
Επίσημη επιβεβαίωση για Nissan GT-R, δεν βιάζονται οι Ιάπωνες
Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε ότι έχει ανθρώπους που εργάζονται στο επόμενο Nissan GT-R, ωστόσο η προτεραιότητα της παραμένει -προς το παρόν- στα SUV και στην οικονομική της αναδιοργάνωση.


Παρότι βρίσκεται σε φάση βαθιάς αναδιοργάνωσης, με στόχο τη μείωση κόστους ύστερα από χρόνια ζημιών και ατυχών επενδύσεων, η Yokohama δεν έχει εγκαταλείψει πλήρως τα σπορ μοντέλα της. Μεταξύ αυτών και το Nissan GT-R.
Το Nissan Z θα παραμείνει στην παραγωγή, ενώ υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για αναβίωση του Silvia, αλλά και για την εξέλιξη της επόμενης γενιάς του GT-R, ανεπίσημα γνωστής ως R36. Πριν από λίγες εβδομάδες, ο διευθυντής παραγωγής της Nissan στις Ηνωμένες Πολιτείες επιβεβαίωσε την πρόθεση της εταιρείας να επαναφέρει το GT-R, ενώ και ο διευθυντής στρατηγικής μάρκετινγκ δήλωσε πρόσφατα στο βρετανικό Auto Express, ότι ήδη υπάρχει ομάδα που εργάζεται πάνω στο επόμενο supercar της φίρμας.
Εκπρόσωποι της εταιρείας έχουν ήδη αρχίσει να μιλούν ανοιχτά για το νέο Nissan GT-R, συνδέοντάς το μάλιστα με τον ανταγωνισμό του, το Honda NSX
Ωστόσο, διευκρίνισε ότι το ζητούμενο σήμερα δεν είναι απλώς η δημιουργία ενός ακόμη σπορ μοντέλου, αλλά η ανάπτυξη ενός κατάλληλου συστήματος κίνησης -ηλεκτρικού ή εξηλεκτρισμένου- που θα μπορέσει να συνοδεύσει τη μετάβαση της Nissan στη νέα εποχή, χωρίς να αλλοιώνεται ο σπορ χαρακτήρας της.
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο πρέπει να διαφέρει ουσιαστικά από τα ηλεκτρικά SUV, διαφορετικά «υπάρχει πρόβλημα». Στο ίδιο πνεύμα, ο Giovanny Arroba, διευθυντής σχεδίασης της Nissan Ευρώπης, δήλωσε πως το πρωτότυπο Hyper Force των 1.360 ίππων είναι ένα όραμα που «θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα μέχρι το τέλος της δεκαετίας».
Παράλληλα, στελέχη της Nissan όπως ο Ponz Pantikuthira, υπεύθυνος για τη Βόρεια Αμερική, έχουν αρχίσει να αναφέρονται ανοιχτά στο νέο GT-R, κάνοντάς το μάλιστα συγκρίσιμο με ανταγωνιστές όπως η επόμενη γενιά του Honda NSX. Από την πλευρά του, ο σημερινός υπεύθυνος προϊόντων της Nissan, Ivan Espinosa, έχει εκφράσει έντονα την επιθυμία του να δει την αναγέννηση του Silvia, διατηρώντας ζωντανή τη φλόγα για πιο προσιτά σπορ μοντέλα στη γκάμα της εταιρείας.
Ωστόσο, η πραγματικότητα που αντιμετωπίζει σήμερα η Nissan μόνο ευοίωνη δεν είναι. Η εταιρεία διανύει μια περίοδο έντονης συρρίκνωσης, με περικοπές 20.000 θέσεων εργασίας, το κλείσιμο επτά εργοστασίων, την εγκατάλειψη έξι πλατφορμών και τη μείωση της πολυπλοκότητας των εξαρτημάτων κατά 70%. Παράλληλα, σταματά την παραγωγή ορισμένων μοντέλων, εστιάζοντας σε λιγότερες, αλλά πιο αποδοτικές προτάσεις. Την ίδια στιγμή, η συνεργασία της με τη Renault ενισχύεται, με κοινά μοντέλα και τεχνολογίες να παίζουν καθοριστικό ρόλο στη στρατηγική εξυγίανσης.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, τα σχέδια για ένα νέο GT-R ή την αναβίωση του Silvia μοιάζουν περισσότερο με φωτεινές προοπτικές για το μέλλον, παρά με άμεσες προτεραιότητες. Η προσοχή της Nissan παραμένει στραμμένη στα κερδοφόρα SUV, που εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα και την ανάκαμψη της εταιρείας.