node/32475

MEB: Αποκάλυψη για την πλατφόρμα των EV του VW Group

H Volkswagen αποκάλυψε το πλαίσιο της νέας ηλεκτρικής οικογένειας μοντέλων ID, δίνοντας την πρώτη γεύση της αρχιτεκτονικής που θα υποστηρίξει το όραμά της, «ELECTRIC FOR ALL».

Η σπονδυλωτή πλατφόρμα Modular Electric Drive αποτελεί την αρχιτεκτονική πάνω στην οποία θα βασιστούν όλα τα μοντέλα της αμιγώς ηλεκτροκίνητης οικογένειας ID και των άλλων EV του ομίλου. Μια πλατφόρμα που στέλνει επίσης το μήνυμα της δέσμευσης της VW στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Η VW υποστηρίζει ότι, σε αντίθεση με τις συνήθεις πρακτικές της αγοράς, η ΜΕΒ δεν είναι μια αναδρομικά τροποποιημένη πλατφόρμα που υποστήριζε μέχρι πρότινος βενζινοκίνητα μοντέλα. Αντ’ αυτού, σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί, με κατά νου την οδήγηση ενός EV και στόχο να αξιοποιηθεί στο έπακρο το τεχνολογικό δυναμικό της. Επιπλέον, η σχεδίαση και η φιλοσοφία της πλατφόρμας είναι πιο ευέλικτες από ποτέ, καθώς το φάσμα των μοντέλων που θα υποστηρίξει, λέει η VW, κυμαίνεται από κόμπακτ αυτοκίνητα μέχρι SUV και βαν. «Το ID αποτελεί ορόσημο στην τεχνολογική ανάπτυξη. Θα είναι το πρώτο πλήρως συνδεδεμένο, πλήρως λειτουργικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα μπορούν να αντέξουν οικονομικά εκατομμύρια άνθρωποι», είπε ο Christian Senger, επικεφαλής της γκάμας προϊόντων e-Mobility στη Volkswagen.

vw meb

Το ID θα είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας που θα λανσαριστεί το 2020. Πρόκειται για ένα πλήρως συνδεδεμένο, 4θυρο κόμπακτ EV, που θα κοστίσει περίπου το ίδιο με ένα Golf ντίζελ. Οι εσωτερικές διαστάσεις και η μεταβλητότητα του ID θα έρθουν να επαναπροσδιορίσουν τους περιορισμούς της κατηγορίας, λέει η VW. Και συμπλήρωσε ότι «ο οδηγός και οι επιβάτες θα απολαμβάνουν εξαιρετική άνεση χώρου, συγκρίσιμη με την επόμενη κατηγορία».
 

Volkswagen Showcars I.D. BUZZ, I.D. and I.D. CROZZ
Tα πρωτότυπα Volkswagen I.D. BUZZ, I.D. και I.D. CROZZ στηρίζονται πάνω στη νέα σπονδυλωτή αρχιτεκτονική Modular Electric Drive.


Βέβαια αυτά σε ένα EV σχεδιασμένο από λευκό χαρτί αποτελούν εφικτό στόχο, καθώς αρκεί να ορίσεις το μεταξόνιο. Για τα υπόλοιπα φροντίζουν η απουσία προβόλων, καθώς και η απουσία θερμικού κινητήρα, οπότε οι άξονες μπορούν να τοποθετηθούν στα άκρα του αυτοκινήτου.

Μια ματιά στην MEB αποκαλύπτει ένα ηλεκτρομοτέρ που έχει ενσωματωθεί στον πίσω άξονα και η μπαταρία που έχει τοποθετηθεί στο πάτωμα του EV. Set-up που, όπως λέει η VW, προσφέρει βέλτιστη κατανομή βάρους για να προσφέρει ευχάριστη οδηγική αίσθηση, παρέχοντας ταυτόχρονα στους επιβάτες άνετη διαμονή.

vw meb 

Η μετάδοση ισχύος από το μοτέρ στον πίσω άξονα γίνεται με ένα κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης. Σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, η αυτονομία της οικογένειας ID θα κλιμακώνεται από τα 330 στα 550 km, ανάλογα με το μοντέλο. Ένα σύστημα ταχείας φόρτισης στα 125kW θα παρέχει σημαντικά μικρότερους χρόνους αναμονής και θα καθιστά δυνατή τη φόρτιση 0- 80% μέσα σε 30 λεπτά.

Η σπονδυλωτή MEB, στην οποία βασίζεται το πλαίσιο κάθε μοντέλου, θα χρησιμεύσει ως τεχνική αρχιτεκτονική όχι μόνο για τα αυτοκίνητα της οικογένειας ID, αλλά και για τα πολλά ακόμη EV των Audi, SEAT, Škoda και των επαγγελματικών της Volkswagen. Ως εκ τούτου, η MEB θα χρησιμοποιηθεί από πέντε φίρμες και σε τρεις περιοχές στον κόσμο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen ID Buzz Cargo: Το ηλεκτρικό επαγγελματικό Combi 

«Η σπονδυλωτή ηλεκτρική αρχιτεκτονική MEB είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό πρότζεκτ στην ιστορία της Volkswagen, παρόμοιο με τη μετάβαση από το Beetle στο Golf», είπε ο Thomas Ulbrich, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Volkswagen υπεύθυνος για την ηλεκτρική κινητικότητα. «Θα είναι το θεμέλιο για περισσότερα από δέκα εκατομμύρια EV σε ολόκληρο το VW Group στο πρώτο κύμα και θα χαράξει το μονοπάτι μας στην εποχή του εξηλεκτρισμού».

node/39466
Hyundai intelligend Manual Transmission

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

Ήδη γνωρίζαμε ότι τα χειροκίνητα κιβώτια μετατρέπονταν (φθηνά) σε αυτόματα (ρομποτιζέ), αλλά της Hyundai το intelligend Manual Transmission είναι πιο πρωτότυπο: Xειροκίνητο με κλασικό μοχλό μεν, αλλά χωρίς πεντάλ συμπλέκτη.

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Hyundai iMT: Χειροκίνητο κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη

O όμιλος Hyundai/Kia εξέλιξε ένα «έξυπνο» χειροκίνητο κιβώτιο με συμπλέκτη που ελέγχεται μέσω υδραυλικής πίεσης. Αν ο στόχος είναι να μπορέσεις να επωφεληθείς από τα πλεονεκτήματα του μικροϋβριδισμού και του υβριδισμού στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Hyundai προχώρησε παραπάνω στην Ινδία με το crossover της, το Venue.

Η αρχή είναι απλή: Μόλις αρχίσεις να μετακινείς το λεβιέ για να αλλάξεις ταχύτητα, η πίεση στο υδραυλικό κύκλωμα αυξάνεται και ελέγχει έναν ενεργοποιητή που ενεργοποιεί τον συμπλέκτη και προς στις δύο κατευθύνσεις (αποσύμπλεξη και σύμπλεξη). Σαφώς, αυτό προσομοιώνει το πόδι σου στο πεντάλ του συμπλέκτη, αλλά χωρίς την ταλαιπωρία του «πάτα άσε» και με τις φάσεις του συμπλέκτη να λειτουργούν ιδανικά, όπως λέει η Hyundai/Kia. 

Με αυτό το σύστημα, ο κορεατικός όμιλος σκοπεύει να «προσφέρει στους πελάτες την ευκολία μιας διαμόρφωσης με δύο πεντάλ με τo “διασκεδαστικό” χειρισμό ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων». Φανταζόμαστε ότι ένα τέτοιου είδους κιβώτιο θα συνοδεύεται από κάποιο σύστημα «rev matching» που θα δίνει λίγο γκαζάκι στα κατεβάσματα. Έτσι θα έχεις το τέλειο (;) χειροκίνητο σασμάν χωρίς μειονεκτήματα στην καθημερινή χρήση.

Βέβαια, θυμόμαστε ότι κατά τη δεκαετία του ’90, τόσο η Renault με το Twingo Easy όσο και η SAAB με το 900 Sensonic, που στην ουσία είχαν το ίδιο σύστημα, δεν σημείωσαν αξιόλογη εμπορική καριέρα. Ούτε και θυμόμαστε με νοσταλγία αυτό το σύστημα.

node/39462

Καύσιμα Shell και Ferrari: Πάνω από 70 χρόνια καινοτομίας

Η συνεργασία Shell και Ferrari είναι μία από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Καύσιμα Shell και Ferrari: Πάνω από 70 χρόνια καινοτομίας

Η Shell γιορτάζει πάνω από 70 χρόνια συνεργασίας με τη Ferrari –πάνω από 70 χρόνια κοινού πάθους για δυνατές επιδόσεις. Η συνεργασία ξεκίνησε το 1947 καθιστώντας τη μία από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Από το 2015, η σχέση μεταξύ της Shell και της Ferrari έγινε στενότερη από ποτέ καθώς από τεχνική συνεργασία επεκτάθηκε σε ουσιαστική σύμπραξη καινοτομίας με τη Shell να αναλαμβάνει να τροφοδοτεί τις ομάδες της Ferrari στη Formula 1. Η επέκταση της συνεργασίας αυτής οδήγησε και στο άνευ προηγουμένου 25% συνολικού κέρδους απόδοσης από τη χρήση καυσίμων και λιπαντικών της Shell για τη μονάδα ισχύος της Ferrari.

Αυτή η πολυετής τεχνική συνεργασία, βοήθησε τη Ferrari να γράψει μια ιστορία μοναδικών επιτυχιών και έδωσε στη Shell τη δυνατότητα να δημιουργήσει καύσιμα και λιπαντικά κορυφαίας απόδοσης και υψηλής τεχνολογίας που εμπιστεύονται καθημερινά εκατομμύρια οδηγοί σε όλο τον κόσμο.

Χάρη στις καινοτομίες και τις γνώσεις μέσα από τη συνεργασία με τη Ferrari, η Shell ανέπτυξε και κυκλοφόρησε τη Shell V-Power το 1998. Η premium αυτή βενζίνη ήταν, και εξακολουθεί να είναι, διαθέσιμη σε πελάτες παγκοσμίως και σήμερα περιέχει το 99% του ίδιου τύπου ενώσεων με το αγωνιστικό καύσιμο που χρησιμοποιείται από τη Ferrari στην πίστα.

Το 2019, σε συνεργασία με τη Ferrari, η Shell ανέπτυξε τη Shell V-Power 98 οκτανίων. Η βενζίνη Shell V-Power 98 οκτανίων δημιουργήθηκε με στόχο να μεγιστοποιήσει την απόδοση των οχημάτων, από την πίστα αγώνων έως τον δρόμο και υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση. Η μοναδική προηγμένη σύνθεσή της είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει ακόμα περισσότερη ισχύ και προστασία καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα ενσωματώνει τα ειδικά χαρακτηριστικά που βοηθούν τον κινητήρα να αποδίδει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του, ανεξάρτητα από τον τύπο του αυτοκινήτου, τον τύπο οδήγησης ή του δρόμου. 

Η βενζίνη Shell V-Power 98 οκτανίων προστατεύει τον κινητήρα του αυτοκινήτου από την εκκίνηση και για κάθε χιλιόμετρο. Η τεχνολογία DYNAFLEX με τα πρόσθετα που περιέχει βοηθάει στην απομάκρυνση έως και του 80% των ιζημάτων, τα οποία μειώνουν την απόδοση του κινητήρα συμβάλλοντας έτσι στην ανάκτηση της ισχύος του. Επίσης, το συστατικό μείωσης τριβών, μειώνει τις τριβές άμεσα στο εσωτερικό της μηχανής, επιτυγχάνοντας πιο αποτελεσματική μεταφορά ενέργειας στους τροχούς, από την πρώτη κιόλας στιγμή που γεμίζετε το αυτοκίνητό σας είτε πρόκειται να βγείτε εκτός πόλης είτε βρίσκεστε στην κίνηση.

[Πηγή: Shell]

TAGS