Renault: Χωρίς RS το νέο Clio 5

Τα κορυφαία στελέχη του Ρόμβου μόλις αποφάσισαν: Η επόμενη γενιά του Clio δεν θα διαθέτει έκδοση RS. Αιτία το WLTP που φορτώνει το μάλους του μοντέλου.

Εδώ και κάμποσες ημέρες, δεν είναι πλέον δυνατό να παραγγείλεις ένα Clio RS, εξατομικευμένο στα μέτρα σου. Η παραγωγή του σταμάτησε στο εργοστάσιο της Διέππης, οπότε όσοι ψάχνουν ένα καινούργιο κομμάτι, θα πρέπει να το βρουν από το στοκ –στην Ευρώπη, όχι στην Ελλάδα.

Ο λόγος είναι η έναρξη ισχύος των νέων αντιρρυπαντικών προτύπων Euro 6c και 6d temp. Το Clio RS δεν μπόρεσε να τα αντιμετωπίσει και η Renault δεν ήθελε να επενδύσει για να συμμορφωθεί με το σπορ σουπερμίνι της, καθώς αυτό βρίσκεται στο τέλος της καριέρας του. Επιπλέον, η γκάμα του Clio 4 έχει συρρικνωθεί σημαντικά, με μόνο τα βενζινοκίνητα TCe των 75 και των 90 ίππων και το ντίζελ dCi με τα 75 και τα 90 άλογα να παραμένουν στην αγορά. Μοντέλα που θα πωλούνται μέχρι την άφιξη του νέου Clio της πέμπτης γενιάς, στις αρχές του 2019. Η Renault πήρε κατά παρέκκλιση την άδεια να συνεχίσει να πουλάει το Clio 4 μέχρι τότε.

Οι λάτρεις των ούλτρα σπορ σουπερμίνι και δη του Ρόμβου, θα έπρεπε λοιπόν να περιμένουν την άφιξη του νέου Clio 5 RS, το 2019. Αλλά σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, αυτή η έκδοση δεν θα υπάρξει. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να ακούγεται αναληθές, μιας και τον Απρίλιο ο Philippe Brunet, αντιπρόεδρος των θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων της Συμμαχίας, είχε επιβεβαιώσει σε συνέντευξή του στο Automobile Magazine ότι το Clio 5 RS θα υιοθετήσει τον 1.8 τούρμπο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault: Τέρμα τα Twingo GT και Mégane GT

Αλλά τι μεσολάβησε στο μεταξύ; Η απόφαση να εγκαταλείψει η Renault την εξέλιξη του αυτοκινήτου μόλις ελήφθη από το διευθυντήριο της Renault. Και η τροχοπέδη του μοντέλου ακούει στο όνομα «νέος κύκλος μέτρησης WLTP». Μια ομολογκασιόν πιο ρεαλιστική από τον κύκλο NEDC, αλλά με σημαντικά υψηλότερη επίσημη κατανάλωση. Κάτι που με τη σειρά του φουσκώνει την τιμή των εκπομπών CO2.

Η Renault είχε ήδη να ανησυχεί επ’ αυτού για το Mégane RS, το οποίο χτυπήθηκε από το οικολογικό μάλους στη Γαλλία που ανέβηκε από τις 3.113 στις 4.253 ευρώ. Μέχρι στιγμής, η Renault δεν έχει εισπράξει κάποια επίπτωση, καθώς οι πωλήσεις παραμένουν υψηλότερες από τις προβλέψεις. Αλλά για το επόμενο Clio, ο κίνδυνος ήταν πολύ υψηλός.

Με την έκδοση ισχύος των 225 PS του 1.8 TCe, οι εκπομπές κατά WLTP υπολογίζονται ότι θα έφταναν αν όχι θα ξεπερνούσαν το φράγμα των 160 g/km. Κάτι που μεταφράζεται σε μάλους στη Γαλλία ύψους €4.000 με την κλίμακα του 2018. Στην Ελλάδα, το οικολογικό αποτύπωμα έχει να κάνει καθαρά με τα τέλη κυκλοφορίας. Οπότε αν θα ήταν μέχρι 160 g, τα τέλη θα ήταν μάξιμουμ τα 296 ευρώ, αλλά για τα 161 θα ανέβαιναν στα €394 λόγω αλλαγής κλίμακας. Και φυσικά κανείς δεν εγγυάται ότι η κλίμακα των τελών δεν θα σκληρύνει ακόμα περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]

Το ίδιο σκέφτηκαν και στη Renault, αλλά με το βλέμμα στο πώς θα εξελιχτεί το οικολογικό μάλους στη Γαλλία, προνομιακή αγορά για το Clio RS. E, λοιπόν με 160 g και με το δεδομένο ότι ένα τέτοιο μοντέλο θα λανσαριζόταν το 2020, το μάλους θα μπορούσε να ξεπεράσει τις 5.000 ευρώ. Εν ολίγοις, αν υπάρχει μια θολούρα και μια σπέκουλα στους υπλογισμούς, ένα πράγμα είναι βέβαιο: Το μάλους θα ήταν ιδιαίτερα αποτρεπτικό για έναν κάτοικο της πόλης. Ως εκ τούτου, η Renault είπε να σταματήσει, όσο το Clio RS κατάγραφε εμπορική επιτυχία.

Θα πρέπει να υπάρξει όμως μια καλή δόση παρηγοριάς. Η Renault σαφώς θα λανσάρει μια υπερβιταμινωμένη έκδοση του Clio 5, με βάση το νέο κινητήρα 1.3 TCe, τον οποίο ήδη διαθέτει μέχρι και 163 άλογα κάτω από το καπό του Mégane. Αυτή η έκδοση θα πρέπει σύμφωνα με τις πληροφορίες να σημαίνεται ως «RS i» και θα αντικαταστήσει την έκδοση GT. Ενώ κατά τα ειωθότα των κοσμητικών «ισχυρών» μοντέλων, η Renault θα προτείνει κι ένα μοντέλο RS Line αντί του υφιστάμενου GT Line.