Με το νέο Continental SportContact 6 στο Bilster Berg

Με το νέο Continental SportContact 6 στο Bilster Berg

Ατόφια σπορ αίσθηση χωρίς μειονεκτήματα σε αντοχή ή σε επιδόσεις στο βρεγμένο, ήταν ο στόχος της Continental για το νέο SportContact 6. Και το διαπιστώσαμε οι ίδιοι στην πίστα του Bilster Berg.

Μέχρι σήμερα, τα σπορ λάστιχα της Continental ήταν εξαιρετικά σε πρόσφυση και απόλυτες επιδόσεις, αλλά τους έλειπε κάτι αρκετά σημαντικό για πολλούς οδηγούς σπορ αυτοκινήτων: ακρίβεια και αμεσότητα. Αυτοί ήταν και οι τομείς στους οποίους επικεντρώθηκε η εταιρία για το νέο SportContact 6.

Χωρίς να υστερεί σε επιδόσεις στο βρεγμένο, το νέο μοντέλο της για την κατηγορία των Ultra High Performance ελαστικών έπρεπε να προσφέρει περισσότερη πληροφόρηση και ακρίβεια στον οδηγό του, έτσι ώστε να μπορεί να κινείται με μεγαλύτερη ευκολία και ασφάλεια στο όριο. Στη γόμα του SportContact 6 χρησιμοποιείται μια σύνθεση της Continental που ακούει στο όνομα Black Chili. Έτσι έχει την απαραίτητη ελαστικότητα έτσι ώστε να αγκαλιάζει τις ατέλειες τις ασφάλτου, ενώ οι δυνάμεις που αναπτύσσονται μεταξύ των μορίων της και αυτών του δρόμου λειτουργούν σαν μικρές βεντούζες σε νανοσκοπικό επίπεδο.

Τα τακούνια στην εξωτερική πλευρά του πέλματος είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε όταν παραμορφώνονται να κλειδώνουν μεταξύ τους, δημιουργώντας μια συμπαγή επιφάνεια που προσφέρει περισσότερη πρόσφυση και ακρίβεια. Ο σκελετός του ελαστικού είναι φτιαγμένος από Aralon 350, δηλαδή κέβλαρ και νάιλον πλεγμένα με ιδιαίτερο τρόπο, που εγγυάται την αντοχή του ως τα 350 km/h. Τελικά σε σχέση με τον προκάτοχό του, το SportContact 5P, το «6άρι» είναι βελτιωμένο κατά 2-14% σε κάθε τομέα αξιολόγησης.



Η παρουσίαση του νέου ελαστικού έγινε στην απολαυστική πίστα Bilster Berg, στη Γερμανία. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε όχι μόνο το SportContact 6 αλλά και δύο πρωτότυπα ελαστικά που είχε φτιάξει η Continental κατά την εξέλιξή του: ένα με τη βαρύτητα να έχει δοθεί στις επιδόσεις στο στεγνό και ένα στο βρεγμένο οδόστρωμα. Τα λάστιχα ήταν φορεμένα σε μερικές κατά τα άλλα ολόιδιες Porsche Cayman GTS, και η διαφορά στην απόκριση μεταξύ της βρόχινης και της στεγνής εκδοχής ήταν παραπάνω από εμφανής.

Εκτός από την υποκειμενική αίσθηση όμως, η διαφορά αποδείχθηκε και με αντικειμενικό τρόπο, με ασκήσεις περιστροφής του τιμονιού κατά συγκεκριμένες μοίρες και παρατήρηση της πλευρικής επιτάχυνσης σε κάθε περίπτωση χάρη στα συστήματα καταγραφής δεδομένων της Continental. Έτσι διαπιστώσαμε πέραν πάσης αμφιβολίας ότι το τελικό αποτέλεσμα, το SportContact 6, είναι πολύ καλύτερο από τον υποθετικό μέσο όρο μεταξύ των δύο ακραίων ελαστικών. Καταφέρνει να προσφέρει σχεδόν την ίδια αμεσότητα και ακρίβεια με το στεγνό λάστιχο, ενώ σε βρεγμένο οδόστρωμα πετυχαίνει αποστάσεις ακινητοποίησης πιο κοντά στο βρόχινο.

Μεγάλες απαιτήσεις από τα λάστιχά τους έχουν και μοντέλα με σπορ χαρακτήρα αλλά μεγάλο βάρος και χειρότερη κατανομή. Όπως τα πανίσχυρα χάτσμπακ Audi RS3, Mercedes-AMG A45 και VW Golf R τα οποία οδηγήσαμε αμέσως μετά, στο πιο σφιχτό κομμάτι τις πίστας. Εκεί ήταν ξεκάθαρο ότι ακόμα και σε κατηφορικές στροφές, με όλο το βάρος του αυτοκινήτου να πιέζει τον εμπρός εξωτερικό τροχό, το SportContact 6 εξακολουθούσε να προσφέρει ικανοποιητική ακρίβεια στο τιμόνι, και να μην παραδίδει πνεύμα σε λίγους γύρους.

Το SportContact 6 είναι ήδη λάστιχο πρώτης τοποθέτησης στο νέο Honda Civic Type R, και υπεύθυνο για το ρεκόρ του στο Nürburgring. Και η Continental δουλεύει με άλλους κατασκευαστές ώστε να τοποθετηθεί και σε ισχυρότερα και πιο εξωτικά μοντέλα, όπως η Porsche 911 και το Audi R8. Το ότι διατίθεται μόνο για ζάντες από 19’’ έως 23’’ (σε 41 διαστάσεις) περιορίζει αρκετά το κοινό του, όμως η αγορά για αυτές τις διαστάσεις στην Ευρώπη αναπτύσσεται ραγδαία. Σύμφωνα με την Continental, ως το 2020 η ζήτηση για λάστιχα 19’’ θα αυξάνεται κατά 8% ετησίως, ενώ στις μεγαλύτερες διαστάσεις η αύξηση θα ξεπερνά το 10%

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube