Porsche 718: Και με κινητήρες βενζίνης η νέα γενιά
Η Porsche αναπροσαρμόζει τα πλάνα της για την επόμενη γενιά των Boxster και Cayman, εγκαταλείποντας προσωρινά το σχέδιο «EV-only» λόγω χαμηλής ζήτησης ηλεκτρικών μοντέλων.
Η Porsche κάνει στροφή 180 μοιρών για την επόμενη γενιά 718 Boxster και Cayman, αποφασίζοντας να επαναφέρει τους κινητήρες βενζίνης στα μοντέλα που αρχικά είχαν σχεδιαστεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικά.
Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μία από τις πιο ριζικές αναθεωρήσεις κινητήρων στην ιστορία της εταιρείας.
Η παραγωγή της τέταρτης γενιάς Boxster και Cayman ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα, με τις πρώτες ηλεκτρικές εκδόσεις να αναμένονται εντός του 2025.
Η Porsche φέρνει ξανά τη βενζίνη στα 718, διατηρώντας τον σπορ χαρακτήρα τους
Ωστόσο, λόγω μειωμένης ζήτησης για EV, η Porsche είχε ήδη ανακοινώσει ότι θα συνεχίσει να διαθέτει τις «top» εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων, όπως οι RS και GT4 RS. Πρόκειται για μέρος μιας «στρατηγικής αναπροσαρμογής» που συνοδεύτηκε από οικονομικό πλήγμα ύψους περίπου 7,8 δισ. ευρώ για την εταιρεία.
Πηγές από το Weissach δήλωσαν στο βρετανικό Autocar ότι η Porsche εργάζεται πλέον για να ενσωματώσει κινητήρες βενζίνης στην πλατφόρμα PPE Sport, η οποία είχε σχεδιαστεί αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ανασχεδίαση αυτή περιλαμβάνει νέες δομές δαπέδου, ανασχεδιασμένο πίσω τμήμα και υποπλαίσιο, ώστε να υποστηρίζεται ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων, διατηρώντας παράλληλα τη στιβαρότητα της πλατφόρμας.
Οι μηχανικοί της Porsche τονίζουν ότι τα νέα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης πρέπει να πετύχουν δυναμική ισοδυναμία με τα ηλεκτρικά αδέλφια τους, ένα δύσκολο στοίχημα δεδομένου του «πολύ χαμηλού κέντρου βάρους» που προσφέρει η ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Η απουσία κεντρικού τούνελ, δεξαμενής καυσίμου και συστήματος εξάτμισης απαιτεί ουσιαστικά την ανάπτυξη νέου πίσω τμήματος για να φιλοξενήσει τον κινητήρα βενζίνης.
Η Porsche είχε αρχικά αποφασίσει ότι ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος 4,0 λίτρων δεν θα πληρούσε τις προδιαγραφές Euro 7, λόγω των απαιτήσεων για φίλτρα σωματιδίων και συστήματα μετά-επεξεργασίας.
Ωστόσο, η τελική νομοθεσία και η εξαίρεση των e-fuels μετά το 2035 καθιστούν πλέον βιώσιμη την εμπορική παραγωγή νέων βενζινοκίνητων για τις 718. Όπως δήλωσε ανώτερος μηχανικός στο Autocar: «Τα ηλεκτρικά Boxster και Cayman κινδύνευαν να γίνουν niche. Το Euro 7 άλλαξε τα δεδομένα».
Το ποιος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά οι νέες προτάσεις του απερχόμενου CEO, Oliver Blume, δείχνουν ως επικρατέστερο υποψήφιο τον 4,0 λίτρων εξακύλινδρο που εισήχθη στην 718 το 2020 και αποδίδει έως 500 ίππους στην έκδοση GT4 RS.
Με αυτή την κίνηση, η Porsche αναθεωρεί όχι μόνο τη στρατηγική των 718, αλλά και άλλων μοντέλων όπως η Macan, προσανατολιζόμενη σε μία πιο ευέλικτη προσέγγιση που συνδυάζει ηλεκτρικά και βενζινοκίνητα σπορ αυτοκίνητα.




