
Xiaomi: Επίσημο, καταφτάνει αγριεμένη στας Ευρώπας
Η Xiaomi θα αρχίσει τις πωλήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Κακά μαντάτα για BMW, Porsche και Tesla.

Η Apple προσπάθησε 10 χρόνια να εξελίξει το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο. Κατασπατάλησε $10 δισεκατομμύρια, τα οποία πήγαν όλα στον βρόντο. Η Xiaomi έκανε ακριβώς το ανάποδο.
Πριν δύο χρόνια δεν έφτιαχνε καν αυτοκίνητα και τώρα δεν προλαβαίνει να χτίζει εργοστάσια. Για την ώρα πουλάει μόνο στην Κίνα, όπου και πάλι η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, ώστε σε κάποια μοντέλα της ξεπερνά το ένα έτος αναμονής.
Αλλά για τους Ευρωπαίους καταναλωτές που λιμπίζονται τα προϊόντα του, ο πρόεδρος της Xiaomi, Lu Weibing, έχει κάποια καλά νέα. Πρόσφατα δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του σχεδιάζει να εισέλθει στην ευρωπαϊκή αγορά έως το 2027.
Η Xiaomi έχει ήδη μάθει μερικά κολπάκια σε Porsche και Tesla επί κινεζικού εδάφους
Μόνο κατά το δεύτερο 3μηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε 81.302 αυτοκίνητα, με το σύνολο του πρώτου 6μήνου να ανέρχεται σε 157.000.
Δεν είναι πάρα πολλά, αλλά είναι όσα μπορεί να κατασκευάσει μέχρις στιγμής. Για αυτό και ήδη κάποιοι πουλούν τον αριθμό προτεραιότητάς τους έναντι σεβαστού καπέλου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO της Xiaomi: Αγοράστε ηλεκτρικά άλλων εταιρειών
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Xiaomi έχει φτάσει στο σημείο να είναι κερδοφόρα. Στην αρχή, έχανε περί τα €8.700 για κάθε SU7 που πουλούσε.
Πλέον η χασούρα είναι μικρότερη και ο συνιδρυτής Lei Jun δήλωσε πρόσφατα ότι το τμήμα κατασκευής αυτοκινήτων της Xiaomi θα καταστεί κερδοφόρο το δεύτερο 6μηνο του 2025, αναφέρει το Bloomberg.
Νωρίτερα φέτος, αποκαλύφθηκε ότι η Xiaomi προσλαμβάνει προσωπικό για να στελεχώσει ένα νέο ευρωπαϊκό κέντρο έρευνας και εξέλιξης.
Στις αξιοσημείωτες προσλήψεις περιλαμβάνεται ο Rudolf Dittrich, ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν στην BMW, καθώς και στις ομάδες Williams και Sauber της Formula 1.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τι αυτονομία βγάζει στο ταξίδι το ηλεκτρικό Xiaomi YU7;
Μένει να δούμε ποιο μοντέλο της Xiaomi θα είναι το πρώτο που θα κυκλοφορήσει στην Γηραιά Ήπειρο. Ενώ στη Κίνα οι μπερλίνες πουλούν ακόμα καλά, η Ευρώπη θέλει περισσότερα τα SUV και τα crossover.
Οπότε η λογική προτάσσει ότι το YU7 θα σημειώσει τον μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων. Οι Κινέζοι ετοιμάζουν επίσης το YU9. Ένα μεγάλο SUV που θα προσφέρει διάταξη EREV, με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 lt και δύο ηλεκτροκινητήρες.