Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 PS

Το νέο Polo στην ισχυρότερη και πλουσιότερη εκδοχή του, με τον 1000ρη TSI, μπαίνει απαιτητικά στα χωράφια της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Το Polo ήταν κάποτε η βάση της γκάμας της Volkswagen. Τώρα υπάρχει άλλο μοντέλο σε αυτή τη θέση. Και από την άλλη, το Polo έχει μεγαλώσει αρκετά και έχει ωριμάσει για να μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ακόμη και ως το μοναδικό αυτοκίνητο.

Πατά στην σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB A0, η οποία επέτρεψε τη σημαντική αύξηση των διαστάσεων με μικρή, μόλις 60 κιλά, επιβάρυνση στη ζυγαριά όταν συγκρίνεις αντίστοιχες εκδόσεις κινητήρα. Το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 9,4 πόντους σε σχέση με το απερχόμενο, φτάνοντας στα 2.564 mm, ενώ το μετατρόχιο αυξήθηκε κατά 6,2 cm εμπρός, στα 1.525 mm, και κατά 4,9 cm πίσω, στα 1.505 mm. Με μήκος 4,053 m, πλάτος 1,751 m και ύψος 1,461 m, το νέο Polo είναι 8,1 πόντους μακρύτερο και 6,3 πιο φαρδύ. Το αυτοκίνητο αποπνέει αυτοπεποίθηση και υψηλό πρεστίζ. Ενώ το μήκος και το πλάτος αυξήθηκαν, το ύψος δεν διαφοροποιείται οπότε οι αναλογίες είναι πιο δυναμικές.



Tο μεγαλύτερο μεταξόνιο αξιοποιείται ιδανικά προς όφελος της άνεσης των επιβατών. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, το ίδιο και αυτός για το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός στην κορυφαίος με χωρητικότητα 355 λίτρων, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας παίζουν από 285 ως 330 λίτρα, ενώ το Golf έχει 380.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Skoda Fabia 1.0 TSI 115 PS

Η αύρα της καμπίνας είναι πολυτελής, μοντέρνα και υπογραμμίζει ένα υψηλό τεχνολογικό προφίλ. Περιεχόμενο στο οποίο δίνει ο πλούσιος εξοπλισμός ασφάλειας. Η έκδοση των 115 ίππων συνδυάζεται αποκλειστικά με το πακέτο Highline και το αντίστροφο. Δεν μπορείς να πάρεις τον κορυφαίο κινητήρα με τη φθηνότερη Comfortline, όπως δεν γίνεται να παραγγείλεις 95άρη 1.0 TSI με Highline.

Για αρκετά αυτοκίνητα λέμε ότι έχουν τον αέρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Αλλά το Polo εκτός από τον αέρα έχει και την ουσία. Και δεν αναφερόμαστε στο μαλακό, πολύ καλής ποιότητας ταμπλό με το άψογο φινίρισμα και τη στιβαρή συναρμογή. Σε όλες του τις εκδόσεις, ακόμη και στη φθηνότερη, διατίθεται με το πλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων που ανεβάζουν την ενεργητική ασφάλεια σε επίπεδο μίας ή και δύο κατηγοριών πάνω. Συγκεκριμένα περιλαμβάνονται έξι αερόσακοι, ESP, Front Assist με Emergency City Braking, Pedestrian Monitoring, Fatigue Detection, Multi Collision Brake και ζάντες αλουμινίου 16”. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι υπάρχει στάνταρ (όπως και σε όλα τα Polo) το σύστημα Wheel-off Detection που προειδοποιεί για το εάν κάποιος από τους τροχούς δεν είναι βιδωμένος σωστά.



Εκτός από τους +20 ίππους λοιπόν, η Highline προσφέρει επιπλέον της Comfortline διζωνικό κλιματισμό αντί αυτού μονής ρύθμισης και το προσαρμοζόμενο αντί του απλού cruise control, καθώς και φαρδύτερους τροχούς. Κορυφαία είναι και η τεχνολογία συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας, με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, MP3, WMA, έξι ηχεία, θύρα SD και USB. Το οποίο είναι στάνταρ ακόμη και στη βασική Trendline.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen T-Roc 1.5 TSI

Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος 1.000άρης TSI, με τούρμπο και άμεσο ψεκασμό, αποδίδει 115 ίππους στις 5.000-5.500 rpm και ροπή 20,4 kgm μεταξύ 2.000-3.500 rpm. Είναι αρκετά εκλεπτυσμένος στη λειτουργία, ίσως μόνο ο ήχος να προδώσει την 3κύλινδρη φύση του, σίγουρα όχι πάντως κάποιος ενοχλητικός κραδασμός. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή, το μοτέρ είναι ελαστικό και κάτω από το τούρμπο. Το φούσκωμα είναι προοδευτικό. Το μοτέρ στις μεσαίες είναι πολύ γεμάτο χωρίς να λαχανιάζει ψηλά. Γεμίζει πειστικά τις καλά κλιμακωμένες σχέσεις, με μια αίσθηση επιτάχυνσης που εμπνέει ασφάλεια, αυτοπεποίθηση, ακόμη και μια διάθεση να το αντιμετωπίσεις όπως ένα light GTI.

Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,3” και βγαίνει από το χιλιόμετρο σε 30,8” με 168,4 km/h. Στη μέτρηση-«δυναμόμετρο» 50-110 km/h σημειώνει 7,6”. Χρησιμοποιώντας ως σημείο αναφοράς το συγγενικό Ibiza με το ίδιο μοτέρ, το οποίο έχει κάνει το καλύτερο 0-100 km/h στην κατηγορία, βλέπουμε ότι το ισπανικό σουπερμίνι ξεκινά λίγο καλύτερα με 8,8” στο 0-100 km/h. Κάνει 30,5” στο χιλιόμετρο, αλλά χάνει για δύο δέκατα στο 50-110 km/h. Στις ρεπρίζ έχουμε πρακτικά ισοπαλία, με το Polo να κάνει 80-110 km/h σε 4,8” και το Ibiza ένα δέκατο παραπάνω, ενώ στη μέτρηση 110-140 με 4η, ο χρόνος και για τα δύο είναι 7,9”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS

Σε κάθε τερέν, το κύριο χαρακτηριστικό του Polo είναι η άνεση. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Εξαιρετικά ρυθμισμένη για να ελέγχει άριστα το βάρος, ενώ ταυτόχρονα στρογγυλεύει τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Στις κοφτερές λακκούβες ο τροχός πέφτει κάπως βαριά, αλλά σε κάθε άλλη περίπτωση η απόσβεση είναι αποτελεσματική, περιορίζοντας τις αναταράξεις στην καμπίνα.

Το τιμόνι είναι όσο βαρύ (ή ελαφρύ) πρέπει, ο συμπλέκτης σωστά ρυθμισμένος και ο λεβιές του κιβωτίου γλιστρά γλυκά στις σωστά υπολογισμένες διαδρομές του, έτσι ώστε το Polo να χαρακτηρίζεται ευκολοδήγητο από τον καθένα, από τα πρώτα μέτρα.



Σε δρόμο με στροφές, διαπιστώνεις ότι όντως μπορείς να του φερθείς όπως σε light GTI. Δεν είναι το πιο συμμετοχικό της κατηγορίας ούτε ο πιο ρυθμίσιμο, αλλά μπορεί να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Οι δυνατές ρεπρίζ συνδυάζονται με EDL, ηλεκτρονικό δηλαδή έλεγχο του διαφορικού με τα φρένα, το οποίο αξιοποιεί αποτελεσματικά τη ροπή στην έξοδο της στροφής. Το πλαίσιο διατηρεί πειστικά την αυτοκυριαρχία του υπό πίεση. Το όριο της πρόσφυσης είναι υψηλό. Η κλίση όχι μεγαλύτερη από όσο περιμένεις και σε καμία περίπτωση ενοχλητική. Το τιμόνι δεν έχει φυσικά σπορ αίσθηση, αλλά η πληροφόρηση είναι επαρκής. Αλλάζει κατεύθυνση πρόθυμα, και όταν το παρακάνεις η υποστροφή είναι εύκολα ελεγχόμενη.

Δεν είναι μεταξύ των φθηνότερων επιλογών και καλά κάνει. Όμως προσφέρει πάρα πολλά, όπως τεχνολογία, ασφάλεια, κορυφαίες επιδόσεις, πολύ καλούς χώρους… Και όλα αυτά με εμφάνιση που, χωρίς να φλυαρεί, βγάζει ένα πρεστίζ που δεν έχουν πολλά αυτοκίνητα στην κατηγορία.

Τι λέει το DRIVE
Πολύ καλές επιδόσεις, ασφαλής και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, τεχνολογία και γενικότερη αύρα μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε τιμή που δεν είναι χαμηλή, αλλά σε σχέση με ό,τι προσφέρει κερδισμένος βγαίνει αυτός που θα το επιλέξει.

Τιμή Από €16.300
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 x ΕΕΚ, μπλοκ και κεφαλή από κράμα αλουμινίου, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 26,2”
0-400 m 16,7” @ 135,3 km/h
0-1.000 m 30,8” @ 168,4 km/h
60-160 (με αλλαγές) 22”
50-80 km/h (3η) 4,1”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 9,9”
110-140 km/h (6η) 14,2”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Χώρος αποσκευών 355 lt
Βάρος 1.160 kg

Μετρήσεις DRIVE