Μελλοντική Citroën C4: Επιβεβαίωση ηλεκτρικής έκδοσης

Το προσεχές κόμπακτ Citroën, που θα αποκαλυφθεί στο τέλος του ’20, θε είναι διαθέσιμο και σε 100% ηλεκτρικό, πάνω σε μια επιμηκυμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMP.

Η Citroën εξαπέλυσε την ηλεκτρική επίθεσή της με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό C5 Aircross, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία -οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν από το τέλος του α’ 6μήνου του 2020. Εφεξής όμως, όλα τα νέα μοντέλα της γαλλικής φίρμας θα διατίθενται τουλάχιστον και σε μια εξηλεκτρισμένη έκδοση.

Πρώτο στη σειρά του προγράμματος νέων μοντέλων θα είναι ο αντικαταστάτης του C4 Cactus, ο οποίος θα αναλάβει επίσης να υποκαταστήσει και το κλασικό C4, που σταμάτησε πρόωρα το 2018. Η Linda Jackson, επικεφαλής της Citroën, επιβεβαίωσε στην Automotive News ότι το νέο κόμπακτ μοντέλο της φίρμας θα διαθέτει στην γκάμα του και μια 100% ηλεκτρική έκδοση.

cmp
H πλατφόρμα CMP διαθέτει τρεις εκδοχές μεταξονίου. Η οικογένεια της μελλοντικής C4 θα υποστηρίζεται από τη μακριά εκδοχή -στα δεξιά της φωτογραφίας.


Για να υποστηρίξει μια τέτοια έκδοση, η επόμενη C4 προφανώς δεν θα υποστηρίζεται από την πλατφόρμα EMP2. Θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMP που χρησιμοποιείται από τα νέα σουπερμίνι του Groupe PSA, τα οποία διαθέτουν και 100% ηλεκτρική έκδοση. Όπως ακριβώς συνέβη με το νέο Peugeot 208, το οποίο το δίχως άλλο θα παράσχει στην ηλεκτρική C4 και το σύστημα κίνησης που φορά το e-208 (και το Opel Corsa-e) με τα 136 άλογα.

Το C4 όμως ως κόμπακτ που είναι, ήγουν μικρομεσαίο και μια κατηγορία πάνω από τα 208 και Corsa, θα επωφεληθεί από μια επιμηκυμένη παραλλαγή της πλατφόρμας CMP. Μια αρχιτεκτονική που θα θυμίζει αυτή της νέου Škoda Scala, η οποία βασίζεται σε μια μακρύτερη παραλλαγή της πλατφόρμας του Volkswagen Polo. Η αναφορά μας στο Scala δεν έγινε τυχαία, καθώς εκτιμούμε ότι λόγω τοποθέτησης της φίρμας στην αγορά, η Citroën βρίσκεται σε παρόμοια θέση με τη Skoda μέσα στον αντίστοιχο όμιλο εταιρειών: Μαζική και με εύστοχα τοποθετημένη ανταγωνιστική τιμή.

cmp
Η πλατφόρμα e-CMP στη μακριά εκδοχή της.

Εκείνο που απομένει βέβαια να μάθουμε είναι αν η νέα C4 θα έχει το ίδιο πακέτο μπαταριών με τα σουπερμίνι του ομίλου. Μια τέτοια επιλογή δεν είναι απίθανη, καθώς με μπαταρία 50 kWh, η εκτιμώμενη αυτονομία κατά WLTP θα ήταν περίπου 330 km. Νούμερο που θα κατέτασσε τη μελλοντική ηλεκτρική C4 ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του Nissan Leaf που το εργοστάσιο τις δίνει 270 και 385 km.

To ντεμπούτο της νέας Citroën C4 το πιθανότερο είναι να γίνει με την ευκαιρία του Mondial de l’Automobile 2020 (1-11 Οκτωβρίου) στο Παρίσι.