MG TF 1953-1955
node/38929

MG TF 1953-1955: Ένα όμορφο τέλος

Το MG TF ήταν η καταληκτική εκδοχή του κόνσεπτ «ρόουντστερ» που γεννήθηκε στη βρετανική φίρμα το… 1919. Ντεμοντέ και εντελώς ξεπερασμένο, όφειλε και οφείλει τη δόξα του μόνο χάρη στη νοσταλγική γοητεία του.

Μαζί με την Triumph και την Austin Healy, η φίρμα της MG παραμένει άρρηκτα συνδεδεμένη με την εποχή των μικρών βρετανικών αλλά και θρυλικών ρόουντστερ, ολίγον αγροτικών και κάποιες φορές γεμάτων καπρίτσια. 

Τα δύο γράμματα της MG, περικυκλωμένα από το διάσημο οκτάγωνο της φίρμας, ήταν στην πραγματικότητα τα αρχικά των Morris Garages της Οξφόρδης. Υπό τη διεύθυνση του Cecil Kimber, αυτή η αντιπροσωπεία απέκτησε γρήγορα φήμη και ανέβηκε στην εκτίμηση των Βρετανών ιδιωτών αγωνιζομένων για την προσεκτική προετοιμασία των αυτοκινήτων τους.

MG TF 1953-1955
Ξεπερασμένο αλλά γοητευτικό, το MG TF είναι ο έσχατος εκπρόσωπος της μεγάλης εποχής των βρετανικών ρόουντστερ.


Το 1923, ο Kimber διέβη τον κατασκευαστικό Ρουβίκωνα κατασκευάζοντας έξι ρόουντστερ με καροσερί δικής του σχεδίασης που έγιναν ανάρπαστα. Θα χρειάζονταν μόλις τέσσερα χρόνια για να φτιάξει η εταιρεία το δικό της εργοστάσιο και να λανσάρει, το 1928, το Midget, ένα μικρό καθαρόαιμο σπορ αλλά προσιτό αυτοκίνητο που ήρθε να επιβεβαιώσει την καλή φήμη της. Το 1936, η γκάμα ολοκληρώθηκε με τα TA, σχεδιασμένα πάνω στο ίδιο κόνσεπτ, αλλά πιο ευρύχωρα και κυρίως με καλύτερες επιδόσεις. 

Όπως και οι πιλότοι της Royal Ait Force που καβαλούσαν το MG τους ανάμεσα σε δύο εξόδους με το αεροπλάνο, έτσι και οι Αμερικανοί στρατιώτες ανακάλυψαν εκείνη την εποχή το μικρό βρετανικό ρόουντστερ. Και μάλιστα κάποιοι το έφεραν μαζί τους πίσω στις ΗΠΑ. Δεν ήθελε και πολύ λοιπόν η αμερικανική νεολαία για να πέσει θύμα της γοητείας του MG. 

MG TF 1953-1955
Aυστηρά διθέσιο, το TF ξεχώριζε με το φιλόξενο εσωτερικό με τα ρυθμιζόμενα καθίσματα και τη ραφινάτη παρουσίαση.


Μεταξύ του 1945 και του 1952, η MG κατήγαγε ρεκόρ παραγωγής με 30.000 αυτοκίνητα, από τα οποία τα 20.000 εξήχθησαν στις ΗΠΑ. Νούμερο που κορυφώθηκε την ίδια αποχή που λανσαρίστηκε το Triumph TR2, που ήταν πιο ισχυρό και πιο φθηνό. Από εκείνη τη στιγμή οι πωλήσεις πήραν την κατιούσα, με την MG να μην διαθέτει στον αυτοκινητικό τσελεμεντέ της τη συνταγή για να απαντήσει. 

Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε μια πρόταση για ένα ρόουντστερ με μοντέρνες γραμμές, αλλά το γκρουπ BMC, γέννημα της σύντηξης μεταξύ της Austin, της Morris και της MG, απέρριψε το πρότζεκτ. 

Χωρίς μπάτζετ, η φίρμα αποφάσισε λοιπόν να λανσάρει την έσχατη εκδοχή της σειράς «Τ». Παίρνοντας τη δομή και τα μηχανικά μέρη (4κύλινδρο μοτέρ 1.250 cc με πλαϊνές βαλβίδες του ’36), των προηγούμενων γενεών, το TF ικανοποιήθηκε με ψιλοπράγματα: Κεκλιμένη γρίλια στη μάσκα και φώτα ενσωματωμένα στα φτερά, ίσα ίσα για να αποκτήσει ένα μοντέρνο αέρα. 

MG TF 1953-1955
Το 4κύλινδρο μοτέρ με τον πλαϊνό εκκεντροφόρο και τις επικεφαλής βαλβίδες ερχόταν σχεδόν απαράλλαχτο από το 1936, Τα δύο SU ίσα που έφταναν για να ξεπεράσουν στην έκδοση των 1.466 cc τα 60 άλογα. 


Με την καροσερί «σμιλεμένη» με το μάτι και το σφυρί (δεν χρειαζόταν δα και κάποιο γραφείο σχεδιασμού για να κάνει παπάδες), το TF παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Λονδίνου το 1953 με την υποδοχή από το κοινό να είναι αρκούντως θερμή. Ακριβό και ξεπερασμένο στον τομέα των επιδόσεων, στο μόνο πράγμα στο οποίο μπορούσε να στηριχτεί το MG TF ήταν στην επίσης ξεπερασμένη γοητεία του. Εμφορούμενο ή μάλλον οι δυνητικοί ιδιοκτήτες του από ένα συγκεκριμένο life style, το TF θα γνώριζε μεταθανάτια δόξα, εξελισσόμενο στο πιο περιζήτητο μοντέλο της φίρμας μεταξύ των παθιασμένων με την MG. 

Σήμερα, στην αγορά τα κλασικού αυτοκινήτου ένα βασικό MG TF των 1.250 cc κοστίζει σε κατάσταση Concours 40 χιλιάδες ευρώ, ενώ ένα σε πολύ καλή κατάσταση γύρω στις 32 χιλιάδες. Στο μεγαλύτερο και ισχυρότερο 1.500άρι με τα 64 άλογα, η αντίστοιχη τιμή είναι 52 και 35 χιλιάδες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG Midget, το ορεκτικό του όψιμου συλλέκτη
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ DRIVE Legends: MG MGA 1955-1961
ΔΕΙΤΕ AKOMH MG MGB GT 1965-1980

MG TF 1953-1955
Σε αντίθεση με το υποτονικό, αγροτικό μοτέρ του, το TF ήταν ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Ζωντανό και ακριβές, το κράτημά του ήταν ιδιαίτερα ομοιογενές.


Το MG TF με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος
Χωρητικότητα 1.250 cc και 1.466 cc
Τροφοδοσία Δύο καρμπιρατέρ SU
Ισχύς 58,5 PS/5.500 rpm και 64 PS/5.000 rpm 
Ροπή 88 Nm/3.000 rpm και 106 Nm/3.000 rpm
Διαστάσεις 3,73 x 1,52 x 1,81 m
Ρεζερβουάρ 54 lt
Βάρος 915 kg
Φρένα Ταμπούρα σε όλους τους τροχούς
Λάστιχα 5.50 - 15 (σ.σ. 140/90 R15)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 19,7” και 18,1”
0-400 m 20,6” @ 100 km/h και 20,2” @ 102 km/h
0-1.000 m 40,0” @ 114 km/h και 38,6” @ 121 km/h
Τελική ταχύτητα 129 km/h και 137 km/h
Παραγωγή 9.600 αυτοκίνητα (1953-1955)
Τιμή σήμερα Από €32.000 και από €35.000 (πολύ καλή κατάσταση) 

node/39101
Ventouri 260 Atlantique

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Καλοαναθρεμμένα και καλά φτιαγμένα, τα Venturi μπορούσαν να τα βάλουν με τα καλύτερα GT της εποχής τους. Ελλείψει φήμης όμως, η πορεία τους είχε κοντά ποδάρια…

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Venturi 210 & 260 1984-1994: Κόντρα στον καιρό

Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού 1984. Στο περιθώριο των τεράστιων κατασκευών με τα αχανή σταντ που φιλοξενούσαν τους μεγάλους της παρισινής έκθεσης, ένα σταντ, μόλις και μετά βίας ταπεινό, προκαλούσε την περιέργεια των επισκεπτών. Κάτω από τη μαρκίζα που έγραφε «Ventury», με την ορθογραφία όπως την βλέπετε, με ένα «y», φιγουράριζε ένα κεντρομήχανο κουπέ. 

Με το «καλημέρα», ο σπορ προσανατολισμός του αυτοκινήτου ήταν δεδηλωμένος. Δημιούργημα του πάθους δύο ανθρώπων, του Gérard Godfroy και του Claude Poiraud, σχεδιαστή και μηχανικού αντίστοιχα, τράβηξε το ενδιαφέρον του Hervé Boulan, ενός επενδυτή o οποίος και κατάρτισε ένα σχέδιο παραγωγής. 

Στη συνέχεια όλα εξελίχτηκαν πολύ γρήγορα, με τη δημιουργία της MVS -Manufacture de Voitures de Sport- και την κατασκευή ενός πρωτοτύπου που φορούσε κινητήρα από Peugeot 505 Turbo. To δημιούργημα αυτό, πολύ βιοτεχνικό, εγκαταλείφθηκε εις όφελος ενός πιο φιλόδοξου πρότζεκτ που για καρδιά του θα είχε τον V6 Turbo PRV, το ίδιο 3λιτρο μοτέρ που φορούσε το Renault 25 V6 Turbo.

Ventouri 260 Atlantique
Ταχύτατο και ομοιογενές, το 260 με τον V6 PRV τούρμπο 2.8 αναδείχτηκε στην πιο επιτυχημένη έκδοση της σύντομης εποποιίας της Venturi.


Τους τρεις άνδρες ήρθε να συνδράμει ο Jean Rondeau. O οδηγός, κατασκευαστής και νικητής των 24 Ωρών του Le Mans του 1980, ενεπλάκη με τη σειρά του σε αυτήν την περιπέτεια για να εξελίξει το σασί και τις αναρτήσεις. Κοντά σε αυτόν και ο Jean-Pierre Beltoise και ο Mauro Bianchi, παλιός οδηγός της Alpine Renault, που συμμετείχαν στις πρώτες δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. 

Με λανσάρισμα το 1986, η τελική έκδοση παραγωγής της Venturi επιβλήθηκε μονομιάς ως μια αδιαμφισβήτητη αισθητική επιτυχία. Προκαλώντας τη σιλουέτα της Lotus Esprit, η γραμμή του αυτοκινήτου συνταίριαζε τη λιτή γοητεία και τα πολύτιμα αεροδυναμικά στοιχεία που του εξασφάλιζαν το καλό πάτημα στον δρόμο σε υψηλή ταχύτητα.

Με αυτοφερόμενο πλαίσιο μεγάλης στρεπτικής ακαμψίας και κοφτερό εμπρός σύστημα με διπλά ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Venturi 260 έκανε πάρτι επίσης και στις φιδίσιες διαδρομές. Σχεδόν σωστό σε επιδόσεις με τον «γηραλέο» κινητήρα PRV, ωρίμασε για τα καλά το 1990, υιοθετώντας τον 2.8 V6 τούρμπο. Ισχυρό, γρήγορο και ελαστικό (430+ Nm από τις 2.000 rpm), αυτό το Venturi φιγουράριζε ανάμεσα στα δέκα ταχύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Ventouri 260 Atlantique
Παρότι το μοτέρ δεν είχε ευγενική καταγωγή, έφτανε και αρκούσε στο Venturi για να τα βάζει στον δρόμο με ό,τι καλύτερο (και ακριβότερο) κυκλοφορούσε στην πιάτσα των GT.


Σε αντίθεση όμως με τα δυναμικά πλεονεκτήματα και τη σοβαρότητα στην κατασκευή του, η εμπορική επιτυχία του σημείωνε χαμηλές πτήσεις, αφενός λόγω της ορατότητας, αφετέρου λόγω έλλειψης ενός πραγματικού δικτύου διανομής.

Οι δυσκολίες αυτές έκοβαν την όρεξη όσων θα ήθελαν να επενδύσουν στη διανομή της Venturi ή των εμπόρων που ήδη διατηρούσαν επιχειρήσεις που εμπορεύονταν εξωτικά ή λιγότερο εξωτικά αυτοκίνητα. Κατάσταση που οδήγησε μοιραία στη διακοπή του εγχειρήματος το 1999. Και την κήρυξη πτώχευσης το 2000.

Την ίδια χρονιά, ο Μονεγάσκος Gildo Pallanca Pastor αγόρασε τη Venturi και αποφάσισε να επικεντρωθεί στους ηλεκτροκινητήρες. Αυτή η αλλαγή προσανατολισμού ήταν που γέννησε το περιορισμένης παραγωγής Fétish, το πρώτο ηλεκτρικό σπόρτσκαρ στον κόσμο. Η υποδοχή του Fétish ήταν ενθουσιώδης από το κοινό, οδηγώντας σε ακόμη πέντε καινοτόμα, πρωτότυπα αυτοκίνητα.

Ventouri 260 Atlantique
Καθαρό και λιτό όπως οι γραμμές του αυτοκινήτου, τo ταμπλό και η ατμόσφαιρα της καμπίνας γενικότερα ξεχώριζαν για το καλό γούστο που συνδυαζόταν με ακριβό δέρμα και -κατά περίπτωση- ξύλο -δείτε στην γκάλερι.


Ο ηλεκτρικός πυρετός της Venturi ήταν που την ώθησε να γίνει η πρώτη ομάδα που εντάχθηκε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula Ε, υπό την ονομασία ROKiT Venturi Racing, με οδηγούς τους Felipe Massa και Edoardo Mortara. Σήμερα, η Venturi ειδικεύεται στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης που προορίζονται να σπάσουν ρεκόρ ή να λειτουργήσουν σε ακραίες συνθήκες.

Έναν χρόνο πριν η «θερμική» Venturi κατεβάσει ρολά, τον Ιούλιο του 1998, είχα την τύχη να γνωρίσω τον αντιπρόσωπό της στο Χονγκ Κονγκ. Επρόκειτο για μια τελείως τυχαία γνωριμία, καθώς πιάσαμε κουβέντα στην επίσημη παρουσίαση της Maserati 3200GT στο Polo de Paris. H γνωριμία μας συνεχίστηκε σε ένα εκπληκτικό κινεζικό εστιατόριο (δεν το ’πιανε το μάτι σου) στο 17ο Διαμέρισμα του Παρισιού και την άλλη μέρα που διαμεσολάβησε για να μου δώσουν να κάνω βόλτα με μια Venturi 300 Atlantique. Παίρνοντας έτσι μυρωδιά την ευκαιρία που χάθηκε και, στο μέτρο του δυνατού, που αντιλήφθηκα τη σοβαρότητα της κατασκευής αυτών των αυτοκινήτων.

Ventouri 260 Atlantique

Αν σήμερα θελήσει κάποιος να αποκτήσει μια Venturi 210 ή 260, η υπόθεση δεν είναι πανάκριβη. Για μια 260 Coupé SPC σε πολύ καλή κατάσταση η τιμή δεν υπερβαίνει τις 50 χιλιάδες, ενώ για μια 260 Atlantique θα χρειαστεί μέχρι 70.000. Για μια 210 η τιμή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή. 

H Venturi 260 με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε V, τούρμπο, στο κέντρο
Χωρητικότητα 2.849 cc
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων Renix-EIA, τούρμπο Garrett T3, ιντερκούλερ
Ισχύς 260 PS/5.750 rpm 
Ροπή 432 Nm/2.000 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 5τάχυτο
Διαστάσεις 4,09 x 1,70 x 1,17 m
Μεταξόνιο 2,4 m
Ρεζερβουάρ 90 lt
Βάρος 1.265 kg
Φρένα Αεριζόμενα δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, 280 mm εμπρός και πίσω 
Λάστιχα Michelin MXX 205/55 ZR16 εμπρός, Michelin MXX 245/55 ZR16 πίσω
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-400 m 13,2”
0-1.000 m 24,4”
Τελική ταχύτητα 270 km/h
Κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Παραγωγή 264 αυτοκίνητα (1984-1994)
Τιμή σήμερα Από €60.000 έως €75.000 (πολύ καλή έως άριστη κατάσταση) 

node/39087

Στην παραγωγή ξανά η Aston Martin DB5 του James Bond

Η Aston Martin DB5 που οδηγούσε ο James Bond ξαναβγαίνει σε 25 αντίτυπα, με όλα τα gadget του «007» και εξωφρενική τιμή.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Στην παραγωγή ξανά η Aston Martin DB5 του James Bond

Η Aston Martin είχε αποκαλύψει εδώ και καιρό τα σχέδιά της για την κατασκευή κάποιων DB5 με τις προδιαγραφές που είχε το αυτοκίνητο του James Bond στην ταινία Goldfinger. Και σήμερα, 55 χρόνια μετά την κατάργηση της DB5, η παραγωγή αυτών των 25 πολύ ξεχωριστών αυτοκινήτων έχει ξεκινήσει.

Η Aston Martin DB5 Goldfinger κατασκευάζεται από το Heritage Division της φίρμας, σε συνεργασία με την EON Productions, την εταιρία παραγωγής των ταινιών James Bond. Κι αυτό γιατί αυτό το «continuation» θα περιλαμβάνει πολλά από τα gadget που είχε και το αυτοκίνητο του Βρετανού πράκτορα, όπως μηχανισμούς δημιουργίας καπνού και ψεκασμού λαδιού πίσω, αναδιπλούμενες πινακίδες κυκλοφορίας, πυροβόλα που αναδύονται από το εμπρός μέρος (μη ενεργά…), οθόνη ραντάρ στο ταμπλό κ.ά.

Για την κατασκευή της «νέας» DB5 συνδυάζεται η προσοχή στη λεπτομέρεια που είχαν οι χειροποίητες Aston Martin εκείνης της εποχής με τη μοντέρνα, σημερινή τεχνολογία, και απαιτούνται 4.500 ώρες δουλειάς. Δεν πρόκειται για αποκατάσταση παλιών DB5, αλλά για καινούργια αυτοκίνητα, φτιαγμένα από το μηδέν, με ατσάλινο πλαίσιο και αλουμινένιο αμάξωμα. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ατμοσφαιρικός, 5λιτρος 6κύλινδρος με τρία διπλά καρμπιρατέρ SU, που αποδίδει περίπου 290 PS. Το 5άρι κιβώτιο είναι της ZF, και στέλνει την κίνηση σε ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε δημοπρασία η Aston Martin DB5 του James Bond [video]

Η Aston Martin DB5 Goldfinger απευθύνεται στους πιο φανατικούς αλλά και πιο εύπορους φίλους του James Bond, αφού η τιμή της αγγίζει τα €3.000.000 προ φόρων. Μάλιστα, οι 25 αγοραστές δεν θα μπορούν να χαρούν το νέο τους απόκτημα όπου θέλουν, αφού η DB5 Goldfinger δεν διαθέτει έγκριση τύπου για έκδοση πινακίδων και κυκλοφορία στο δρόμο!

Ο υπεύθυνος του Heritage Division της φίρμας, Clive Wilson, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε την πρώτη νέα DB5 να παίρνει σιγά-σιγά την τελική της μορφή. Έχουν περάσει πάνω από 50 χρόνια από τότε που φτιάχτηκε εδώ ένα τέτοιο μοντέλο. Σήμερα γινόμαστε μέρος της ιστορίας της Aston Martin, κάνουμε κάτι για το οποίο θα έχουμε να λέμε στα εγγόνια μας».

Υπενθυμίζουμε ότι η DB5 Goldfinger αποτελεί το δεύτερο μοντέλο «continuation» της Aston Martin, μετά από την DB4 GT.

[Πηγή: Aston Martin]