Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Πέμπτη, 29 Σεπτεμβρίου 2016 - 1:18μμ

Test drive: Volkswagen Polo 1.4 TDI 105 PS

Με την ισχυρότερη εκδοχή του 1.4 TDI, το Polo επιχειρεί να ξεχωρίσει σε επιδόσεις και να διεκδικήσει την κορυφή της κατηγορίας παρά τα χρόνια του

Όταν ο στόχος του υποψήφιου αγοραστή ενός Polo είναι η οικονομία, το πιθανότερο είναι ότι θα προτιμήσει μια αδύναμη έκδοσή του, με 75 ή 90 PS, που κοστίζει και λιγότερο.

Για άλλους όμως, ένα μικρό ντίζελ είναι απλώς το άλλοθι για να συνεχίσουν να κινούνται σβέλτα, χωρίς να εκτοξεύεται το κόστος χρήσης. Η προσθήκη μιας εκδοχής του 1.4 TDI με 105 PS στην γκάμα του Polo έρχεται να καλύψει αυτή την απαίτηση. Αυτή η έκδοση του 1.4 TDI δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε χαρακτήρα. Η νωθρότητα κάτω από τις 1.500 rpm ακολουθείται από μια πιο απότομη μετάβαση στην καλή περιοχή του. Εκεί ικανοποιεί σε απόκριση και δύναμη, ενώ η ισχύς δεν υποχωρεί πριν από τις 4.000 rpm. Στα μειονεκτήματα πρέπει να σημειωθεί ο ήχος, με έντονο κροτάλισμα που ακούγεται στο ραλαντί και όταν ο κινητήρας πιέζεται. Πάντως, η ευκολία με την οποία έσβηνε ο κινητήρας στις πρώτες εκδόσεις του 1.4 TDI με χαμηλή ταχύτητα στην πόλη έχει διορθωθεί, όπως άλλωστε διαπιστώσαμε πρόσφατα και στο Skoda Fabia 1.4 TDI.

Στις μετρήσεις, η διαφορά αυτού του Polo από τα πιο αδύναμα αδερφάκια του είναι παραπάνω από εμφανής. Από στάση, με 0-100 km/h σε 10,5” και 0-400 m σε 17,5”, είναι σε άλλη κλάση σε σχέση με το Polo 1.4 TDI 90 PS (12,9” και 19,0”). Αλλά και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις έχει σημαντικό προβάδισμα, με 80-110 km/h με 3η σε 5,4” αντί για 7,5’’ και 110-140 km/h με 4η σε 8,7” αντί για 11,5’’. Από τον ανταγωνισμό, το μόνο μοντέλο που μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στο Polo είναι το Yaris 1.4 D-4D. Τo σουπερμίνι της Toyota, βοηθούμενο και από το πιο κλειστό 6άρι κιβώτιο, υπερισχύει σε μερικές ρεπρίζ.



Και αυτό το Polo, παρά την ύπαρξη τροχών 16”, έχει την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η ανάρτηση ισοπεδώνει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των αστικών δρόμων. Από την άλλη, σε υψηλότερη ταχύτητα, κάποιες τάσεις πλεύσεις δεν λείπουν, χωρίς βέβαια να παίρνουν ποτέ ανησυχητική έκταση. Όταν πιεστεί, το Polo εκδηλώνει τη δυσαρέσκειά του υπακούοντας χωρίς ιδιαίτερη ζωντάνια στις εντολές του οδηγού, αν και δεν υστερεί επί της ουσίας, σε πρόσφυση. Και βέβαια στην υπερβολή, το ESP επεμβαίνει εγκαίρως και πολύ αποτελεσματικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι κλασική, χωρίς καμία προσπάθεια εντυπωσιασμού, αλλά με καλή εργονομία και πολύ προσεγμένη ποιότητα υλικών. Θα μπορούσε να ανήκει και σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Είναι και σχετικά πρακτική, με αρκετό χώρο εμπρός από το λεβιέ και μεγάλο ντουλαπάκι στο συνοδηγό. Στον τομέα των χώρων, το λανσάρισμα πολύ ευρύχωρων σουπερμίνι, όπως το Hyundai i20 ή το Suzuki Baleno, έχει αλλάξει τα δεδομένα κι έχει ρίξει το Polo στο μέσο όρο της κατηγορίας. Τόσο σε ό,τι αφορά τον χώρο για τους πίσω επιβάτες, που αν έχουν ύψος πάνω από 1,85 m δεν θα βολευτούν, όσο και στο χώρο αποσκευών που με 280 lt δεν εντυπωσιάζει. Έχει όμως πρακτικό, διπλό πάτωμα που δημιουργεί επίπεδο χώρο όταν αναδιπλωθεί το πίσω κάθισμα.

Η έκδοση Advance μπορεί να είναι η πιο προσιτή για την έκδοση των 105 PS (διατίθεται και ως Exclusive), δεν είναι όμως η βασική του Polo. Οπότε το επίπεδο εξοπλισμού που προσφέρει είναι αρκετά καλό, διαθέτοντας από τριπλό υπολογιστή ταξιδιού και ηχοσύστημα Composition Colour με οθόνη αφής 5” και έξι ηχεία, μέχρι δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Στις ελλείψεις θα σημειώναμε μόνο τους προβολείς ομίχλης και το cruise control. Αξίζει να σημειωθεί ότι κιβώτιο DSG δεν υπάρχει στη λίστα των έξτρα, αφού διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με τον 1.4 TDI 90 PS.

Ο ιδιοκτήτης του Polo δεν θα επιβαρυνθεί με μεγάλα έξοδα κατά τη χρήση του, αφού η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 5,9 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 90 g/km (με ζάντες 15”), οπότε τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Η τιμή αγοράς των €15.980 για το 3πορτο ή €16.540 για το 5πορτο, σαφώς και δεν είναι χαμηλή, αλλά δεν είναι υπέρογκη για όποιον ψάχνει ένα από τα πιο γρήγορα ντίζελ σουπερμίνι με πολύ αξιοπρεπές επίπεδο εξοπλισμού.


Τι λέει το DRIVE
Ο δυνατότερος 1.4 TDI το κάνει γρήγορο, αλλά δεν ξεχωρίζει σε ποιότητα λειτουργίας ή οικονομία. Ένα καλό σύνολο, που θα θέλαμε να είναι φτηνότερο
Τιμή από €15.980 (Advance 3d)
Τεχνολογία 1.422 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τουρμποντίζελ, 105 PS/3.500-3.750 rpm, 25,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 32,4”
0-400 m 17,5” @ 126,7 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 159,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,1”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (5η) 11,2”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 194 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 90 g/km
Διαστάσεις 3.972 x 1.682 x 1.453 mm
Χώρος αποσκευών 280 lt
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία