Santana Motors: Νεκρανάσταση με κινεζικό pick-up
Ύστερα από σχεδόν 15 χρόνια, η Santana Motors έχει και πάλι παλμό με ένα διπλοκάμπινο που είναι απόλυτα σύγχρονο.
Η Santana Motors, μια ξεχασμένη ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία, επιστρέφει δυναμικά χάρη στη συνεργασία με Κινέζους κατασκευαστές.
Γνωστή για τα εμβληματικά off‑road μοντέλα της, η Santana είχε εξαφανιστεί από την αγορά εδώ και σχεδόν μιάμιση δεκαετία, αφήνοντας πίσω της ένα κενό στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Η επιστροφή της γίνεται με την κατασκευή ενός νέου pick‑up, ενώ υπάρχουν σχέδια για επόμενα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν τα επόμενα χρόνια, συνδυάζοντας την ισπανική παράδοση με σύγχρονες τεχνολογίες και πλατφόρμες από Κινέζους συνεργάτες.
Η εμπορική αποτυχία του Iveco Massif οδήγησε τη Santana Motors σε πτώχευση το 2011, με τα εργοστάσια να κλείνουν και το brand να μένει ανενεργό -μέχρι σήμερα
Η ιστορία της Santana Motors ξεκινά τη δεκαετία του 1950, όταν ιδρύθηκε και άρχισε να παράγει Land Rover, εξάγοντάς τα σε Αγγλία, Αφρική και Νότια Αμερική. Στη συνέχεια παρήγαγε Suzuki Samurai, Vitara και Jimny μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2000. Προς το τέλος αυτής της περιόδου, η Santana Motors εμπορεύθηκε και το Iveco Massif κατόπιν αδείας.
Η επανεκκίνηση πραγματοποιείται πλέον στο ιστορικό εργοστάσιο στη Linares, στη νότια Ισπανία. Το πρώτο νέο μοντέλο είναι ένα Nissan Z9 με σήματα Santana. Προϊόν της Zhengzhou Nissan, του κλάδου της κοινοπραξίας της Dongfeng με τους Ιάπωνες, που επικεντρώνεται στα φορτηγά.
Το διπλοκάμπινο θα προσφέρεται με κινητήρα πετρελαίου ή plug‑in hybrid. Η έκδοση 400D διαθέτει ντίζελ κινητήρα 2,3 lt με 190 ίππους και 500 Nm, και μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο είτε με 8άρι αυτόματο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan Z9, plug-in διπλοκάμπινο προς €19.200. Στην Κίνα...
Και οι δύο εκδόσεις επιταχύνουν από στάση στα 100 km/h σε 9,1”, με τελική ταχύτητα 170 km/h. Μπορούν να ρυμουλκήσουν έως 3.200 kg και να μεταφέρουν 815 kg εμπορευμάτων.
Η υβριδική έκδοση 400 PHEV διαθέτει βενζινοκινητήρα 1,5 lt, έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 32 kWh. Με συνδυασμένη απόδοση 429 ίππων και 800 Nm, πιάνει τα 100 km/h σε 6,5”, ενώ η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια. Υπόσχεται 120 km αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια και συνολικά 1.046 km. Οι τιμές ξεκινούν από 29.900 € για το χειροκίνητο ντίζελ και από 44.700 € για το PHEV.
Εκτός από την ανακοίνωση της παραγωγής και της παράδοσης του πρώτου οχήματος στο Εμπορικό Επιμελητήριο της Linares, η Santana Motors ανακοίνωσε στρατηγική συμφωνία με την BAIC. Αρχικά, η ισπανική εταιρεία θα παραλαμβάνει ημι-αποσυναρμολογημένα κιτ οχημάτων της BAIC, τα οποία θα συναρμολογούνται πλήρως στην Ισπανία.
Ενώ τα πρώτα μοντέλα θα είναι ουσιαστικά κινεζικές εκδόσεις με ισπανικά σήματα, η συμφωνία προβλέπει ότι στο μέλλον θα υπάρξει κοινή ανάπτυξη νέων οχημάτων βασισμένων σε πλατφόρμες της BAIC, με μοναδικό στιλ και ταυτότητα της Santana.



