Test drive: Renault Clio 1.2 TCe

Το ανανεωμένο Renault Clio μας συστήνεται στη δυνατότερη εκδοχή του, με τον βενζινοκινητήρα 1.2 TCe των 120 PS.

Το ανανεωμένο Renault Clio έφτασε στη χώρα μας και η πρώτη μας επαφή μαζί του γίνεται με την ισχυρότερη έκδοση, αυτή με τον 1.2 TCe που τοποθετείται μεταξύ άλλων και στο Kadjar.

Το μικρής έκτασης φρεσκάρισμα του Clio, ευτυχώς, ελάχιστα άλλαξε την αρμονική σιλουέτα του. Ο αιχμηρός εμπρός προφυλακτήρας είναι η πιο εμφανής διαφορά, μαζί με τα φώτα Full LED που ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό της πλούσιας έκδοσης Dynamic. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίζονται στις καλύτερες ταπετσαρίες στα καθίσματα και στο διαφορετικό φινίρισμα κάποιων πλαστικών που επί της ουσίας δεν αλλάζουν την εντύπωση που σχηματίζεις από την καμπίνα.

Η θέση οδήγησης του Clio είναι πολύ καλή, με το κάθισμα να κατεβαίνει χαμηλά και το τιμόνι να βγαίνει αρκετά έξω, έτσι ώστε να βολεύεται και ένας ψηλός οδηγός. Οι ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα είναι ρηχές και στριμωγμένες, αλλά στις θήκες στις πόρτες χωρούν μεγάλα μπουκάλια 1,5 lt. Πίσω, ο χώρος για τα πόδια είναι μέτριος, σε αντίθεση με αυτόν για το κεφάλι που είναι επαρκής. Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί σε χωρητικότητα, αφού τα 300 lt είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, και μάλιστα από κάτω του κρύβεται μια κανονική ρεζέρβα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 1.5 dCi

Ο 1.2 TCe αποδίδει 120 PS και λειτουργεί πολύ πολιτισμένα. Πλέον, εκτός από το αυτόματο EDC (διπλού συμπλέκτη) συνδυάζεται και με χειροκίνητο κιβώτιο. Μάλιστα πρόκειται για ένα 6άρι, με λεβιέ που ξεχωρίζει από το 5άρι χάρη στη στρογγυλή λαβή και ικανοποιεί περισσότερο από εκείνο σε ακρίβεια. Δεν χρειάζεται να το χρησιμοποιείς και πολύ βέβαια, αφού ο κινητήρας έχει πληθωρική ροπή από χαμηλά. Στις ρεπρίζ, το Clio 1.2 TCe είναι ισάξιο ή καλύτερο από δυνατούς ανταγωνιστές όπως το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS ή τα SEAT Ibiza 1.0 TSI και VW Polo 1.0 TSI. Για παράδειγμα, για τα 80-110 km/h με 3η χρειάζεται 4,7” (Fiesta 5,0”, Ibiza 4,7”, Polo 4,6”).

Στις μετρήσεις από στάση δεν τα πάει το ίδιο καλά, αφού η αδυναμία απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης δεν του επιτρέπει να ξεκινήσει όπως μπορεί, και με χρόνο 10,1” για το 0-100 km/h, μένει πίσω από όλα (Fiesta 9,6”, Ibiza 9,3”, Polo 9,1”). Βέβαια και το ότι το αυτοκίνητο μετρήθηκε με μόλις 360 km στο οδόμετρο ίσως έπαιξε το ρόλο του, παρότι ο κινητήρας φαίνεται ήδη ορεξάτος ψηλά. Αντίθετα, καμία δικαιολογία δεν χρειάζονται στα φρένα. Παρότι έχει ταμπούρα στους πίσω τροχούς, η αποτελεσματικότητά των φρένων του Clio είναι αδιαμφισβήτητη. Τα 36,6 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι επίδοση που ντροπιάζει σπορ αυτοκίνητα.



Κατά τα άλλα, στο δρόμο το Clio είναι όσο ευχάριστο θυμόμαστε. Το πανάλαφρο τιμόνι σε χαμηλή ταχύτητα, για άνετη χρήση στην πόλη, βαραίνει ευχάριστα σε υψηλότερη. Διακρίνεται σε ακρίβεια, όχι όμως και σε αίσθηση. Η ανάρτηση είναι καλορυθμισμένη, με απόλυτο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος σε κάθε ταχύτητα, σε εντυπωσιακό βαθμό για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Στην πόλη ίσως κάποιος τη βρει σφιχτή, ωστόσο δεν κοπανάει ποτέ και διατηρεί μια ποιοτική κύλιση, παρά την ύπαρξη ζαντών 17” στο Clio της δοκιμής. Σε γρήγορο ρυθμό, θα εκτιμήσεις τη μικρή κλίση και τις άμεσες αντιδράσεις που βάζουν το Clio στην παρέα των πιο καλοστημένων σουπερμίνι, μαζί με το Fiesta. Το ESP δεν απενεργοποιείται, είναι όμως πολύ διακριτικό όταν επεμβαίνει και δεν σου κόβει τη φόρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 PureTech 110 EAT6

Η κατανάλωση, πιθανώς επηρεασμένη κι αυτή από το άστρωτο μοτέρ, έμεινε στα 7,8 lt/100 km. Νούμερο όχι ιδιαίτερα υψηλό, αλλά σαφώς ψηλότερο από τα 6άρια που πετυχαίνουν ανταγωνιστές με τον 1.0 TSΙ. Να σημειωθεί ότι η λειτουργία Eco επηρεάζει την απόδοση μόνο στο λίγο γκάζι, οπότε μπορείς να κυνηγάς τη μέγιστη οικονομία χωρίς να χάσεις δύναμη όταν χρειαστεί να πατήσεις τέρμα.

Το Clio 1.2 TCe διατίθεται αποκλειστικά στο πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Dynamic. Μεταξύ άλλων διαθέτει φώτα Full LED, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα infotainment Media Nav Evo με οθόνη αφής 7”, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω αλλά και κάμερα οπισθοπορείας. Οπότε, τα €16.430 που κοστίζει φαίνονται μάλλον λογική τιμή.


Τι λέει το DRIVE
Μια πολύ ισορροπημένη έκδοση του Clio, με κορυφαίες επιδόσεις, πλουσιότατο εξοπλισμό και ευχάριστο στήσιμο
Τιμή €16.430
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 28,5”
0-400 m 17,3” @ 130,7 km/h
0-1.000 m 31,6” @ 162,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 7,9”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 12,2”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.062 x 1.731 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις DRIVE