Main menu

Αργύρης Τούντας
Τετάρτη, 18 Μαΐου 2016 - 7:47μμ

Test drive: Renault Clio 1.5 dCi 90 PS Euro6

Προκειμένου να του απονεμηθεί η σφραγίδα Euro6, το Clio έπρεπε να υποστεί μερικές μικρές αλλά ουσιαστικές τροποποιήσεις.

Χάρη στον κινητήρα 1.5 dCi, η τέταρτη γενιά του Clio από την αρχή ξεχώρισε για τη χαμηλή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων.

Μαζί δε με τη μοντέρνα σχεδίαση και το πάτημα στο δρόμο, που συνδυάζει το ευχάριστο με το άνετο, είχε εξαρχής ό,τι χρειαζόταν για να πετύχει. Τώρα, ήρθε η ώρα να εναρμονιστεί με το πρωτόκολλο Euro6b και για να το πετύχει απέκτησε σχέση συμπίεσης 15,5:1 από 15,2:1, νέο προγραμματισμό εγκεφάλου και μακρύτερο κιβώτιο. Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι δεν κρίθηκε απαραίτητη η υιοθέτηση κάποιου επιπλέον καταλυτικού συστήματος για τη μείωση των οξειδίων του Αζώτου (ΝΟx).

Στο 5άρι κιβώτιο με το σαφή λεβιέ έχουν μακρύνει όλες οι σχέσεις -πλην της 1ης- και η τελική, κατά σχεδόν 10% συνολικά. Αυτό έχει σβήσει κάπως τη σπιρτάδα που χαρακτήριζε το Clio γι' αυτό το χρονόμετρο έδειξε 0-100 km/h σε 11,4” αντί για 10,7 και 80-110 km/h με 4η σε 7,4” αντί 6,4.

Στην πράξη, τη διαφορά την καταλαβαίνεις ακόμα περισσότερο στο πρόγραμμα Eco που αμβλύνει σημαντικά την απόκριση του γκαζιού. Τα φρένα πάντως παραμένουν δυνατά, με 110-0 km/h σε 46,7 m.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Clio 0.9 TCe Energy 90

Από την άλλη, ο θόρυβος είναι ακόμα λιγότερος αφού πλέον ταξιδεύεις με 130 km/h και 2.400 rpm, ενώ η μέση κατανάλωση είναι πρακτικά ίδια με την έκδοση Euro5 στα 5,2 lt/100 km. Απλώς τώρα η προσπάθειά σου για απόλυτη οικονομία καρποφορεί ακόμα πιο εύκολα, ενώ έχεις και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Το αντίθετο συμβαίνει εάν θέλεις λίγο πιο σβέλτο ρυθμό, αφού πιέζεις πιο πολύ το μοτέρ.

Άλλες αλλαγές δεν υπάρχουν, οπότε στην καμπίνα η θέση οδήγησης παραμένει άριστη, τα πλαστικά όχι κορυφαίας ποιότητας αλλά καλοβιδωμένα, ενώ η στάνταρ οθόνη αφής δίνει high tech τόνο. Πίσω, ο χώρος είναι μέτριος, όμως το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων μεγάλο.

Με την απόσυρση να πλησιάζει στο τέλος της, θα αρκεστούμε να αναφέρουμε ενδεικτικά τα 15.535 ευρώ για τη βασική έκδοση Expression και τα 16.575 ευρώ για την πλούσια Dynamic. Δεν είναι λίγα, είναι όμως ανταγωνιστικά και συνοδεύονται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Τι λέει το DRIVE
Για χάρη της ετικέτας Euro6, το εξαιρετικό στο δρόμο Clio αντάλλαξε ένα μέρος των επιδόσεων με ακόμα πιο πολιτισμένο χαρακτήρα και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Τιμή από € 15.535
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo, 90 PS/4.000 rpm, 22,4 kgm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
0-140 km/h 24,3”
0-400 m 18” @ 124,5 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 154,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,9”
50-80 km/h (3η) 4,9”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 7,4”
110-140 km/h (4η) 10,9”
110-140 km/h (5η) 15,8”
Φρένα 100-0 km/h 38 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 85 g/km
Διαστάσεις 4.062 x 1.732 x 1.448 mm
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις DRIVE

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία