node/36318

Απεβίωσε ο Ferdinand Piëch σε ηλικία 82 ετών

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Bild, έφυγε από τη ζωή ο άνθρωπος που δημιούργησε την αυτοκρατορία του VW Group.

Ο Ferdinand Piëch, γνωστός από τις διοικητικές του ικανότητες στη θέση του CEO του Volkswagen Group αλλά και από την πρότερη καριέρα του ως μηχανικός εξέλιξης σε Porsche και Audi, απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής Bild. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο αυστριακός έχασε τις αισθήσεις του κατά τη διάρκεια δείπνου στη Βαυαρία στις 25 Αυγούστου, και έφυγε από τη ζωή μια μέρα αργότερα σε κοντινό νοσοκομείο. Παρόλα αυτά, η είδηση δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα από επίσημα χείλη, με την οικογένειά του, την Volkswagen και την Porsche να τηρούν σιγή ιχθύος.

Ο Piëch γεννήθηκε το 1937 στη Βιέννη της Αυστρίας. Μητέρα του ήταν η κόρη του Ferdinand Porsche, Louise, και πατέρας του ο δικηγόρος Anton Piëch. Το 1962, αποφοίτησε ως μηχανικός από το Zürich Institute of Technology και το 1963 ξεκίνησε να εργάζεται στην Porsche. Εκεί, ηγήθηκε της εξέλιξης των αγωνιστικών πρωτοτύπων 906, 910, 907, 908 και 917, τα οποία κυριάρχησαν στους αγώνες αντοχής και οδήγησαν την Porsche στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ferdinand Piëch

Το 1972, ο Piëch αναγκάστηκε να αφήσει την θέση του στην Porsche μετά από την απόφαση του θείου του Ferry Porsche και της μητέρας του Louise Piëch, να μην εργάζονται σε διοικητικές θέσεις της εταιρείας μέλη της οικογενείας.

Ο φιλόδοξος και ήδη επιτυχημένος νέος δεν άργησε να κάνει το επόμενο βήμα της καριέρας του και να προσληφθεί από την Audi NSU Auto-Union στη θέση του υπεύθυνου εξέλιξης. Ανάμεσα στα σημαντικότερα έργα του στην Audi ήταν η συμμετοχή στην εξέλιξη των τετράθυρων σεντάν 80 και 100 αλλά και του θρυλικού αγωνιστικού Audi Quattro για το πρωτάθλημα Group B. Χάρη στον Piëch, η Audi βελτίωσε την εικόνα της και επανατοποθετήθηκε στην αγορά ως μια premium μάρκα που πλέον θεωρείται ως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής των BMW και Mercedes-Benz.

Ferdinand Piëch

Από το 1993 μέχρι και το 2002, ο Piëch διετέλεσε CEO του Volkswagen Group, συμβάλλοντας τα μέγιστα στη γιγάντωση του ομίλου με τις διαδοχικές εξαγορές των Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN, Scania και Ducati, και την προώθηση της ιδέας για κοινά μηχανικά μέρη και μεταβλητές πλατφόρμες που αύξησαν κατακόρυφα την κερδοφορία. Η εξωπραγματική Bugatti Veyron (2005-2015) που έγινε το ακριβότερο, ισχυρότερο και ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής ήταν μια ακόμη από τις ιδέες του Piëch για την εδραίωση της αυτοκρατορίας του ομίλου.

Όταν έγινε 65 ετών, ο Piëch αποσύρθηκε από τη θέση του CEO, όμως παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Volkswagen Group μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate.

Piëch

Ο Piëch που ήταν δυσλεκτικός και άθεος, ήταν γνωστός για το αυταρχικό και συγκεντρωτικό στυλ του στη διοίκηση του ομίλου. Συνεργάτες του αναφέρουν πως έθετε με πολύ αυστηρό τρόπο τις προδιαγραφές για τα νέα μοντέλα, ενώ όπως παραδεχόταν και ο ίδιος, δε δίσταζε να απολύσει όποιον έκανε το ίδιο λάθος δεύτερη φορά. Κατά τη διάρκεια της θητείας του ενίσχυσε σημαντικά του δεσμούς μεταξύ Volkswagen και Porsche.

O Piëch αφήνει πίσω του 12 παιδιά τα οποία απέκτησε με 4 διαφορετικές γυναίκες.

node/40250
Polestar logo

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Η Citroën μήνυσε την Polestar, την ηλεκτρική φίρμα της Volvo, λόγω του «παρόμοιου» σήματός της με της γαλλικής φίρμας. Και δικαστήριο του Παρισιού απεφάνθη υπέρ της Citroën.

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Η Citroën μπλόκαρε το λανσάρισμα της Polestar!

Αυτό το καλοκαίρι, η Polestar, πρώην σπορ βραχίονας της Volvo που έγινε ανεξάρτητη εταιρεία το 2017, ξεκίνησε στην Ευρώπη τις παραδόσεις του πρώτου 100% ηλεκτρικού μοντέλου της, του Polestar 2. Παραδόξως, η Γαλλία δεν ήταν ανάμεσα στις ευρωπαϊκές αγορές που ξεκίνησαν να εξυπηρετούνται, παρότι αυτό είχε ανακοινωθεί μόλις το Polestar 2 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 2019.

Αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε το αυτοκίνητο, το οποίο έχει ήδη αποτελέσει αντικείμενο εκστρατείας ανάκλησης! Αλλά τελικά δεν ήταν αυτό. Η καθυστέρηση του λανσαρίσματος είχε νομική προέλευση, καθώς η άφιξη του Polestar στη Γαλλία εμποδιζόταν από άλλη φίρμα.

Όπως αναφέρουν οι συνάδελφοί μας από το περιοδικό L’Automobile Magazine, η Citroën μήνυσε την Polestar, κατηγορώντας την για παραχάραξη και παραβίαση εμπορικών σημάτων! Το πρόβλημα; Ο λογότυπος της Polestar. Που σχηματίζεται από δύο σιρίτια, τα οποία βρίσκονται αντιμέτωπα για να σχηματίσουν ένα αστέρι –μιας και Polestar είναι ο Πολικός Αστέρας.

Polestar logo

Η γαλλική φίρμα είναι προφανώς γνωστή για τη χρήση των σιριτιών στον λογότυπό της. Επομένως, της γύρισε το μάτι, θεωρώντας ότι η ομοιότητα είναι ισχυρή, με τα σιρίτια να είναι παρόμοιου σχήματος και χρώματος, και τα οποία διαφοροποιούνται σε ένα Polestar μόνο από τη διάταξή τους. 

Η Citroën υπογράμμισε επίσης ότι τα «chevrons» της αποτελούν επίσης η βάση του λογότυπου «DS», με τη λογική της δημιουργίας μιας σύνδεσης με την premium φίρμα της. Ως εκ τούτου υπογράμμισε ότι υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με την Polestar, για την οποία κάποιοι μπορεί να πιστέψουν ότι συνδέεται με τη Citroën. Οι Γάλλοι προς ενίσχυση των ισχυρισμών τους προσκόμισαν σχόλια από χρήστες του ίντερνετ που εξεπλάγησαν από την ομοιότητα των δύο λογότυπων.

Citroën logo

Το δικαστήριο, ωστόσο, απέρριψε ως αβάσιμους τους ισχυρισμούς της Citroën για παραχάραξη εμπορικών σημάτων, κρίνοντας ότι οι λογότυποι έχουν μεν μια, αλλά αδύναμη ομοιότητα, με πολύ διαφορετική διάταξη των σιριτιών τους. Το δικαστήριο τόνισε ότι τα προϊόντα, ακόμη και αν αυτά είναι αυτοκίνητα και για τις δύο πλευρές, στοχεύουν σε ένα «σχετικό κοινό», το οποίο επομένως έχει γνώση των λογότυπων και δύσκολα θα μπερδευτεί.

Από την άλλη πλευρά, το δικαστήριο απεφάνθη υπέρ της Citroën για παραβίαση εμπορικού σήματος. Το γεγονός ότι ο λογότυπος της Polestar συντίθεται από σιρίτια παρόμοιου σχήματος δημιουργεί πρόβλημα, την ίδια στιγμή που η Citroën είναι παγκοσμίως γνωστή και ως «η φίρμα με τα chevrons» -σσ. «la marque aux chevrons» στα γαλλικά. Επομένως, η Polestar μπορεί να επωφεληθεί έμμεσα από τη φήμη των σιριτιών της Citroën. Η γαλλική δικαιοσύνη υπενθύμισε επίσης ότι ο παλιός λογότυπος της Polestar είχε ένα πολύ διαφορετικό αστέρι και ότι ο νέος που δημιουργήθηκε το 2017, ήρθε πολύ αργότερα από την τελευταία ανανέωση του αντίστοιχου της Citroën, ο οποίος κατατέθηκε το 2007.

DS Automobiles logo

Ως εκ τούτου, η Polestar καταδικάστηκε να καταβάλει €150.000 στη Citroën ως αποζημίωση για την παραβίαση του διακριτικού χαρακτήρα των σημάτων της. Πάνω απ’ όλα όμως, το δικαστήριο απαγόρευσε στην Polestar να χρησιμοποιεί τον λογότυπό της στη Γαλλία ύστερα από περίοδο τριών μηνών μετά την επίδοση της απόφασης (4 Ιουνίου 2020) και για περίοδο έξι μηνών! Επομένως, γι’ αυτό το Polestar 2 δεν λανσαρίστηκε στη Γαλλία.

node/40249
SSC Tuatara

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Το hypercar Tuatara πράγματι είναι το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε το όριο των 500 km/h; Κάποιοι αμφιβάλλουν, αναλύοντας τα δεδομένα…

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

SSC Tuatara: Πέτσινο το ρεκόρ των 530 km/h; [video]

Πριν από μια εβδομάδα, ο μικρός Αμερικανός κατασκευαστής SSC διοργάνωσε μια εκδήλωση όπου ανακοίνωσε ότι το Tuatara είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 500 km/h. Στη δεύτερη μάλιστα απόπειρά του, ο οδηγός του Oliver Webb, κατάφερε να φτάσει τα 532 km/h! Ρεκόρ που πλέον αμφισβητείται.

Ο διάσημος Youtuber Shmee δημοσίευσε ένα video μεγάλης διάρκειας όπου αναλύει αυτό το ρεκόρ, χρησιμοποιώντας δεδομένα που ανακοίνωσε η SSC και το video της φίρμας όπου μπορούμε παράλληλα να δούμε ένα σύστημα τηλεμετρίας. 

Ο Shmee ξεκίνησε με τον πιο προφανή τρόπο υπολογισμού της ταχύτητας. Δηλαδή, τον χρόνο που χρειάστηκε το SSC για να περάσει από δύο σταθερά σημεία στον δρόμο που χρησιμοποιήθηκε για το ρεκόρ (κοντά στο Las Vegas) και της απόστασης μεταξύ τους, για την οποία ο Shmee χρησιμοποίησε Google Maps. Έκανε επίσης υπολογισμούς με βάση τη διαγράμμιση του δρόμου και τις προδιαγραφές των ΗΠΑ γι’ αυτήν. Χάρη σε αυτές τις μεθόδους, ο Shmee υπολόγισε ανώτατη ταχύτητα περίπου 450 km/h. Σαφώς αστρονομικό νούμερο για ταχύτητα, αλλά πολύ μακριά από το ρεκόρ που ανακοίνωσε η SSC. 

SSC Tuatara

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το ρεκόρ του Tuatara, η SSC χρησιμοποίησε την ίδια διαδρομή με την Koenigsegg, τον Σουηδό κατασκευαστή hypercar που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας με την Agera RS. Αλλά συγκρίνοντας τα video των δύο αυτοκινήτων με σημεία αναφοράς, ο Shmee διαπίστωσε ότι το σουηδικό hypercar κάλυπτε την απόσταση ταχύτερα από το αμερικανικό.

Τέλος, υπάρχει ένα καθαρό τεχνικό δεδομένο που λέει ότι η ταχύτητα των 530 km/h δεν ήταν δυνατή. Με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από τη φίρμα, όπως το μέγεθος των ελαστικών και οι σχέσεις του κιβωτίου, ο Shmee υπολόγισε τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα για το αυτοκίνητο, με την 6η κοντά στην κόκκινη ζώνη του στροφομέτρου (φαίνεται στο βίντεο), περίπου στα 470 km/h.

Από την πλευρά της, η SSC άφησε να γίνει γνωστό ότι η εγγραφή δεν είναι fake και ότι έχει δουλέψει γι’ αυτό με την Dewetron, αναγνωρισμένο κατασκευαστή συστημάτων μέτρησης.