταν διαπιστώσεις ότι κρατάει μπορείς να διατηρήσεις έναν πολύ γρήγορο ρυθμό. Σε αυτές τις συνθήκες θα ήθελες ένα πιο υπάκουο κιβώτιο, εφόσον χρησιμοποιείς τη χειροκίνητη λειτουργία. Το θετικό είναι ότι η εντολή από τα paddles φτάνει άμεσα στο DSG, όμως το αυτόματο ανέβασμα κοντά στον κόφτη και το kickdown που δεν απενεργοποιείται μετράνε αρνητικά.



Η ανάρτηση, με συμβατικά αμορτισέρ κι όχι τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα DCC, επιτρέπει μικρή κλίση. Όμως η αντίδραση του πλαισίου στις εντολές σου είναι λιγότερο άμεση απ’ ό,τι στο Civic Type R ή το Leon Cupra, στο αντίστοιχο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας του καθενός. Έτσι, το Clubsport δεν προτιμά τις απότομες τιμονιές της τελευταίας στιγμής, αντίθετα ανταμείβει την οδήγηση με ροή, με σωστές γραμμές και το πέρασμα στο γκάζι από νωρίς. Το σωστό τρόπο, δηλαδή. Από την άλλη, παραμένει εξαιρετικά άνετο, ακόμα και στην πόλη, παρά την ύπαρξη ελαστικών 225/35 σε 19άρες ζάντες (στάνταρ: 225/40 R18). Μόνο το 308 GTi 270 μπορεί να σε κρατήσει το ίδιο ξεκούραστο.

Σε πιο γλιστερή άσφαλτο και οδηγώντας με το ESP Sport, το πίσω μέρος εμφανίζεται πιο πρόθυμο σε σχέση με του απλού GTI. Είναι μάλλον περισσότερο μια ευχάριστη παρενέργεια της καλύτερης πρόσφυσης εμπρός, παρά εγγενές χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Γεγονός όμως είναι ότι η ουρά του Clubsport θα βοηθήσει στην τοποθέτηση αν κουβαλήσεις αρκετή φόρα στην είσοδο. Αρκεί να μη χρειαστεί να τσιμπήσεις το φρένο, αφού σε αυτή την περίπτωση τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν ακόμα και με το ESP Off. Σε υψηλότερη ταχύτητα, το Clubsport θεωρητικά είναι πιο σταθερό από ένα συμβατικό Golf GTI χάρη και στα επιπλέον αεροδυναμικά βοηθήματα. Ο νέος εμπρός προφυλακτήρας, τα μαρσπιέ, ο διαχύτης και η αεροτομή οροφής δημιουργούν περισσότερο downforce πίσω, χωρίς η Volkswagen να αναφέρει συγκεκριμένα κιλά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf GTI Performance

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά. Ακόμα και στο τέλος μιας κατηφορικής διαδρομής το πεντάλ παρέχει ακόμα την ίδια σιγουριά, χωρίς νεκρή διαδρομή και με ικανοποιητική ακρίβεια για μονοπίστονες δαγκάνες. Πάνω στην ώρα, ο καιρός έχει αποφασίσει ότι φτάνει ως εδώ. Το παράθυρο καλοκαιρίας ξανακλείνει, ο δρόμος σύντομα πλημυρίζει, και από την όμορφη διαδρομή που μας φέρνει πάνω από τα 1.100 m υψόμετρο μπορούμε να περάσουμε μόνο τουριστικά, και με τους υαλοκαθαριστήρες στη γρήγορη σκάλα. Δεν χρειάζεται όμως ούτε χιλιόμετρο παραπάνω για να βγει ένα ασφαλές συμπέρασμα.

Το Clubsport είναι η καλύτερη εκδοχή του σημερινού Golf GTI. Είναι ικανότερο και πιο απολαυστικό, χωρίς να θυσιάζει τίποτα από την άνεση και την ευκολία χρήσης του. Στα σωστά χέρια μπορεί να κινηθεί σε ρυθμό που θα προβληματίσει κάθε του αντίπαλο. Αυτό το «αλλά» που διαχωρίζει πάντα τα γρήγορα Golf από τα πιο καθαρόαιμα μοντέλα της κατηγορίας υπάρχει και εδώ, σε μικρότερο βαθμό βέβαια. Αλλά τον συνδυασμό αποτελεσματικότητας στο βουνό και άνεσης στην καθημερινή χρήση που προσφέρει, δύσκολα τον βρίσκεις αλλού.


Τι λέει το DRIVE
Πιο γρήγορο και πιο αποτελεσματικό από το GTI Performance, χωρίς θυσίες στην άνεση και την ευκολία χρήσης που έχουν κάνει το γρήγορο Golf τόσο επιτυχημένο.
Τιμή από €34.950
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 265 PS/5.350-6.600 rpm (290 με overboost), 35,7 kgm/1.700-5.300 rpm, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (DSG)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
0-160 km/h 12,0”
0-400 m 14,0” @ 172,3 km/h
0-1.000 m 24,9” @ 214,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 3,8”
50-80 km/h 1,8”
80-110 km/h 2,5”
110-140 km/h  3,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,9 m
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 158 g/km
Διαστάσεις 4.268 x 1.799 x 1.481 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.370 kg
Μετρήσεις Drive. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία