Morgan XP-1, ένα 3κυκλο ηλεκτρικό με βάρος ούτε 700 kg

Morgan XP-1, ένα 3κυκλο ηλεκτρικό με βάρος ούτε 700 kg

Το πισωκίνητο σπορ μοντέλο θα μπορεί να διανύσει 240 km με μία μόνο φόρτιση.

Από τους μαζικούς μέχρι τους κατασκευαστές χαμηλού όγκου παραγωγής, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν στο αναπόφευκτο ηλεκτρικό μέλλον λόγω των ολοένα και αυστηρότερων κανονισμών εκπομπών ρύπων. Το Morgan XP-1 έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των πρωτοτύπων με πλήρως ηλεκτρική καρδιά.

Για τις μικρές εξειδικευμένες φίρμες που έχουν μακρά παράδοση στην εξέλιξη ελαφρών μοντέλων, η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα εξαιτίας του βάρους των μπαταριών. Προσθέτουν πολύ βάρος σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο μοντέλο που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ναι, τα ηλεκτρικά είναι πάντα πιο βαριά, αλλά η Morgan θεωρεί ότι τα 60 πρόσθετα kg δεν αποτελούν σημαντική ποινή

Η Caterham απέδειξε ότι η ελαχιστοποίηση του επιπλέον βάρους είναι εφικτή με το ηλεκτρικό κουπέ Project V. Τώρα, μια άλλη βρετανική μάρκα αποκαλύπτει τι έχει πετύχει μέχρι στιγμής όσον αφορά ένα σπορ, ελαφρύ EV.

Morgan XP-1

Το Morgan XP-1 βασίζεται στο Super 3 που χρησιμοποιεί 3κύλινδρο μοτέρ καταγωγής Ford. Εδώ βέβαια έχει δώσει τη θέση του σε ηλεκτροκινητήρα 136 PS κι η κίνηση γίνεται αποκλειστικά από τον μονό πίσω τροχό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Caterham Project V με 272 ηλεκτρικούς ίππους

Το μοτέρ έχει φωλιάσει στο τούνελ μετάδοσης του Super 3, ενώ η μπαταρία των 33 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το καπό, εκεί όπου κανονικά βρίσκεται ο βενζινοκινητήρας του θερμικού μοντέλου.

Morgan XP-1

Πλήρως φορτισμένη, η μπαταρία επαρκεί για 240 km αυτονομίας. Πρόκειται για το πρώτο σύστημα μετάδοσης κίνησης της Morgan που αναπτύχθηκε εσωτερικά, ανεξάρτητα από το αν μιλάμε για κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ηλεκτροκινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πρώτη γεύση από το νέο ηλεκτρικό «καυτό» χάτσμπακ της Alpine

Τίποτα από αυτά δεν εντυπωσιάζει ως απόλυτο νούμερο. Τα καλά νέα έρχονται όταν ανέβει στη ζυγαριά, όπου το Morgan XP-1 των ούτε 700 kg είναι μόνο 60 kg βαρύτερο από το αντίστοιχο θερμικό.

Morgan XP-1

Ενώ το βενζινοκίνητο Super 3 έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,65, στο ηλεκτρικό έχει πέσει στο 0,42 μετά από αλλαγές στην μπροστινή μάσκα, το κάτω μέρος του αμαξώματος και τις ζάντες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ariel Hipercar: Ένα ηλεκτρικό σπόρτσκαρ με 1.196 PS και κινητήρα jet

Το Morgan XP-1 έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που απεικονίζονται στην ψηφιακή οθόνη του οδηγού με... πιπεριές. Για να αντεπεξέλθει στο επιπλέον βάρος, το ηλεκτρικό 3τροχο φοράει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Nitron, ενώ έχει μεταβληθεί κι η σκληρότητα των ελατηρίων. 

Morgan XP-1

Εκπρόσωπος της Morgan δήλωσε στο Autocar ότι αν υπάρξει έκδοση παραγωγής, θα κοστίζει «λίγο παραπάνω από το Super 3», το οποίο τιμάται €41.000 στη Μεγάλη Βρετανία.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube