Νέος ΚΟΚ: Βαριές καμπάνες, μέχρι €4.000 πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος για 10 χρόνια

Νέος ΚΟΚ: Βαριές καμπάνες, μέχρι €4.000 πρόστιμο, αφαίρεση διπλώματος για 10 χρόνια

Πιο αυστηρός από ποτέ γίνεται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων στις πόλεις. Αλλαγές σε παραβίαση σηματοδότη, χρήση κινητού, μέθη, αλλά και... στάθμευση σε θέση ΑμεΑ. Αλλά από αστυνόμευση, τα ίδια Παντελάκη μου;

Νέος ΚΟΚ

Σημαντικές αλλαγές στο πλαίσιο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δρομολογεί το υπουργείο Μεταφορών, σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας Real News. 

Στόχος, η ανακοπή της αυξητικής τάσης των τροχαίων δυστυχημάτων στις πόλεις, με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη να φέρνει στο προσκήνιο ένα νέο, πολύ πιο αυστηρό ποινολόγιο. Η ανάγκη είναι επιτακτική: 665 θάνατοι καταγράφηκαν μόνο το 2024 (έως σήμερα), από 646 το 2023. Από αυτούς, οι 106 σημειώθηκαν πρωινές ώρες Κυριακής, δείχνοντας ξεκάθαρα το πρόβλημα της νυχτερινής οδήγησης υπό την επήρεια ουσιών – ειδικά από νεαρούς οδηγούς ύστερα από τη διασκέδαση του Σαββάτου.

Χρήση κινητού: Χαμηλή ανοχή, βαριές συνέπειες
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, που ήδη επιφέρει κυρώσεις, πλέον θα τιμωρείται ακόμα αυστηρότερα. Το νέο πλαίσιο προβλέπει:
1η φορά: Πρόστιμο €350 και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες
1η υποτροπή: Πρόστιμο €1.000 και αφαίρεση για 6 μήνες
2η υποτροπή (εντός 5ετίας): Πρόστιμο €2.000 και αφαίρεση για 1 έτος
Σε ατύχημα με τραυματισμό ή θάνατο: Ποινική δίωξη βάσει Ποινικού Κώδικα

Νέος ΚΟΚ

Αλκοόλ και ναρκωτικά: Μηδενική ανοχή
Ενισχυμένα έρχονται τα μέτρα και για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών, με εφαρμογή πιο σύγχρονων μεθόδων ανίχνευσης. Τα νέα όρια τιμωρίας, ανάλογα με τη συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα, διαμορφώνονται ως εξής:

0,50 – 0,80 g/l: Πρόστιμο €350 και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες
0,80 – 1,10 g/l: Πρόστιμο €700 και αφαίρεση για 90 ημέρες
Πάνω από 1,10 g/l: Πρόστιμο €1.200, αφαίρεση για 6 μήνες, φυλάκιση 2-5 ετών
Υποτροπές: Φτάνουν σε €2.000 – €4.000 πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος μέχρι 10 χρόνια, με επιπλέον ποινικές κυρώσεις

Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: Είναι αδίκημα
Οι αλλαγές δεν αφήνουν εκτός και τη διαχρονική «μάστιγα» της παραβίασης ερυθρού σηματοδότη:
1η παράβαση: Πρόστιμο €700, αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες
1η υποτροπή: Πρόστιμο €1.000, αφαίρεση για 6 μήνες
2η υποτροπή: Πρόστιμο €2.000, αφαίρεση για 12 μήνες

Νέος ΚΟΚ

Στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, λεωφορειολωρίδες, ταξί: Έρχεται αυστηροποίηση
Αν και δεν αποτυπώνονται ακόμα με λεπτομέρειες, οι ίδιες πληροφορίες της Real News αναφέρουν ότι το υπουργείο εξετάζει αύξηση των προστίμων για στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ και παρακώλυση συγκοινωνίας – δύο παραβάσεις με σημαντικές κοινωνικές και κυκλοφοριακές προεκτάσεις.

Παράλληλα, ειδική μέριμνα θα υπάρξει και για την παραβατική χρήση των λεωφορειολωρίδων από ΙΧ, με τους επαγγελματίες του κλάδου των ταξί να ζητούν ξεκάθαρο και ενιαίο πλαίσιο για την κυκλοφορία τους.

Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι σαφής: Πρέπει να σταματήσει το «ανεξέλεγκτο πάρτι» στην άσφαλτο, ιδιαίτερα στις πόλεις όπου η συνύπαρξη όλων των χρηστών του οδικού δικτύου –οδηγών, πεζών, δικυκλιστών και ΜΜΜ– απαιτεί αυστηρούς κανόνες, όχι μόνο στην πράξη αλλά και στην κουλτούρα μας.

Απομένει να δούμε αν και πότε το νέο ποινολόγιο θα τεθεί σε ισχύ, καθώς και πώς θα διασφαλιστεί η δίκαιη και καθολική εφαρμογή του. Μέχρι τότε, το βασικό «εργαλείο» παραμένει η υπευθυνότητα πίσω από το τιμόνι. Που εκ των γεγονότων και των φαινομένων, βρίσκεται σε τραγικά χαμηλό επίπεδο.

Εμείς από τη μεριά μας, θα πούμε ότι αυτή η κοινότοπη, κουραστική επανάληψη για την «απόκτηση οδηγικής παιδείας» πρόκειται για φενάκη. Τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που μαθαίνουν τσάτρα πάτρα δύο τρία πραγματάκια για την κυκλοφοριακή αγωγή, σε τυχαίο χρόνο και κατά το πλείστον από ανεπαρκείς οργανισμούς και «επιστήμονες», τι αντιμετωπίζουν στην υπόλοιπη καθημερινότητά τους. Πατεράδες που ουρλιάζουν πίσω από τιμόνι, που δεν σέβονται καμία προτεραιότητα που αναλογεί σε ευάλωτους χρήστες του δρόμου και κυκλοφορούν στον δρόμο σαν αφιονισμένοι μονομάχοι στο Κολοσσαίο. 

Για την κατάσταση του στόλου, άσε, μην πιάσουμε αυτό το όνειδος. Και φυσικά, ας προσπεράσουμε ότι ακόμη κι αυτή η πενιχρή εμπλοκή της Τροχαίας στα πράγματα, αφήνει απ' έξω μια μερίδα Ελλήνων πολιτών, τους Ρομά. Επίσης περιττό να αναφερθούμε στην περιφέρεια (πλην των μεγάλων πόλεων), όπου η ασυδοσία στο σύνολο του περιβάλλοντος της οδικής κυκλοφορίας συμβαίνει υπό την παγερή αδιαφορία της αστυνομίας.

Ως εκ τούτου, για να αλλάξει αυτή η τραγική κατάσταση, κατά την άποψή μας χρειάζεται τροχονομική επέμβαση «τάπητος». Πυκνή και διαρκής αστυνόμευση των δρόμων, μπλόκα, εξοντωτικές ποινές και πρόστιμα -που θα επιβάλλονται. Κι όχι να σε σταματούν για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας και να σου δίνουν κλήση για 30 και 50 km/h παρακάτω, επειδή ο τροχονόμος αποφάσισε να κάνει κοινωνική πολιτική. Ούτε να σε στέλνει στο περίπτερο για τσίχλες, σοκολάτες και κοκακόλες για να μην αναγκαστεί να σε πάει αυτόφωρο όταν το αλκοολόμτερο χτυπάει κόκκινο, αλλά δεν δείχνεις και πολύ ντίρλα...

Πηγή: Real News

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube