Porsche: 718 Boxster και Cayman «μένουν» με βενζίνη - Ανατροπή στην ηλεκτροκίνηση

Porsche: 718 Boxster και Cayman «μένουν» με βενζίνη - Ανατροπή στην ηλεκτροκίνηση

Η Porsche κρατά τις θερμικές εκδόσεις στις νέες 718, ακυρώνει το μεγάλο ηλεκτρικό SUV K1 και επενδύει σε Cayenne και Panamera.

Porsche 718 Cayman

Η Porsche ανακοίνωσε ότι οι νέες 718 Boxster και Cayman δεν θα είναι αμιγώς ηλεκτρικές, καθώς θα διατεθούν κορυφαίες εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης. 

Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί σημαντική αναπροσαρμογή στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της γερμανικής φίρμας, που περιλαμβάνει και την ακύρωση του προγραμματισμένου «K1» ηλεκτρικού SUV, ενός μεγάλου μοντέλου θα τοποθετηθεί στη γκάμα πάνω από την Cayenne.

Σύμφωνα με τον CEO, Oliver Blume, η νέα στρατηγική προβλέπει μεγάλες αναβαθμίσεις στις Cayenne και Panamera με βενζινοκινητήρες και plug-in υβριδικές εκδόσεις, ώστε να συνεχίσουν να διατίθενται «καλά μέσα στη δεκαετία του 2030». Ο Blume μίλησε σε επενδυτές στις 19 Σεπτεμβρίου, τονίζοντας πως η εταιρεία προσαρμόζεται στη μείωση της ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά πολυτελή μοντέλα.

«Η ευελιξία ανάμεσα σε κινητήρες βενζίνης, plug-in hybrid και ηλεκτρικά είναι το κλειδί για το μέλλον της Porsche», τονίζει ο CEO Oliver Blume

Η Porsche θα καταγράψει ζημία 1,8 δισ. ευρώ λόγω της απόφασης να σταματήσει την ανάπτυξη της πλατφόρμας SSP 61 «Sport» του Ομίλου Volkswagen. Η πλατφόρμα αυτή επρόκειτο να αποτελέσει βάση για το K1 SUV, αλλά και για ηλεκτρικές εκδόσεις της Panamera. Η εξέλιξή της αναβάλλεται πλέον για «πολύ μετά τη δεκαετία του 2030».

Porsche 718 Cayman

Το K1, που είχε ανακοινωθεί το 2022, θα λανσαριστεί τελικά ως D-SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης και εκδόσειςplug-in hybrid. Δεν δόθηκε ακριβές χρονοδιάγραμμα, αλλά θα ενταχθεί στην γκάμα μαζί με την τρίτη γενιά της Porsche Panamera και τη δεύτερη γενιά της Porsche Taycan.

Ο Blume παραδέχτηκε ότι η εταιρεία πλήττεται και από τη «δραματική μείωση» της ζήτησης πολυτελών αγαθών στην Κίνα, αλλά και από την αύξηση δασμών στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Οι συνθήκες αυτές αναμένεται να περιορίσουν το περιθώριο κέρδους στο 2% για το 2025, με την Porsche να στοχεύει επιστροφή πάνω από 10% μεσοπρόθεσμα, μέσα από νέα προϊόντα.

«Αυτή η ευελιξία μας δίνει μια ισχυρή θέση με έναν συναρπαστικό συνδυασμό κινητήρων εσωτερικής καύσης, plug-in hybrid και 100% ηλεκτρικών αυτοκινήτων», δήλωσε ο Blume, προσθέτοντας ότι η εταιρεία παραμένει δεσμευμένη στην ηλεκτροκίνηση, καθώς «αυτή συναρπάζει μια συνεχώς αυξανόμενη ομάδα πελατών».

Όσο για τις θερμικές εκδόσεις των νέων 718 Boxster και Cayman, αν και δεν δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες, εκτιμάται ότι θα συνεχιστούν οι hardcore εκδόσεις RS και GT4 RS, με τις βασικές να προσφέρονται αποκλειστικά ως ηλεκτρικές.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube