Η ηλεκτρική Porsche 718 Cayman θα διατηρήσει τη κεντρομήχανη διάταξη

Η ηλεκτρική Porsche 718 Cayman θα διατηρήσει τη κεντρομήχανη διάταξη

Η νέα σχεδίαση μπαταρίας “e-core” της εταιρίας βοηθά στην κατανομή βάρους και στο χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Σύμφωνα με πληροφορίες του βρετανικού Autocar, η επόμενη γενιά των Porsche Cayman και Boxster θα είναι αμιγώς ηλεκτρική και θα υιοθετήσει μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα, η οποία ακολουθεί την παραδοσιακή διάταξη με τον κινητήρα στο κέντρο. Η πλατφόρμα αυτή μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί και σε σπορ μοντέλα της Audi και της Lamborghini.

Χρησιμοποιώντας μια νέα διάταξη στις μπαταρίες της με το όνομα "e-core”, το μικρότερο sportscar της Porsche θα έχει το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και ανάλογη θέση οδήγησης, συμβαδίζοντας έτσι με την παράδοση της εταιρίας.

Ο κατασκευαστής από τη Στουτγκάρδη πρόσφατα αποκάλυψε το Mission R concept, το οποίο μας προϊδεάζει για ένα αγωνιστικό του οποίου η σχεδίαση και οι διαστάσεις παραπέμπουν στις νέες ηλεκτρικές Cayman και Boxster.

H Porsche επιβεβαιώνοντας τις υποψίες αυτές, παραδέχτηκε πως το Mission R αντικατοπτρίζει την εξέλιξη στη σχεδίαση που πραγματοποιεί για μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα, αφήνοντας να εννοηθεί έτσι πως μερικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του Mission R θα μεταφερθούν σε μοντέλα παραγωγής. 

porsche

Για το Mission R, η Porsche χρησιμοποίησε μια παραλλαγή του πλαισίου της 718 Cayman αλλά όταν ο επικεφαλής της εταιρίας, Oliver Blume, ρωτήθηκε για το αν θα δούμε το concept αυτό στην παραγωγή δήλωσε: “Όταν ένα μοντέλο γίνεται πλέον ηλεκτρικό, δεν χρησιμοποιούμε την ήδη υπάρχουσα πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη γύρω από ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς αυτό σημαίνει αρκετούς συμβιβασμούς. Οπότε κοιτάζοντας στα μελλοντικά σπορ μοντέλα μας, κάθε ένα θα έχει τη δική του μοναδική πλατφόρμα, που όμως θα χρησιμοποιεί και μέρη από άλλα μοντέλα μας”.

Το Mission R είναι σχεδιασμένο στη λογική ενός κεντρομήχανου sportscar τοποθετώντας τις μπαταρίες που είναι και το πιο βαρύ στοιχείο του αυτοκίνητου πίσω από τον οδηγό αλλά μπροστά από τους πίσω τροχούς, εκεί που κανονικά βρίσκεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης.

Ο τεχνικός διευθυντής της Porsche, Μichael Steiner, δήλωσε πως η απόφαση να χρησιμοποιήσουν αυτή την ασυνήθιστη για ηλεκτρικό όχημα διάταξη ήταν η ανάγκη να το κάνουν όσο πιο χαμηλό γίνεται, με σκοπό να μειώσουν την οπισθέλκουσα. Αυτή τους η απόφαση καθιστά την παραδοσιακή διάταξη για ηλεκτρικά οχήματα τύπου ’skateboard’ με τις μπαταρίες στο πάτωμα του αυτοκινήτου (όπως στην πλατφόρμα J1 που μοιράζονται οι Audi και Porsche στο e-tron GT και Taycan αντίστοιχα) ασύμβατη με το στόχο αυτό. 

O Steiner επίσης δήλωσε: “Ένα κλασικό δίπορτο sportscar όπου η ελάχιστη οπισθέλκουσα είναι ζητούμενο, χρειάζεσαι όσο πιο χαμηλή και επίπεδη σιλουέτα γίνεται. Με τη σειρά του, για να επιτευχθεί αυτό ο οδηγός θα πρέπει να κάθεται όσο πιο χαμηλά γίνεται οπότε είναι απαγορευτικό να υπάρχουν μπαταρίες κάτω από τη θέση του. Επίσης η σχεδίαση αυτή βοηθάει την κατανομή βάρους και τη δυναμική ισορροπία ειδικά όταν υπάρχουν δυο ηλεκτροκινητήρες όπως στο Mission R (ένας σε κάθε άξονα). 

718

Πρόσθεσε επίσης πως “Δεν υπάρχει καμία πλατφόρμα που θα μείνει απαράλαχτη καθώς οδηγούμαστε προς στην ηλεκτροκίνηση. Και η πλατφόρμα που μπορεί να εξηλεκτριστεί με τις λιγότερες αλλαγές είναι αυτή των Boxster και Cayman. Το ξέρουμε επειδή πριν από δέκα χρόνια ξεκινήσαμε με κάποια ηλεκτρικά concept με αυτή τη κεντρομήχανη διάταξη καθώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χώρο που κανονικά θα βρίσκονταν ο κινητήρας, για τη μετάδοση και την μπαταριά”.

“Ωστόσο, αποφασίσαμε στην Porsche, ξεκινώντας με την Taycan, πως δε θα κάνουμε μετατροπές σε υπάρχουσες πλατφόρμες για να υποστηρίζουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, PHEV συστήματα ή BEV αρχιτεκτονική, καθώς έτσι πάντα θα υπάρχουν συμβιβασμοί ως προς το βάρος και τη χωροταξία. Έτσι, ακόμη και για τα κεντρομήχανα μοντέλα μας υπάρχει ένας καλός λόγος να σχεδιάσουμε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα. Αυτό βέβαια μπορεί να αλλάξει, αλλά όχι πολύ σύντομα”.

Επίσης σύμφωνα με τον Steiner, η Porsche ερευνούσε και μια παρόμοια σχεδίαση για την περίπτωση ενός πισωμήχανου μοντέλου όπως η 911, όπου με δεδομένη τη σημερινή τεχνολογία οι μπαταρίες έπρεπε να βρίσκονται μέσα στη ζώνη ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αυτοκινήτου, προς όφελος της παθητικής ασφάλειας.

“Αυτή η αλλαγή δεν προκύπτει μόνο από την τάση της τεχνολογίας”, δήλωσε ο Steiner προσθέτοντας πως “συχνά, η κατεύθυνση που ακολουθούμε προκύπτει από την τάση που πιστεύουμε θα ακολουθήσει η αγορά και έπειτα εξελίσσουμε την τεχνολογία γύρω από αυτήν την κατεύθυνση”.

Όταν ρωτήθηκε αν οι πελάτες θα αποδέχονταν εξίσου μια ηλεκτρική Porsche με παρόμοιες επιδόσεις με την 718 Cayman ο Steiner είπε: “Θα έλεγα πως ναι, αλλά χρειάζεται μείωση βάρους. Αν πιέσεις ένα ηλεκτρικό sportscar στη πίστα θα νιώσεις το βάρος του. Μπορεί να μην παρατηρήσεις το αυξημένο βάρος στον αυτοκινητόδρομο αλλά ένα αληθινό τέτοιο μοντέλο πρέπει να αποδίδει σωστά και στην πίστα”.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube