
Πόσοι φορτιστές και πόσες kWh καταναλώνει η Κίνα κάθε μήνα;
Η Κίνα συνεχίζει να ηγείται παγκοσμίως στην ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας δυναμικά στους φορτιστές και στις υποδομές φόρτισης.


Μέχρι το τέλος Ιουλίου 2025, η Κίνα μετρούσε 16,7 εκατομμύρια φορτιστές, καταγράφοντας εντυπωσιακή ετήσια αύξηση της τάξης του 53%.
Η σημαντική αυτή άνοδος αυτή ενισχύει τη στρατηγική της Κίνας να στηρίξει τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και να διατηρήσει το προβάδισμα έναντι της διεθνούς αγοράς.
Σύμφωνα με την Εθνική Διοίκηση Ενέργειας της Κίνας (NEA), η αναλογία στη χώρα έχει φτάσει πλέον στους δύο φόρτιστες για κάθε πέντε ηλεκτρικά μοντέλα. Μέσα στους πρώτους επτά μήνες του 2025 προστέθηκαν σχεδόν 3,9 εκατομμύρια νέες μονάδες φόρτισης, με την πλειονότητα να αφορά ιδιωτικές εγκαταστάσεις (+113,6%). Οι δημόσιοι φόρτιστες αυξήθηκαν κατά 623.000 (+28,9%).
Μέχρι τα τέλη Ιουλίου η Κίνα μετρούσε 16,7 εκατομμύρια φορτιστές με την κατανάλωση ρεύματος για φόρτιση να ανέρχεται σε 7,71 δισ. kWh
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποια ευρωπαϊκή χώρα στοχεύει σε 7 εκατομμύρια φορτιστές έως το 2030;
Η αναλογία αύξησης φορτιστών προς νέες ταξινομήσεις EV διαμορφώνεται στο 1:1,8, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ανάπτυξη των υποδομών συμβαδίζει με την αλματώδη άνοδο των πωλήσεων. Συνολικά, το πρώτο επτάμηνο του έτους πουλήθηκαν στην Κίνα 6,9 εκατομμύρια νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχε άμεση επίδραση και στην κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Μόνο τον Ιούλιο 2025, η κατανάλωση ρεύματος για φόρτιση ανήλθε σε 7,71 δισ. kWh, αυξημένη κατά 53,9% σε ετήσια βάση και κατά 14,9% σε σχέση με τον Ιούνιο. Το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας αυτής χρησιμοποιήθηκε σε λεωφορεία και επιβατικά αυτοκίνητα ενώ μικρότερο μερίδιο κάλυψαν ταξί, οχήματα logistics και απορριμματοφόρα .
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη
Έχει επίσης ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι 15 μεγαλύτεροι πάροχοι διαχειρίζονται πάνω από το 84% των δημόσιων φορτιστών. Πρώτη η TELD με 807.000 μονάδες, ακολουθούμενη από τις Star Charge (703.000) και Yunkuai Charge (656.000).
Σύμφωνα με τον Xiang Junyong, μέλος της επιτροπής πληθυσμού και περιβάλλοντος του Πεκίνου, η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2030. Η ανάπτυξη των φορτιστών θα συνεχίσει να κινείται δυναμικά, διασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί θα βρίσκουν πάντα διαθέσιμη υποδομή.
Πέρα από τις ανεξάρτητες εταιρείες, και οι κατασκευαστές νέας γενιάς EV επενδύουν σε ιδιόκτητους φορτιστές. Ηγέτες της κατηγορίας είναι οι Nio, Li Auto και Tesla, που επεκτείνουν διαρκώς τα δίκτυά τους, βελτιώνοντας την εμπειρία των πελατών τους.