Επίσημο: Νέο SΕΑΤ Ibiza 2018 [video]

Το πιο αεροδυναμικό και προηγμένο τεχνολογικά Ibiza πατά πάνω στη νέα πλατφόρμα που υποστηρίζει τη νέα γενιά μικρών αυτοκινήτων του VW Group.

To νέο SΕΑΤ Ibiza είναι το πρώτο μοντέλο που «κτίστηκε» πάνω στη νέα πλατφόρμα, συστατικό ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική επιτυχία των σουπερμίνι και των μικρών SUV του Volkswagen Group.

Για την πέμπτη γενιά του, το Ibiza απέκτησε νέο ντιζάιν, πιο ευρύχωρη καμπίνα και πλουσιότερο εξοπλισμό, προκειμένου να αντιμετωπίσει με αξιώσεις το σκληρό πυρήνα των ανταγωνιστικών σουπερμίνι, όπως τα Volkswagen Polo, Opel Corsa και το εσχάτως παρουσιασθέν Ford Fiesta.

Το ολοκαίνουργιο Ibiza που πιθανότατα θα ξεκινά από τις 14.000 περίπου ευρώ, θα εκκινήσει τις παραγγελίες του από τον προσεχή Μάιο, με τις πρώτες παραδόσεις τον Ιούλιο. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Ibiza αποτελούσε μέχρι πρότινος το best-seller στην γκάμα της SEAT, όταν τελευταίως και λόγω παλαιότητας ξεπεράστηκε από το Leon. Συνολικά και παγκοσμίως, το Ibiza στα σχεδόν 33 χρόνια της παρουσίας του, έχει πουλήσει περισσότερα από 5,4 εκατ. κομμάτια, με το νούμερο αυτό να αφορά κατά καιρούς και τους τρεις τύπους αμαξώματος: 3θυρο, 5θυρο και ST (στέισον). Ωστόσο, το νέο Ibiza 2018 θα διατίθεται αποκλειστικά 5θυρο.

Παραδοσιακά, το 3θυρο μοντέλο αντιπροσώπευε πάνω από το 40% των πωλήσεων, μια τάση που όμως γύρισε τούμπα τα τελευταία χρόνια. Έτσι η SEAT αποφάσισε για την αποκλειστική διάθεσή του σε 5θυρο, όπως ακριβώς έκαναν η Renault με το Clio, η Nissan με το Micra και η Škoda με το Fabia. Αλλά ούτε και έκδοση SΤ θα δούμε στο μέλλον, καθώς το κενό στην αγορά θα αναλάβει να καλύψει το Arona, το επερχόμενο μικρό SUV που θα βασίζεται στο Ibiza.

Το Arona θα μοιράζεται με το Ibiza την πλατφόρμα MQB A0 του VW Group, η οποία στο άμεσο μέλλον θα υποστηρίξει τα προσεχή Polo και Fabia. Η αρχιτεκτονική πέρα από ελαφριά είναι και ικανή να υποστηρίξει διαφορετικούς τύπους αμαξώματος στην ίδια κατηγορία.

Το νέο SEAT Ibiza 2018 είναι 8,7 πόντους φαρδύτερο, δύο χιλιοστά πιο κοντό και ένα χαμηλότερο από το μοντέλο που αντικαθιστά. Σημαντική είναι η αύξηση στο μεταξόνιο που φτάνει τους 9,5 πόντους, και όπως λέει η ισπανική εταιρεία έβαλε τις βάσεις για μια ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα. Ευεργετικά απέβησαν και για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ το νέο πλαίσιο και η νέα σχεδίαση, ανεβάζοντάς την κατά 63 lt, φτάνοντας στο σύνολο τα 355 λίτρα.

Τα περισσότερα μοτέρ στην γκάμα των κινητήρων προέρχονται από την υφιστάμενη σειρά, με την προσθήκη όμως του νέου 4κύλινδρου 1.5 TSI στην έκδοση των 150 ίππων. Η γκάμα διαθέτει ακόμα ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000 κυβικών και έναν 1.600άρη ντίζελ. Ένα 5άρι χειροκίνητο σασμάν θα είναι το ταίρι για τα λιγότερο ισχυρά μοτέρ, ενώ 6άρι θα τοποθετείται στις πιο δυνατές μονάδες. Τα διπλοσύμπλεκτο 7άρι DSG7 θα είναι διαθέσιμο έξτρα.

Το νέο Ibiza θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού - S, SE, FR και την κορυφαία Xcellence. Βέβαια, αυτές οι εκδόσεις συνήθως διαφέρουν σε στοιχεία από χώρα σε χώρα, οπότε χρειάζεται να περιμένουμε τις επιλογές της Τεχνοκάρ, της ελληνικής αντιπροσωπείας. Πάντως, το βασικό κιτ περιλαμβάνει 5ιντση οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης. Μεγαλύτερη οθόνη, 8άρα, θα είναι στάνταρ από το επίπεδο FR και πάνω, και έξτρα στο SE.

Κατά τα λοιπά, ο εξοπλισμός (έξτρα ή στάνταρ μένει να επιβεβαιωθούν ποια στοιχεία) περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, πακέτο με κάμερα εμπρός και πίσω. Τα Ibiza FR και Xcellence θα διαθέτουν εμπρός φανάρια LED και την ίδια τεχνολογία για το φωτισμό της καμπίνας στάνταρ. Άλλες οψιόν είναι η ασύρματη φόρτιση του φορητού τηλεφώνου και τα Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Ακόμη, η SEAT συνεργάστηκε με την Beats για ένα αναβαθμισμένο ηχοσύστημα, αλλά ακόμα δεν είναι γνωστό αν θα αποτελεί μέρος μιας σπέσιαλ έκδοσης του Ibiza ή αν θα διατίθεται ως στοιχείο από τον κατάλογο των έξτρα.

Τώρα όσον αφορά το δυναμικό κομμάτι, εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι το Ibiza FR θα διαθέτει πιο σκληρή ανάρτηση, διπλόμπουκη εξάτμιση και σύστημα οδηγικών ρυθμίσεων με τέσσερις διαμορφώσεις. Παραδόξως όμως, η SEAT δεν είναι ακόμη σε θέση να μας πει αν θα υπάρξει έκδοση Ibiza Cupra για την πέμπτη γενιά του σουπερμίνι της, όπως υπήρχε στην απερχόμενη. Πάντως, με το δημοφιλές των hot σουπερμίνι στην Ευρώπη θα μας έκανε εντύπωση να μην υπάρξει Cupra, έκδοση που κατά τα ειωθότα εμφανίζεται από έξι μήνες μέχρι ένα χρόνο ύστερα από το λανσάρισμα του στάνταρ μοντέλου.

Το νέο SEAT Ibiza 2018 θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο του τον προσεχή Μάρτιο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου, στη Γενεύη.

[Πηγή SEAT]

TAGS