Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio

Γνώριμο αμάξωμα, αγνώριστο και πρωτοποριακό εσωτερικό, καινούργιοι και ικανοί κινητήρες και βελτίωση στους περισσότερους τομείς για το νέο Clio.

Βλέποντας το ολοκαίνουργιο Clio δίπλα στους τέσσερις προγόνους του, έτσι όπως έχει στήσει όλη την οικογένεια στη σειρά η Renault για τις ανάγκες της πανευρωπαϊκής παρουσίασης, το αυτοκίνητο που μου έρχεται κατευθείαν στο μυαλό είναι το Volkswagen Golf.

Όχι βέβαια επειδή το νέο Clio μοιάζει με Golf. Καμία σχέση. Το κοινό τους σημείο είναι ότι το καθένα αποτελεί το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρίας του στην Ευρώπη. Το Clio είναι άλλωστε το μόνιμο best-seller στα σουπερμίνι από το 2013. Και, όπως το Golf έχει «δικαίωμα» να αλλάξει τα πάντα σε μια νέα γενιά, όμως η εμφάνισή της πρέπει να παραπέμπει στο προηγούμενο για να μην ξενίσει το κοινό του, το ίδιο φαίνεται ότι συμβαίνει τώρα και με το Clio. Μπορεί να βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα CMF-B -είναι το πρώτο μοντέλο της Συμμαχίας που τη χρησιμοποιεί- όμως ο μη συντονισμένος εύκολα θα το περάσει για facelift του απερχόμενου.

Το μήκος είναι 12 mm μικρότερο (!) φτάνοντας τα 4,05 m, ενώ το μεταξόνιο έμεινε ακριβώς ίδιο (2,58 m). Το μυώδες αμάξωμα είναι πλέον πιο «καθαρό», απαλλαγμένο από πολλά άβαφα πλαστικά του προηγούμενου, και πιο δυναμικό χάρη σε λεπτομέρειες όπως τα νεύρα στο καπό και οι κρυμμένοι υαλοκαθαριστήρες. Ωστόσο, το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του είναι ότι στο πίσω μέρος η οροφή χαμηλώνει και το αμάξωμα στενεύει, δημιουργώντας σε συνδυασμό με το πάτωμα που είναι σε μεγάλο ποσοστό επίπεδο, την πιο αεροδυναμική σιλουέτα της κατηγορίας, με CdA 0,64.

Renault Clio

Πίσω, ο προφυλακτήρας είναι λίγο ψηλότερος, έτσι ώστε να μην τραυματίζεται η πέμπτη πόρτα σε μικροεπαφές, σύμφωνα με τη Renault. Στην ένωσή τους δεν υπάρχει σκαλοπάτι, ενώ το μπουτόν ανοίγματος του πορτμπαγκάζ είναι πλέον κρυφό. Βρίσκεται πάνω από την πινακίδα, σε μια θέση άβολα χαμηλή για τους περισσότερους. Όμως η εξαφάνισή του αναμφίβολα είχε θετική επίδραση στο στιλ του πίσω μέρους. Λεπτομέρειες όπως οι κρυφές πίσω χειρολαβές και η ενσωματωμένη αεροτομή οροφής, διατηρούνται και σε αυτό το Clio.

ΔEITE AKOMH Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

Στο εσωτερικό έχει γίνει μια μικρή επανάσταση. Ή μάλλον δύο, αρκετά μεγάλες: Σε ποιότητα και σε εργονομία. Η Renault βαρέθηκε να ακούει παράπονα για τα πλαστικά του προηγούμενου Clio, οπότε πέρασε στην αντεπίθεση. Μαλακά, ιδιαίτερα ευχάριστα στην αφή υλικά καλύπτουν πιο πολλές επιφάνειες απ’ ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Αφράτη επένδυση έχει ακόμα και η κονσόλα που περικλείει το λεβιέ ταχυτήτων. Και είναι ψηλότερη, έτσι ώστε να τον φέρνει πιο κοντά στο χέρι του οδηγού και να διευκολύνει την πρόσβαση στη θήκη ασύρματης φόρτισης κινητού και στις θύρες USB.

Η κατακόρυφη οθόνη αφής 9,3" που αναμφίβολα τραβάει το βλέμμα είναι η μεγαλύτερη που υπάρχει σε σουπερμίνι (οι πιο προσιτές εκδόσεις θα έχουν 7"), αλλά μάλλον και η καλύτερη σε ευκρίνεια και ακρίβεια χειρισμού. Οι Γάλλοι ήθελαν να μεταφέρουν την οικεία αίσθηση ενός smartphone ή τάμπλετ στο αυτοκίνητο, και το κατάφεραν. Το navi δίνει τη δυνατότητα αναζήτησης σε μια γραμμή και έχει πρόσβαση στα Google Places, ενώ το infotainment αναβαθμίζεται ασύρματα μέσω διαδικτύου (Over-The-Air). Το hi-tech προφίλ του Clio ενισχύεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7" ή 10", η οποία αλλάζει μορφή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα στο Multi-Sense, το σύστημα που γνωρίζουμε από το Megane. Εδώ οι επιλογές είναι Eco, Sport και το διαμορφώσιμο πρόγραμμα MySense.

Renault Clio

Η ήδη καλή θέση οδήγησης είναι βελτιωμένη, με κυριότερο όφελος το τιμόνι που έρχεται πιο έξω. Οδηγός και συνοδηγός νιώθουν πιο άνετα στο νέο Clio, κάτι που επιτυγχάνεται με λεπτομέρειες όπως η λεπτότερη κολόνα του τιμονιού, αλλά και με αλλαγές όπως το μεγαλύτερο έδρανο του καθίσματος. Στον χώρο για τα πόδια των πίσω όμως, δεν υπάρχει παρά ελάχιστη βελτίωση, χάρη στις λεπτότερες και πιο μαλακές πλάτες των εμπρός καθισμάτων.

Ο χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος της κατηγορίας, με όγκο 391 lt και αρκετά τετραγωνισμένο σχήμα. Το κατώφλι φόρτωσης βέβαια είναι ακόμα ψηλότερο απ’ ό,τι στο παρελθόν, όμως το διπλό πάτωμα προσφέρει αυξημένη πρακτικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το subwoofer του ηχοσυστήματος της Bose βρίσκεται στον αριστερό θόλο, οπότε δεν κλέβει χώρο από τις αποσκευές ούτε καταργεί τη ρεζέρβα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Rio 1.0T 120 PS DCT GT Line

Στο απέναντι άκρο του αυτοκινήτου, κάτω από το καπό, η γκάμα κινητήρων παραμένει αρκετά ευρεία. Στη βάση της βρίσκονται δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις, με κινητήρα 1.000 cc και απόδοση 65 ή 75 PS. Υπάρχουν δύο εκδοχές του ανανεωμένου ντίζελ 1.5 BluedCi, με 85 ή 115 PS, που συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εκπέμπουν 95 g CO2/km. Η Renault όμως εστιάζει περισσότερο στους δύο νέους κινητήρες βενζίνης με τούρμπο που προστέθηκαν στην γκάμα και εφοδιάζουν τις εκδόσεις TCe 100 και TCe 130. Τέτοια ήταν άλλωστε όλα τα Clio που έφερε στην Πορτογαλία για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου.

Renault Clio

Ο νέος 1.000άρης 3κύλινδρος τούρμπο του Clio TCe 100, ο οποίος μας συστήθηκε στο Nissan Micra, διαθέτει επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού αντί για χιτώνια, πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή, σφυρήλατο στρόφαλο κ.ά. Πριν ακόμη ασχοληθείς με την απόδοσή του, αυτό που σε εντυπωσιάζει από το πρώτο μέτρο είναι το πόσο πολιτισμένα λειτουργεί. Με πλήρη απουσία κραδασμών από το ραλαντί και μια πολύ διακριτική χροιά όταν πατήσεις γενναία το γκάζι. Η καμπίνα είναι ούτως ή άλλως αρκετά πιο ήσυχη, χάρη στην καλύτερη ηχομόνωση. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, όπου οι διπλές τσιμούχες στις πόρτες περιορίζουν σημαντικά τον αεροδυναμικό θόρυβο.

Ο κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 160 Nm, δηλαδή 10 PS και 20 Nm παραπάνω από τον 900άρη που αντικαθιστά, ενώ εκπέμπει μόλις 100 g CO2/km. Έχει ικανοποιητική απόκριση από πολύ χαμηλά και κινεί σβέλτα το Clio. Παρότι συνδυάζεται με ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο το οποίο αναπόφευκτα έχει σχετικά αραιή κλιμάκωση, αλλά είναι αρκετά ακριβές. Σύντομα θα διατίθεται πάντως και με αυτόματο X-Tronic, ένα CVT με επτά προκαθορισμένες σχέσεις για πιο φυσική συμπεριφορά.

ΔEITE AKOMH Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI 115 PS

Το ισχυρότερο Clio TCe 130 φορά τον 4κύλινδρο 1.300άρη τούρμπο άμεσου ψεκασμού της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, ο οποίος διαθέτει επιπλέον μεταβλητό χρονισμό σε εισαγωγή και εξαγωγή, ηλ. ελεγχόμενη wastegate, αυξημένη πίεση καυσίμου (250 bar), φίλτρο μικροσωματιδίων (GPF) κ.ά. Στην πράξη είναι ακόμα πιο πολιτισμένος και σημαντικά πιο δυνατός, με 130 PS και 240 Nm. Συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Σασμάν που δεν είναι ρυθμισμένο για ακαριαίες αλλά για απόλυτα ομαλές και άνετες αλλαγές, είναι όμως πολύ πρόθυμο να κατεβάσει σχέση στο πάτημα του γκαζιού.

Παρότι πρόκειται για την έκδοση R.S. Line, οι διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες περιορίζονται στους τομείς της εμφάνισης και του εξοπλισμού, οπότε η οδηγική εμπειρία δεν διαφέρει. Η ανάρτηση έχει μια γνώριμη, σχετικά σφιχτή αίσθηση που της επιτρέπει να ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου, αλλά παραμένει άνετη και έχει βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι δεν ξεχειλίζει από πληροφόρηση, αλλά είναι ακριβές και όσο βαρύ πρέπει για να εμπνέει ασφάλεια σε υψηλή ταχύτητα. Εκεί όπου η σταθερότητα του Clio είναι αδιαμφισβήτητη. Στο όριο το ESP επεμβαίνει έγκαιρα και πολύ διακριτικά, με τη λειτουργία του να φανερώνεται μόνο από το σχετικό λαμπάκι κι όχι από κάποια άτσαλη ενεργοποίηση των φρένων.

Renault Clio

Το νέο Clio αποτελεί το μοντέλο με το οποίο θα ξεκινήσει ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Renault. Στην έκδοση E-Tech ένας βενζινοκινητήρας 1,6 lt θα συνδυάζεται με δύο ηλεκτρομοτέρ για να προκύψουν συνολικά 130 PS, ενώ για τη μετάδοση φροντίζει ένα πρωτοποριακό σύλληψης κιβώτιο. Σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, το 80% των αστικών μετακινήσεων θα γίνονται με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που θα μεταφράζεται σε οικονομία έως 40% σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο Clio. Στόχος της όμως ήταν η έκδοση E-Tech να ικανοποιεί και οδηγικά, προσφέροντας απόκριση και επιδόσεις που δεν συναντώνται στα σημερινά υβριδικά σουπερμίνι –λέγε με Toyota Yaris.

Ακόμη, η Renault είναι περήφανη για το επίπεδο ασφάλειας του Clio. Όχι μόνο για την παθητική που πιστοποιείται από τα πέντε αστέρα στο Euro NCAP, αλλά και για την ενεργητική που ενσωματώνει και χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Πρόκειται για το σύστημα Highway & Traffic Jam Companion που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του και πίσω από το προπορευόμενο όχημα, από το μποτιλιάρισμα μέχρι τα 160 km/h. Το δοκιμάσαμε στον αυτοκινητόδρομο που ενώνει την Evora με τη Λισαβώνα και δουλεύει εξαιρετικά. Κάθε Clio διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (ΑΕΒ), ενεργή διατήρηση λωρίδας και αναγνώριση σημάτων. Στη λίστα με τα έξτρα υπάρχουν μεταξύ άλλων επίβλεψη νεκρής γωνίας, αυτόματο παρκάρισμα και κάμερα 360ο -που γνωρίζουμε από τα μοντέλα της Nissan.

Για όλα αυτά, θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγους μήνες. Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου Clio στη χώρα μας θα γίνει το ερχόμενο φθινόπωρο, ενώ η έκδοση E-Tech θα λανσαριστεί το 2020. Και όλα τα άλλα σουπερμίνι έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν, αφού το best-seller της κατηγορίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έγινε ακόμα καλύτερο.


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Clio είναι αρκετά οικείο για να το αναγνωρίζουν αμέσως όσοι έφεραν στην κορυφή των πωλήσεων το προηγούμενο και όσο βελτιωμένο χρειάζεται για να κερδίσει ακόμη περισσότερους.
Τιμή Από €14.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 100 PS/5.000 rpm, 160 Nm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 100 g/km
Διαστάσεις 4.050 x 1.798 x 1.440 mm
Χώρος αποσκευών 391 lt
Βάρος 1.178 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube