node/38442

Škoda: Ετοιμάζει ανοιχτή διθέσια έκδοση του Scala!

Οι εκπαιδευόμενοι της Škoda Academy έχουν ήδη αρχίσει να δουλεύουν πάνω στο φετινό τους project.

Η Škoda ανακοίνωσε πως το έβδομο κατά σειρά project φοιτητών από το πρόγραμμα πρακτικής της, θα είναι μια ανοιχτή διθέσια έκδοση τύπου Spider του μικρομεσαίου Scala!

Οι 20 εκπαιδευόμενοι από το Škoda Academy στην πόλη Mladá Boleslav, επισκέφθηκαν το σχεδιαστικό κέντρο της τσέχικης φίρμας το οποίο διευθύνει ο Oliver Stefani, και έκαναν τα πρώτα σχέδια για το πρωτότυπο. Σε αυτή την προσπάθεια θα έχουν την υποστήριξη των σχεδιαστών και των μηχανικών της Škoda, ενώ θα χρησιμοποιήσουν ως βάση την έκδοση παραγωγής του Scala.

Προφανώς το έργο τους δεν είναι εύκολο, καθώς πρέπει να κοπεί η οροφή του Scala, να αφαιρεθούν οι πίσω πόρτες, και να κατασκευαστεί από το μηδέν το άνω τμήμα της ουράς. Αυτό θα έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον καθώς, όπως βλέπουμε από τις πρώτες εικόνες, θα έχει δύο χαρακτηριστικά αεροδυναμικά φουσκώματα πίσω από τα προσκέφαλα των δύο θέσεων δικαιολογώντας τον χαρακτήρα "Spider".

Το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στο κοινό στις αρχές Ιουνίου, ενώ δεν έχει αποφασιστεί ακόμα το όνομά του. Το φετινό Student Car της Škoda έρχεται μετά από τα αντίστοιχα Cityjet (2014)FUNstar (2015)Atero (2016)Element (2017)Sunrock (2018) και Mountiaq (2019). Όπως έχετε καταλάβει και από τις προηγούμενες προσπάθειες των φοιτητών, το Scala Spider δεν προορίζεται για την παραγωγή και θα παραμείνει one-off.

node/39352

Škoda Octavia G-TEC: Αυτονομία 500 km με 17,33 κιλά CNG

Η έκδοση της νέας Škoda Octavia που κινείται με φυσικό αέριο αναμένεται στην ελληνική αγορά στο τέλος της χρονιάς.

Δευτέρα, 29 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Škoda Octavia G-TEC: Αυτονομία 500 km με 17,33 κιλά CNG

Η νέα Škoda Octavia G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με φιλικό προς το περιβάλλον συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG). Η Octavia G-TEC κινείται από έναν 1.5 TSI, ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και επιτυγχάνει μια αυτονομία περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP, όταν λειτουργεί χρησιμοποιώντας αποκλειστικά με φυσικό αέριο. Στις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο μπορούν να αποθηκευτούν συνολικά 17,33 κιλά CNG. Ένα ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων εξασφαλίζει την αναγκαία αυτονομία σε περιοχές χωρίς κατάλληλη υποδομή ανεφοδιασμού. Η νέα Octavia G-TEC αναμένεται στη χώρα μας το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

octavia gtec

Ο 1.5 TSI στην Octavia G-TEC έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί κυρίως με φυσικό αέριο. Αυτός ο τύπος καυσίμου έχει πιο καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 σε λειτουργία CNG να είναι περίπου 25% πιο χαμηλές από αυτές της λειτουργίας του με βενζίνη. Επιπλέον, εκπέμπονται σημαντικά λιγότερα οξείδια του αζώτου (NOx) και δεν παράγονται σωματίδια αιθάλης.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ όλα τα μοντέλα της ŠKODA στην Ελλάδα - Τιμές, τεχνικά χαρακτηριστικά, εκδόσεις/εξοπλισμός.

Ο κινητήρας είναι πολύ αποδοτικός χάρη, μεταξύ άλλων, στο μεταβλητό έλεγχο των βαλβίδων εισαγωγής σε κύκλο Miller. Κάτι που συμβάλλει στην κατανάλωση κατά WLTP μόλις 3,4 έως 3,6 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία CNG και 5,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε λειτουργία βενζίνης.

Gtec

Με χωρητικότητα 17,33 κιλών CNG, η Octavia G-TEC έχει αυτονομία με λειτουργία φυσικού αερίου περίπου 500 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Με τη χρήση της βενζίνης που υπάρχει στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων, η Octavia G-TEC μπορεί να καλύψει επιπλέον περίπου 190 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα η συνολική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η εναλλαγή μεταξύ της λειτουργίας με CNG και αυτής με βενζίνη, γίνεται αυτόματα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και χωρίς να γίνεται αντιληπτή από οδηγό ή επιβάτες.

Το αυτοκίνητο λειτουργεί με βενζίνη μόνο σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως όταν ο κινητήρας ξεκινά αμέσως μετά την πλήρωση του CNG, όταν η εξωτερική θερμοκρασία είναι κάτω από -10 βαθμούς Κελσίου ή όταν οι δεξαμενές αερίου είναι τόσο άδειες που η πίεση μειώνεται κάτω από τα 11 bar.

[Πηγή: Δελτίο Τύπου Škoda]

node/39295

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ανεξάρτητος σχεδιαστής από την Ιταλία οραματίζεται την αναβίωση του FIAT X1/9.

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πώς θα ήταν ένα σύγχρονο FΙΑΤ X1/9;

Ο Mirko Pavan από την Ιταλία εργάζεται ως σχεδιαστής αυτοκινήτων στον οίκο Pininfarina, όμως όπως και άλλοι συνάδελφοί του αρέσκεται στο να δημιουργεί project και στον ελεύθερό του χρόνο. Ένα παράδειγμα είναι η αναβίωση του FΙΑΤ X1/9 1(972-1989) με τη μορφή ενός σύγχρονου ρόουντστερ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FΙΑΤ X1/9 1972-1989 [video]

Όπως αναφέρει ο σχεδιαστής, χρησιμοποίησε το δημιούργημα του Bertone ως πηγή έμπνευσης καθώς το θεωρεί αριστούργημα. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει ένα minimal και vintage όχημα που να έχει την αίσθηση ενός αγωνιστικού.

FIAT X1/9

Όπως βλέπουμε από τα ψηφιακά renderings του τρισδιάστατου μοντέλου, οι διαστάσεις και οι αναλογίες του παραπέμπουν όντως στο X1/9, όμως το αμάξωμα είναι γεμάτο από καμπύλες σε αντίθεση με το πιο γωνιώδες σχέδιο του Nuccio Bertone.

Στο εμπρός μέρος τα pop-up φώτα έχουν δώσει τη θέση τους σε LED γραφικά που ενσωματώνονται στη γρίλια μαζί με το ρετρό σήμα της FIAT, ενώ χαμηλότερα βρίσκουμε μια εισαγωγή αέρα και ένα μεγάλο ανθρακονημάτινο σπλίτερ. Οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου με τους αεροδυναμικούς δίσκους για ζάντες αφήνουν το αποτύπωμά τους στο αμάξωμα υπό τη μορφή των φουσκωμένων φτερών που ξεπροβάλλουν από το χαμηλό καπό. Η γραμμή των παραθύρων και το "σκαμμένο" πίσω παρμπρζ είναι σχεδιαστικές αναφορές στο X1/9, όπως και το κάθετο κόψιμο της ουράς με τα τετραγωνισμένα φώτα LED και τον τεράστιο διαχύτη.

Σε αυτό το σημείο να διευκρινίσουμε πως το project του Mirko δεν σχετίζεται με την FIAT και αποτελεί απλά μια σχεδιαστική άσκηση σε ψηφιακό περιβάλλον. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε προσπάθεια αναβίωσης του X1/9 καθώς το 2016, η Idecore είχε παρουσιάσει ένα αντίστοιχο project.