Η Toyota θα πουλάει υβριδική τεχνολογία σε άλλους κατασκευαστές

Η Toyota θα πουλάει υβριδική τεχνολογία σε άλλους κατασκευαστές

Η εταιρεία σκέφτεται να αλλάξει τη φιλοσοφία της σχετικά με την αποκλειστικότητα των συστημάτων κίνησης που έχει εξελίξει.

Η Toyota μέχρι σήμερα φύλασσε ως κόρη οφθαλμού τις λεπτομέρειες σχετικά με την υβριδική τεχνολογία στην οποία τόσο έχει επενδύσει.

Ωστόσο, τώρα σκέφτεται σοβαρά να αλλάξει άρδην τη στρατηγική της επάνω στο συγκεκριμένο θέμα, διαθέτοντας τα μηχανικά μέρη που χρησιμοποιεί η ίδια και σε άλλους κατασκευαστές.

Αυτό είναι κάτι που όπως φαίνεται θα διευκολύνει τη συνολική μετάβαση σε αυτοκίνητα με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, ενώ μοιάζει κι ένας πολύ αποδοτικός τρόπος για να κεφαλαιοποιήσει τις μακρόχρονες επενδύσεις της.

Η πληροφορία ήρθε ουσιαστικά ταυτόχρονα με την ανακοίνωση νέων κιβωτίων ταχυτήτων και υβριδικών συστημάτων από τον ιαπωνικό κολοσσό. Εάν τελικά η σκέψη εγκριθεί η Toyota σύντομα θα ξεκινήσει να πουλάει «υβριδικά πακέτα», κρίνοντας πως η αποκλειστική χρήση ορισμένων μορφών τεχνολογίας είναι πλέον ξεπερασμένη ως αντίληψη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νέος κινητήρας, υβριδικό σύστημα και αυτόματα κιβώτια από την Toyota

Όσο πιο πολύ τα ηλεκτρονικά μπαίνουν στο παιχνίδι, ο ρυθμός με τον οποίο εξελίσσονται –άρα και ξεπερνιούνται- οι τεχνολογίες γίνεται όλο και πιο ταχύς κι αυτό αλλάζει σημαντικά τις ισορροπίες.

Ο Toshiyuki Mizushima, Πρόεδρος στο κομμάτι της εξέλιξης μηχανικών μερών, ανακοίνωσε στους δημοσιογράφους ότι υπάρχει πρόθεση από μέρους της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο συνεργασίας με τους προμηθευτές της. «Θέλουμε οι τεχνολογίες μας να εξελίσσονται με τρόπο που να τις καθιστά συμβατές με τις ανάγκες και άλλων κατασκευαστών».

Κερδισμένοι από αυτή την αντίληψη θα βγουν και εταιρείες όπως η Aisin και η Denso, των οποίων η Toyota αυτή τη στιγμή απορροφά σχεδόν το 50% της παραγωγής. Μέχρι σήμερα τα προϊόντα των εταιρειών αυτών είναι ασύμβατα με τα αυτοκίνητα πολλών κατασκευαστών, οπότε κολοσσοί όπως η Continental και η Robert Bosch διατηρούν σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Βέβαια, όλο αυτό το πλάνο της Toyota δεν έχει φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Ο απώτερος σκοπός του είναι τελικά ο επιμερισμός του κόστους εξέλιξης της κάθε τεχνολογίας, κάτι που η κοινή χρήση από διάφορους κατασκευαστές προϋποθέτει εξ ορισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Οδηγούμε το Toyota C-HR Hybrid

Αξίζει να αναφέρουμε ότι για το 2015 η Toyota δαπάνησε για R&D (Έρευνα και Εξέλιξη) σχεδόν 9 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή 73% περισσότερα από την αντίστοιχη δαπάνη του 2010. Την ίδια περίοδο, το Volkswagen Group -ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Toyota- δαπάνησε πάνω από τα διπλά αφού τα κόστη επιμερίζονται πολύ διαφορετικά μεταξύ των εταιρειών του ομίλου.

Θεωρητικά δηλαδή μιλάμε για μια ενέργεια που κρύβει οφέλη και για τις δύο μεριές των ενδιαφερόμενων, υπό την εξής έννοια: Η μεν Toyota θα ανοίξει ένα νέο κανάλι πωλήσεων άρα και εσόδων στο ταμείο της, οι δε «πελάτες» της θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μηχανικά μέρη τα οποία εάν εξέλισσαν μόνοι τους θα ήταν σημαντικά πιο ακριβά.

[Πηγή: Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube