FIAT Grande Panda SUV 2026: Oύτε Multipla ούτε Pandissima

FIAT Grande Panda SUV 2026: Oύτε Multipla ούτε Pandissima

Η FIAT ετοιμάζει ένα νέο SUV -και σε έκδοση φάστμπακ, για το 2026. Εμπνευσμένο από τη σχεδίαση του Grande Panda, θα βασίζεται στην πλατφόρμα Smart Car του Citroën C3 Aircross και του Opel Frontera. Και δεν θα ονομάζεται ούτε Multipla ούτε Pandissima.

FIAT Grande Panda SUV 2026

Στο περιθώριο του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Λυών, ο Guillaume de La Giraudière, επικεφαλής της FΙΑΤ Γαλλίας από την 1η Μαΐου 2025, μίλησε για το παρόν και το μέλλον της ιταλικής μάρκας, αποκαλύπτοντας πληροφορίες για το νέο SUV που θα λανσαριστεί το 2026. 

Το νέο μοντέλο έχει ήδη προαναγγελθεί μέσα από μια σειρά πρωτοτύπων στις αρχές του 2024, με το λανσάρισμα του Grande Panda στις αρχές του να αποτελεί μόνο το πρώτο μέλος μιας νέας οικογένειας, βασισμένης στην πλατφόρμα Smart Car του Ομίλου Stellantis. 

Όπως εξήγησε ο de La Giraudière, ορισμένα SUV της κόμπακτ κατηγορίας (C-SUV) αποτελούν «έδαφος που έχουμε εγκαταλείψει τα τελευταία χρόνια, αλλά πλέον αξιοποιούμε τις πλατφόρμες του Ομίλου Stellantis για να εξελίξουμε ένα B-SUV και ένα μικρό C-SUV».

Με το δίδυμο FIAT C-SUV και Β-SUV φάστμπακ, οι Τορινέζοι στοχεύουν την πελατεία του σημερινού Tipo, το οποίο οδεύει προς το τέλος της καριέρας του

FIAT Grande Panda SUV
Το FIAT Grande Panda SUV με μήκος 4,4 m θα αποτελέσει την τορινέζικη εκδοχή των Citroën C3 Aircross και Opel Frontera. Πάνω στην ίδια πλατφόρμα, στην αρχιτεκτονική Smart Car, η FΙΑΤ θα λανσάρει και μια κοντύτερη εκδοχή με σιλουέτα κουπέ φάστμπακ.

FIAT Grande Panda SUV
Έτσι, όπως έχει γίνει ήδη γνωστό,, η FIAT ετοιμάζει δύο crossover: Ένα μικρό C-SUV, μήκους περίπου 4,4 m, και ένα πιο κοντό με σιλουέτα φάστμπακ. Το δεύτερο, μάλιστα, έχει ήδη εντοπιστεί στις πρώτες δοκιμές του σε δημόσιους δρόμους.

Τα δύο αυτά μοντέλα -με κωδικές ονομασίες MegaPanda ή GigaPanda- είναι έργο του Γάλλου σχεδιαστή François Leboine, επικεφαλής σχεδίασης της FIAT  από το 2021 και γνωστού ως «πατέρα» του Renault 5 Prototype, που οδήγησε στο σημερινό R5 E-Tech. Είναι, επίσης, εκείνος που σχεδίασε και τo Grande Panda.

Σε τεχνικό επίπεδο, τα νέα SUV θα μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη με τα Citroën C3 Aircross και Opel Frontera. Σημαντικό: H ευρωπαϊκή έκδοση φάστμπακ δεν θα έχει καμία σχέση με το FIAT Fastback που παράγεται στη Βραζιλία από το 2022.

FIAT Grande Panda SUV
To FIAT Tipo ευρωπαϊκών προδιαγραφών που διατίθεται σε κάποιες ευρωπαϊκές αγορές σε μία και μοναδική έκδοση ντίζελ με τον 1.600άρη κινητήρα Multijet (όχι στην Ελλάδα) είναι το μοντέλο που θα αναλάβει να αντικαταστήσεις το FIAT «Grande Panda» SUV. 
To Βραζιλιάνικο FIAT Fastback Audace, κουπέ SUV που διατίθεται στη βραζιλιάνικη αγορά από το 2022, δεν θα έχει καμία σχέση με το μελλοντικό SUV του Torino.

FIAT Grande Panda SUV
Όπως παρατήρησε ο de La Giraudière στη συνέντευξη που έδωσε στο L'Argus, «οι πελάτες εξακολουθούν να ζητούν θερμικά μοτέρ». Κι αυτό ταιριάζει, αφού η πλατφόρμα Smart Car είναι πολυενεργειακή. Έτσι, τα δύο νέα crossover της FΙΑΤ θα χρησιμοποιούν κινητήρες ήδη γνωστούς από τα «αδέρφια» τους των Citroën και Opel:
- 1.2 Turbo 100 ίππων
- 1.2 mild hybrid 110 ίππων με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
- 1.2 mild hybrid 145 ίππων με αυτόματο κιβώτιο έξι  σχέσεων
- 100% ηλεκτρική έκδοση, προσθιοκίνητη, με 113 ίππους και δύο επιλογές μπαταρίας: 44 kWh  για περίπου 300 km αυτονομία και 54 kWh  για περίπου 400 km αυτονομία

Ο Olivier François, CEO της FIAT έχει ήδη αποκλείσει την επιστροφή του ονόματος «Multipla». Όπως λέει, το όνομα αυτό παραπέμπει σε καινοτόμες λύσεις ευελιξίας και πρακτικότητας, κάτι που δεν χαρακτηρίζει τα νέα SUV, τα οποία θα έχουν κλασική εσωτερική διάταξη, παρόμοια με εκείνη των Citroën και Opel.

Αν και το όνομα Pandissima («πολύ μεγάλο Panda») φαινόταν να έχει επιλεγεί, ο de La Giraudière δήλωσε στο L’argus πως, «δεν θα ονομάζεται ούτε Multipla ούτε Pandissima». Κρίμα, καθώς ύστερα από το Grande Panda και τη Pandina (το τωρινό μικρό Panda Hybrid), αυτό το όνομα θα είχε λογική συνέχεια. Όπως και να ’χει, η οριστική ονομασία θα αποκαλυφθεί αργότερα: Το SUV φάστμαπκ θα παρουσιαστεί τον Ιούνιο του 2026, ενώ το «μεγάλο αδέλφι» του, τον Οκτώβριο.

FIAT Grande Panda SUV
Αυτή είναι η πίσω όψη του μελλοντικού φάστμπακ SUV της FIAT, όπως τη φαντάστηκε ο σχεδιαστής Nikita Chuyko, του ιστότοπου kolesa.ru.

Για να διατηρηθεί ο ανταγωνιστικός χαρακτήρας, τα δύο νέα μοντέλα θα συναρμολογούνται στο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στο Kenitra, στο Μαρόκο. Σύμφωνα με τον de La Giraudière, η παραγωγή εκτός Ευρώπης θα επιτρέψει στα νέα SUV να έχουν «τοποθέτηση FΙΑΤ: συμφέρουσα επιλογή με χαρακτήρα και στιλ».

Με το δίδυμο αυτό, και ιδιαίτερα με το φάστμπακ, η FIAT στοχεύει την πελατεία του σημερινού Tipo, το οποίο οδεύει προς το τέλος της καριέρας του. Η μάρκα επιδιώκει να προσφέρει «μια προσιτή, κύρια πρόταση με ξεχωριστή προσωπικότητα».

Σήμερα, το FIAT Tipo που δεν εισάγεται στην Ελλάδα, στις ευρωπαϊκές αγορές ξεκινά από €17 χιλιάδες, το Citroën C3 Aircross από €19.500 € (με τον 1.2 Turbo των 100 ίππων) και το Opel Frontera από €23.400 € (με τον 1.2 Hybrid των 110 ίππων). Τα δύο τελευταία παράγονται στη Σλοβακία  στην Trnava.

Πηγή σκίτσων kolesa.ru

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube