Test drive: Nissan Micra 1.0 IG-T

Δοκιμάζουμε το γνωστό σουπερμίνι με τον νέο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο των χιλίων κυβικών και 100 ίππων.

ΤΟ MICRA K14 της 5ης γενιάς κάνει επιτυχημένη καριέρα στην Ευρώπη. Και δικαίως, αφού είναι ένα μοντέρνο, όμορφο και ικανό σουπερμίνι. Ένα βασικό μειονέκτημα είχε μέχρι τώρα: τους αδύναμους βενζινοκινητήρες του. Και δεν μιλάμε μόνο για τον ατμοσφαιρικό 1.0 των 71 PS, αλλά και για τον 0.9 IG-T τούρμπο των 90 PS.
 
Για την αδυναμία αυτή δεν γράφαμε μόνο εμείς στις δοκιμές μας. Την αναγνώριζε κι η ίδια η αντιπροσωπεία της Nissan, προσφέροντας κιτ βελτίωσης με παράλληλο εγκέφαλο, που αύξανε την ιπποδύναμη στους 108 PS. Τώρα όμως τη λύση τη δίνει το εργοστάσιο, αντικαθιστώντας τον 0.9 με έναν επίσης 3κύλινδρο και αλουμινένιο, αλλά χιλιάρη κινητήρα.

Μπορεί οι κωδικοί των δύο κινητήρων–HR09DET και HR10DET αντίστοιχα– να μοιάζουν, όμως η Nissan λέει πως ο 1.0 IG-T είναι εντελώς καινούργιος. Έχει σύγχρονες τεχνολογίες για αύξηση της ενεργειακής απόδοσης όπως κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, διπλό κύκλωμα ψύξης, επίστρωση πλάσματος χαμηλής τριβής στους κυλίνδρους (όπως στο GT-R) αντί για χιτώνια, σφυρήλατο στροφαλοφόρο, ηλεκτρονικό έλεγχο της πίεσης του τούρμπο και ελαστικό βοηθητικό ιμάντα χωρίς τεντωτήρα.

Micra 1.0 engine
 
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η αύξηση της ισχύος κατά 10 PS και της ροπής κατά 20 Nm, με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης –όπως λέει η Nissan– και ευθυγράμμιση με τις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp.

Όπως κατέγραψαν τα μετρητικά μας όργανα, η βελτίωση των επιδόσεων σε σχέση με το παλιότερο Micra 0.9 IG-T είναι μεγάλη. Ο χρόνος για το 0-100 km/h έχει πέσει από τα 12,4” στα 10,5” και για το χιλιόμετρο από στάση, από τα 33,9” στα 32,0”. Οι επιταχύνσεις αυτές είναι πρακτικά ίδιες με εκείνες του βελτιωμένου Micra 0.9 των 108 PS και απόλυτα ανταγωνιστικές στο πλαίσιο της κατηγορίας. Το νέο Micra είναι ουσιαστικά εξίσου γρήγορο με το Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 100 (10,4”/31,8”), το SEAT Ibiza 1.0 TSI 95 (10,2”/32,0”), το Skoda Fabia 1.0 TSI 95 (10,6”/32,5”), ακόμη και το Citroen C3 1.2 PureTech 110 (10,3”/31,9”). Από τα χιλιάρια σουπερμίνι, μόνο τα Hyundai i20 1.0 T-GDi (9,4”/31,3”) και Suzuki Swift 1.0 BoosterJet (9,3”/30,6”) είναι ταχύτερα.

Το νέο Micra τα καταφέρνει εξίσου καλά και στις ρεπρίζ εν κινήσει. Με 5,2” για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η, αφήνει πολύ πίσω το παλιό 0.9 IG-T (6,4”), νικάει τα Fabia (6,1”), Fiesta (5,5”) και Ibiza (5,5”), σχεδόν ισοφαρίζει το C3 (5,1”) και χάνει ουσιαστικά μόνο από το i20 (5,0”) και το πανάλαφρο Swift (4,6”).

Πέρα από τα νούμερα, η διαφορά του νέου Micra 1.0 IG-T από το παλιό 0.9 γίνεται αμέσως αισθητή και στην οδήγηση. Ο νέος κινητήρας δουλεύει πιο αθόρυβα και ομαλά και δείχνει σαφώς δυνατότερος σε όλο το φάσμα των στροφών – αν και για να δείξει τις δυνατότητές του πρέπει να τον δουλεύεις πάνω από τις 2.000 rpm. Τα μόνα μας παράπονα αφορούν στην απόκρισή του στο γκάζι και στην τάση του να «σπρώχνει» για λίγο αφού σηκώσεις το πόδι από το πεντάλ. Οι τεχνικοί της Nissan λένε ότι αυτό είναι εσκεμμένο για να μη σκορτσάρει στις χαμηλές στροφές, όμως και πάλι νιώθεις πού και πού κάποια μικρά σκορτσαρίσματα.

Αν θέλουμε να είμαστε αυστηροί, θα πούμε και ότι η 5η σχέση του κιβωτίου είναι πολύ μακριά, με αποτέλεσμα να χρειάζεται συχνά να κατεβάζεις 4η αν θέλεις να επιταχύνεις ή ο δρόμος ανηφορίζει. Και ο λεβιές του κιβωτίου δεν είναι από τους πιο εύχρηστους, έχοντας σχετικά μεγάλες διαδρομές και μια τάση να σκαλώνει ελαφρά – οπότε δεν αγαπάει τις πολύ γρήγορες αλλαγές.

Αυτά είναι όμως πταίσματα, καθώς το κύριο ζητούμενο από ένα σουπερμίνι είναι η οικονομία. Κι εδώ το νέο Micra ικανοποιεί. Η μέση κατανάλωση των 6,9 lt/100km βρίσκεται στο μέσο όρο των χιλιαριών τούρμπο και είναι χαμηλότερη από εκείνη των αντίστοιχων 1.2.
 
Εκτός από τον νέο κινητήρα, το Micra του 2019 έχει και νέο σύστημα πολυμέσων NissanConnect, όπως αυτό του Qashqai. Η οθόνη αφής εξακολουθεί να είναι 7”, αλλά με καλύτερα γραφικά, βελτιωμένη λειτουργικότητα και περισσότερες δυνατότητες – αν και στο μοντέλο Acenta της δοκιμής μας δεν υπήρχε πλοήγηση.

NissanConnect

Στα υπόλοιπα, το Micra παραμένει όπως το ξέραμε: με καλό συμβιβασμό οδικής συμπεριφοράς και άνεσης, μοντέρνο, όμορφο εσωτερικό και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Έχει και ευρύχωρο πορτμπαγκάζ 300 lt, αλλά που έχει επιτευχθεί σε βάρος του χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ τα πίσω παράθυρα εξακολουθούν να ανοίγουν χειροκίνητα, με μανιβέλα, στις πιο προσιτές εκδόσεις Energy και Acenta.

Οι τιμές του νέου Micra 1.0 IG-T ξεκινούν από τα €14.290 για τη βασική έκδοση Energy. H Acenta της δοκιμής κοστίζει €14.890, δηλαδή έχει ακριβύνει κατά €600 σε σχέση με την αντίστοιχη του παλιού 0.9. Εξακολουθεί να είναι πάντως πολύ συμφέρουσα, αν και όποιος θέλει σύστημα πλοήγησης πρέπει να δώσει €15.790 για την πλουσιότερη N-Connecta. Τέλος, όσοι επιθυμούν τη μέγιστη πολυτέλεια πρέπει να εκταμιεύσουν €16.790 για την κορυφαία έκδοση Techna.

Nissan Micra 1.0 rear

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος, πιο δυνατός κινητήρας λύνει το βασικό μέχρι τώρα πρόβλημα του Micra, δίνοντας απόλυτα ανταγωνιστικές επιδόσεις ενώ βελτιώνει οριακά και την οικονομία βενζίνης.
Τιμή Από €14.290 (έκδοση δοκιμής Acenta €14.890)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός εισαγωγής, έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, τούρμπο, 100 PS/5.000 rpm, 160 Nm/2.750 rpm, 
χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, κίνηση εμπρός.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-1.000 m 32,0” @ 161,3 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 26,7”
80-110 km/h (3η) 5,2”
110-140 km/h (4η) 9,3”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα