Δοκιμάζουμε το νέο Volkswagen Touareg

Το νέο Touareg δεν είναι απλώς η νέα γενιά του μοντέλου, είναι η ναυαρχίδα της σύγχρονης γκάμας της Volkswagen σε όλα τα επίπεδα.

Η πρώτη γενιά του Volkswagen Touareg παρουσιάστηκε πριν από 18 χρόνια και ήταν το πρώτο SUV της γερμανικής εταιρείας. Στόχος της ήταν να προσφέρει πολυτέλεια, δυνατές εκτός δρόμου επιδόσεις και ομοιογενή οδικά χαρακτηριστικά. Το ίδιο έκανε και με τη δεύτερη γενιά που παρουσιάστηκε το 2010, σε μια πιο ολοκληρωμένη εκτέλεση.

Η κατηγορία όμως των πολυτελών SUV δεν αποτελεί εύκολη υπόθεση, μιας και αποτελείται από εταιρείες που κυριαρχούν στο συγκεκριμένο αγοραστικό «λάκκο των λεόντων». Αυτό το αντιλαμβάνεται και η μάρκα του «Λαού», παρουσιάζοντας φέτος ένα εντελώς νέο μοντέλο, με ό,τι καλύτερο διέθετε στα ράφια της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Polo 1.0 TSI 115 PS

Το νέο VW Touareg βασίζεται στην σπονδυλωτή πλατφόρµα MLB που χρησιμοποιούν και άλλα παρόμοιου μεγέθους μοντέλα του VW Group. Η νέα δομή χάρισε μεγαλύτερο μήκος (4,878 mm, +7,7 cm) και πλάτος (1.984 mm, +4,4 cm), αλλά ελαφρώς πιο χαμηλή σιλουέτα (1.702 mm, -7 mm). Τα νέα υλικά της πλατφόρμας και η πιο σύγχρονη μέθοδος κατασκευής, βοήθησε στο να μειωθεί το βάρος κατά 106 kg, φτάνοντας συνολικά τα 1.995 kg.

VW Touareg 1

Οι διαφορές στις διαστάσεις γίνονται αντιληπτές με το μάτι και το αποτέλεσμα είναι ένα ακόμα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό. Σχεδιαστικά, το εμπρός μέρος ξεχωρίζει από την ευμεγέθη χρωμιωμένη μάσκα που ενσωματώνει στα άκρα της και τα νέα προηγμένα φώτα τύπου LED. Παρόμοια σχεδίαση συναντάμε και στο Arteon, δίνοντας έτσι τον απαραίτητο «οικογενειακό» σχεδιαστικό τόνο. Χαμηλότερα συναντάμε τρεις αεραγωγούς, με τους εξάγωνους πλαϊνούς να παραπέμπουν στο μικρότερο SUV της φίρμας, το T-Roc. Στο πλάι συναντάμε οριζόντιες γραμμές που τονίζουν τους θόλους και τον πίσω ώμο. Πίσω, η ανάγλυφη σχεδίαση της πόρτας θυμίζει ελαφρώς Porsche, αναδεικνύει το πλάτος και φιλοξενεί το μεγάλο λογότυπο του μοντέλου. Στα άκρα βρίσκουμε φώτα τύπου LED με τρισδιάστατα μοτίβα και έναν ογκώδη προφυλακτήρα. Την εικόνα βέβαια συμπληρώνουν οι τροχοί διάστασης από 18 έως 21 ίντσες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Ριζικές αλλαγές βρίσκουμε και στο εσωτερικό του νέου Touareg. Ακολουθεί το σύγχρονο σχεδιαστικό μοτίβο της εταιρείας με τις οριζόντιες γραμμές και την οδηγοκεντρική κονσόλα. Τα πλαστικά που βρίσκονται πάνω από την μέση της καμπίνας είναι κορυφαίας ποιότητας και, ανάλογα με την έκδοση, διαθέτουν και δερμάτινη επένδυση. Αλλά σε ορισμένα σημεία χαμηλότερα βρίσκουμε σκληρά πλαστικά χωρίς τόσο ξεχωριστή αίσθηση με γνώμονα την τιμή του μοντέλου.

VW Touareg Interior

Παράλληλα, το νέο Touareg εγκαινιάζει το Innovision Cockpit που αποτελείται από έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12” (1.920 x 720 pixels) και το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Discover Premium με έγχρωμη οθόνη αφής 15” (1.920 x 1.020 pixels). Η λειτουργία του νέου συστήματος είναι αρκετά κατανοητή και η πληροφορία που παρέχει ιδιαίτερα πλούσια. Από αυτό ελέγχονται όλα τα συστήματα του μοντέλου, ακόμα και τα πιο απλά, όπως ο κλιματισμός. Αυτό βοήθησε σε μια αρκετά καθαρή σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, στο πρότυπο της σύγχρονης τάσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW T-Roc 1.5 TSI

Το μεταξόνιο των 2,894 mm προσφέρει γενναιόδωρους χώρους για έως και πέντε ενηλίκους, με το μεσαίο πίσω να βολεύει τα πόδια του πάνω στο πλατύ, αλλά χαμηλό τούνελ μετάδοσης. Ευνοημένο από τη νέα πλατφόρμα είναι και το πορτμπαγκάζ που μεγάλωσε κατά 113 lt, φτάνοντας τα 810 lt.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Tiguan 1.4 TSI 125 PS

Η νέα γενιά του μοντέλου έριξε λίγο νερό στο εκτός δρόμου «κρασί» της, κυρίως από την άποψη ότι πλέον δεν υπάρχουν κλειδώματα. Η δύναμη κατανέμεται μέσω αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και ενός ενεργού κεντρικού διαφορικού στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Ανάλογα με τις συνθήκες, έως το 70% της ροπής μπορεί να φτάσει στους εμπρός τροχούς και το 80% στους πίσω. Επιπλέον, σε περίπτωση που υπάρχει το προαιρετικό «Off-road pack», με το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (90 από 75 lt) και τις προστατευτικές ποδιές, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων που επεμβαίνουν στην τετρακίνηση, στον κινητήρα, στο τιμόνι, στο κιβώτιο, στα φρένα και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα: Off-road Auto, Sand, Gravel και Off-road expert.

VW Touareg off road

Η γκάμα κινητήρων του νέου Touareg θα αποτελείται από ένα βενζίνης, τρεις πετρελαίου και ένα plug-in hybrid. Προς το παρόν διαθέσιμος είναι μόνο ο 3.0 V6 TDI με τους 286 ίππους και το φθινόπωρο θα ακολουθήσουν ο 3.0 V6 TDI με 231 ίππους, ο 3.0 V6 TSI με 340 ίππους και ο 4.0 V8 TDI με 421 ίππους. Η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση θα κάνει την εμφάνισή της στην ευρωπαϊκή αγορά το 2019.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Arteon 2.0 TDI 150 PS DSG

Οδηγήσαμε τη μοναδική διαθέσιμη πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 286 ίππους και τα 61,2 kgm. Ο συνδυασμός δείχνει πολύ ταιριαστός, τόσο από πλευράς δύναμης όσο και από ποιότητα λειτουργίας. Αυτό που μας ξένισε ελαφρώς ήταν η υστέρηση του κιβωτίου και του γκαζιού σε ένα «σανίδωμα», ακόμα και στο πρόγραμμα Sport. Σε πιο ήπιες συνθήκες κίνησης δεν αντιλαμβάνεσαι κάτι, στην κυριολεξία. Η ποιότητα κύλισης και η άνεση από την αεράναρτηση που διέθετε το αυτοκίνητο δοκιμής (υπάρχει ακόμα απλή και σπορ ανάρτηση), και η ηχομόνωση, δημιουργούν κλίμα σπιτιού. Ακόμα, οι προαιρετικές ενεργές αντιστρεπτικές και το σύστημα τετραδιεύθυνσης (αντίθετη φορά μέχρι τα 37 km/h), χαρίζουν πιο αέρινο και σίγουρο πάτημα σε σχέση με τον προκάτοχό του.

VW Touareg X-RAY

Οι πολύ καλοί δρόμοι της Αυστρίας με την μελετημένη σήμανση και τη σωστή διαγράμμιση επέτρεπαν και στα ηλεκτρονικά βοηθήματα να πάρουν την κατάσταση στα εικονικά τους χέρια. Το ενεργό cruise control για παράδειγμα, λαμβάνει από παντού πληροφορίες και σε συνεργασία με το σύστημα πλοήγησης, ρυθμίζει μέχρι και τη σχέση που θα έχει το κιβώτιο σε μια στροφή ορεινής διαδρομής.

Το νέο VW Touareg δείχνει μια καλοκουρδισμένη μηχανή που προσφέρει ό,τι καλύτερο διαθέτει ο όμιλος και ορισμένα πολύ ακριβότερα αδερφάκια του, σε ανταγωνιστικότερη τιμή και ελαφρώς πιο «μαζεμένες» διαστάσεις.

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να μην διαθέτει το διττό χαρακτήρα των προγόνων του με τις ηπιότερες εκτός δρόμου δυνατότητες, κέρδισε όμως σε όλους τους τομείς, όντας ένα αρκετά πιο ολοκληρωμένο μοντέλο.
Τιμή Από €85.000 (ενδεικτική)
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, Άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 286 PS, 61,2 kgm/2.250-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1”
Τελική ταχύτητα 238 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 182 g/km
Διαστάσεις 4.878 x 1.984 x 1.702 mm
Χώρος αποσκευών 810 lt
Βάρος 1.995 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

TAGS