node/31713

Renault: Τέρμα τα Twingo GT και Mégane GT

Η πώληση των εκδόσεων GT για τα Twingo και Mégane θα διακοπεί και μάλιστα χωρίς να έχουν αντικαταστάτη, παρά το καλό επίπεδο των πωλήσεών τους. Ένοχος, το νέο πρωτόκολλο μέτρησης WLTP.

Αν προσανατολιζόσασταν στην αγορά ενός Twingo GT ή ενός Mégane GT, βιαστείτε να επισκεφτείτε μια αντιπροσωπεία.  Διότι σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, η Renault θα βάλει σε λίγες μέρες τέλος στην καριέρα του! 

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει στοκ από κανένα τους (το Twingo GT δεν έχει πατήσει καν επί ελληνικού εδάφους), οπότε όποιος ενδιαφέρεται καλό θα ήταν να επικοινωνήσει με την αντιπροσωπεία όσο ακόμη προλαβαίνει. 

Στην υπόλοιπη Ευρώπη και ειδικά στη Γαλλία, ωστόσο, οι πωλήσεις ήταν καλές. Και ποιος είναι ο λόγος αυτού του βιαστικού τέλους; Η μετάβαση στα νέα ευρωπαϊκά πρότυπα Euro 6c και Euro 6d temp, τα οποία συνδέονται με τον κύκλο μέτρησης WLTP.

Renault Twingo GT

Αυτές οι αλλαγές έχουν δύο επιπτώσεις: Από τη μια μεριά, το WLTP είναι πολύ πιο αυστηρή μέτρηση. Και το προφανές πλεονέκτημα για τον καταναλωτή είναι ότι δίνει πιο ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης. Αλλά από την άλλη, το αμιγές κακό είναι ότι η τιμή του CO2 απογειώνεται. Και με σαφώς πιο επιβαρυμένο οικολογικό αποτύπωμα, στην Ελλάδα απογειώνονται και τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Ειδικά για τα σπορ μοντέλα, αυτό καθίσταται σημαντικό μειονέκτημα. Εξίσου προφανές λοιπόν τι συμβαίνει με το 3κύλινδρο 900άρι μοτέρ τούρμπο του Twingo GT με τα 110 άλογα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]

Πάνω απ’ όλα, τα νέα πρότυπα προσθέτουν έναν περιορισμό για τους βενζινοκινητήρες, όσον αφορά τις εκπομπές σωματιδίων. Εξ ου η ανάγκη για την προσθήκη ενός φίλτρου. Η Renault έκρινε ότι η επένδυση δεν αξίζει τον κόπο και ότι δεν θα μπορούσε να γίνει η απόσβεσή της, ήγουν να γίνει επικερδής.

Renault Mégane GT

Από την πλευρά του, το Mégane θα μπορούσε να εγκαταλείψει τον 1.6 TCe των 205 ίππων προς χάριν του νέου 1.8 TCe, μοτέρ που ήδη χρησιμοποιείται από το Mégane RS με 280 PS και το οποίο υφίσταται σε έκδοση 225 PS στο Espace.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane GT

Αλλά o Ρόμβος έκρινε ότι εκτός από την επένδυση που απαιτείτο, υπήρχε κίνδυνος να επιβαρυνθεί υπερβολικά το RS. Οπότε το GT δεν θα αντικατασταθεί προς το παρόν, ειδικά καθώς το στάνταρ Mégane μόλις φόρεσε το νέο κινητήρα Energy 1.3 TCe των 163 ίππων, επαρκή για όλους όσοι ψάχνουν ένα βενζινοκίνητο μικρό οικογενειακό με κάμποσο τσαγανό.

node/39647

Iούνιος 2020: Μια στις επτά ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν EV ή υβριδικό

Η αγορά αυτοκινήτου εξηλεκτρίζεται παρά την κρίση του Covid-19, σύμφωνα με την Jato Dynamics, η οποία παρέχει μια ανάλυση της ευρωπαϊκής αγοράς όπου τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα απογειώνονται.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Iούνιος 2020: Μια στις επτά ευρωπαϊκές πωλήσεις ήταν EV ή υβριδικό

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Ελλάδα σημείωσε μείωση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων και τον Ιούνιο του 2020. Η χώρα μας δεν αποτελεί εξαίρεση, σε μια ευρωπαϊκή αγορά που μειώθηκε κατά 22%, με τη χώρα μας να «υπερθεματίζει» τον Ιούνιο του ’20, μειωμένο κατά 37,2% σε σχέση με τον περυσινό. Πώς εξελίχθηκε όμως το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε αυτό το έκρυθμο πλαίσιο; Η Jato Dynamics μελέτησε την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, δίνοντάς μας μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία. 

Η πτώση στην αγορά επηρέασε κυρίως τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα, είτε αφορούσε τη βενζίνη είτε το ντίζελ, με την πτώση να είναι πάνω από 30%. Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν άνοδο 65% με 183.300 ταξινομημένα κομμάτια οχήματα. Έτσι, το μερίδιό τους ήταν 16% τον Ιούνιο 2020, έναντι 7% το 2019. Στην Ελλάδα, το μερίδιο έφτασε το 1% το α’ 6μηνο του ’20 (1,02% τον Ιούνιο) έναντι 0,35% το αντίστοιχο διάστημα του ’19. Από αυτά το 36,8% αφορούσε BEV και το υπόλοιπο 61,2% αφορούσε plug-in hybrid.

JATO table EV demand

Τα ποσοστά βέβαια είναι η μία ανάγνωση της ελληνικής αγοράς. Η δεύτερη είναι ότι η αγορά BEV/plug-in hybrid ήταν μόλις 367 αυτοκίνητα για το 6μηνο και 84 για τον Ιούνιο. Από αυτά τουλάχιστον 50 αυτοκίνητα αφορούν ταξινομήσεις που έκαναν οι ίδιες οι αντιπροσωπείες για χρήση test-drive. 

«Παρά την πτώση της εμπιστοσύνης και της απασχόλησης των καταναλωτών, το νέο τοπίο φαίνεται να αποτελεί εφαλτήριο για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, κάτι που δεν συνέβαινε όταν εμφανίστηκαν», αναλύει ο Felipe Munoz της Jato Dynamics, «ο συνδυασμός μεταξύ προσφορών, εκπτώσεων, επιδοτήσεων και η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση σε ένα πιο πράσινο μέλλον αυξάνουν τη ζήτηση περισσότερο από ποτέ». 

Παρόλο που ακόμη τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα δεν έχουν ακόμη εισέλθει στο Ευρωπαϊκό Top 10, επιβεβαιώνεται μια τάση. Στις μαζικές κατηγορίες προφανώς το υβριδικά έχουν το πάνω χέρι στα εξηλεκτρισμένα, με το Toyota Yaris να κατατάσσεται στην πέμπτη θέση με σχεδόν σταθερές πωλήσεις, πίσω από το Dacia Sandero και το Renault Captur. Εάν και ο Ιάπωνας κατασκευαστής τοποθετεί τέσσερα από τα μοντέλα του στις πρώτες τέσσερις θέσεις μεταξύ των υβριδικών, η Ford κάνει την έκπληξη στα plug-in hybrid. Με το νέο Kuga, ο Αμερικανός κατασκευαστής βρίσκεται πολύ εμπρός από το Mitsubishi Outlander PHEV και το Volvo XC40 Recharge T4/T5.

JATO table - Top Best Selling Cars June 2020

Στα 100% ηλεκτρικά, το Renault Zoé κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά χάρη στην αγορά της Γαλλίας. Με πωλήσεις πάνω από 10.000 κομμάτια έχει πάρει κεφάλι έναντι των Tesla Model 3 και Volkswagen e-Golf. Τέταρτο είναι το Peugeot e-208, ξεπερνώντας το κορεατικό δίδυμο Hyundai Kona/Kia e-Niro, ενώ το Nissan Leaf στενάζει εμπορικά με λιγότερες από 2.000 πωλήσεις.

Στην ελληνική αγορά για το α’ 6μηνο πρώτο BEV είναι το BMW i3, με δεύτερο το Peugeot e-208 και τρίτο το Volkswagen e-Golf. Στα plug-in hybrid, την πρωτιά στην Ελλάδα κατέχει το Volvo XC60 που έχει μια ανάσα πίσω του τα BMW X5, Range Rover, Porsche Cayenne και MINI Countryman.

TAGS
node/39643

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

Πρώτο προσθιοκίνητο για την Billancourt, το R4 ήταν ταυτόχρονα ένα από τα πιο ευφυή αυτοκίνητα της εποχής του. Και ένα από τα πιο λατρεμένα, επίσης.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Γιάννης Κουτσουφλάκης Επικοινωνία

Renault 4L 1961-1967: Μπλουτζίν

«Ας το ονομάσουμε μπλουτζίν, όπως το ρούχο που μπορούμε να φορέσουμε σε κάθε περίσταση». Με αυτά τα λόγια περιέγραψε ο Pierre Dreyfus, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Régie Renault, το αυτοκίνητο που προοριζόταν να αντικαταστήσει το θρυλικό 4CV. Μια προδιαγραφή τόσο σύντομη όσο και απίστευτα φιλόδοξη που θα οδηγoύσε σε ένα άνευ προηγουμένου μείγμα στιβαρότητας και καινοτομίας. 

Εκτός από δημοφιλές και οικονομικό, αυτό το μικρό Renault όφειλε επίσης να δώσει μια δυναμική εικόνα της Régie που ταίριαζε στην εποχή, σημαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τη ρήξη με τα παρελθόντα μοντέλα της εταιρείας.

Renault R4 1961-1967
Το τετράγωνο προφίλ και η τεράστια, ευήλια καμπίνα άλωσε επί 32 χρόνια μόδες και κοινωνικές τάξεις. 


Εμπνευσμένοι από τον παράδειγμα του μεγάλου εθνικού αντιπάλου της με το φθηνό και χρηστικό Citroën 2CV, οι μηχανικοί του γραφείου μελετών της Renault βάλθηκαν να παρουσιάσουν χώρους και χρηστικότητα σε πρωτόγνωρο επίπεδο για την εποχή.

Από τα πρώτα βήματα του πρότζεκτ κιόλας, το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε με πέμπτη πόρτα, πίσω κάθισμα με εύκολη αναδίπλωση και πορτμπαγκάζ με επίπεδο πάτωμα που θα διασφάλιζε μεγάλη δυνατότητα φόρτωσης. 

Renault R4 1961-1967
Προερχόμενο από τον παλιό, καλό 4κύλινδρο «Billancourt» του 4CV, το μοτέρ του R4 όση δύναμη του έλειπε την αναπλήρωνε δηλώνοντας αγόγγυστα, καθημερινά και απροβλημάτιστα, «παρών». 


Η βούληση να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερο χώρο, απαιτούσε την τοποθέτηση του κινητήρα και της μετάδοσης εμπρός. Έτσι, το R4 κατέληξε να γίνει το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της φίρμας. Με το μυαλό στη συμπίεση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής, ο παλιός, καλός 4κύλινδρος «Billancourt» του 4CV κλήθηκε στην υπηρεσία και του R4, ενσωματώνοντας όμως μια μικρή επαναστατική καινοτομία.

Φιλόξενο, το R4 όφειλε επίσης να είναι εύκολο στην καθημερινή χρήση. Να είναι με άλλα λόγια, «voiture à vivre», κατά πώς έλεγε το μότο της Renault. Έτσι, εγκαινίασε ένα κλειστό, σφραγισμένο κύκλωμα ψύξης για να ξεχάσεις μια και καλή την αγγαρεία του ελέγχου και την επίσης επίπονη διαδικασία της αφαίρεσης του ψυκτικού την άνοιξη.

Renault R4 1961-1967
Η πέμπτη πόρτα, πουθενά σχεδόν απαντώμενη εκείνη την εποχή, αποκάλυπτε ένα τεράστιο χώρο φόρτωσης με επίπεδο πάτωμα που ήταν και ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του R4.


Δοκιμαζόμενο με απόλυτη μυστικότητα και στις πιο απαιτητικές συνθήκες, το R4 παρουσιάστηκε στον Τύπο τον Ιούλιο του 1961, στους δρόμους της Camargue. Και παρά την αρνητική κριτική για την σιλουέτα του που ήταν λες και κομμένη με μαχαίρι και κάμποσους που ξενέρωσαν και χλεύασαν την πίσω πόρτα, η υποδοχή του από το κοινό ήταν θερμή. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 122 Χρόνια Renault: Voitures à vivre [video]

Μέσα σε λίγες εβδομάδες, το R4 έγινε η καλοκαιρινή ατραξιόν, ενώ το κοινό ανυπομονούσε να το συναντήσει από κοντά στο Σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο. Εκεί, η Regie γέμισε το σταντ της με μια ολόκληρη γκάμα. Έτσι το γαλλικό «μπλουτζίν» περιελάμβανε μια οικονομική έκδοση R3 (3CV), της οποίας η καριέρα αποδείχτηκε εφήμερη, το R4 (4CV), το 4L με τα έξι πλευρικά τζάμια, το επαγγελματικό Fourgonnette και τέλος το R4 Super, πιο πολυτελές, με πίσω πόρτα που έφτανε μέχρι χαμηλά αντί της θρυλικής πέμπτης πόρτας.

Renault R3 1961-1962
Το εξαιρετικά σπάνιο R3 ήταν ένα απογυμνωμένο R4 με μοτέρ 603 cc. Με παραγωγή μόνο 2.571 κομμάτια σε ένα χρόνο, σήμερα στην αγορά του κλασικού αυτοκινήτου πιάνει τα 15 χιλιάρικα!


Αυτό το τελευταίο που λανσαρίστηκε εμπορικά τον Μάρτιο του '62, φορούσε μοτέρ με την ισχύ ανεβασμένη στα 32 άλογα. Εκτός από την πόρτα που κατέβαινε χαμηλότερα, ανακλινόμενο ήταν και το κρύσταλλό της, ενώ η καμπίνα πιο φροντισμένη με καθίσματα με πιο παχιά γέμιση και ανακλινόμενο το πίσω. Αργότερα, το R4 Super θα έφτανε φτάνει τα 845 cc χωρίς αύξηση στην ισχύ του, θα φορούσε (όπως και η υπόλοιπη γκάμα) σασμάν φουλ συγχρονιζέ, αλλά το 1963 θα εξαφανιζόταν από τον κατάλογο ύστερα από παραγωγή 33.000 μονάδων.

Renault R4 1961-1967
Τα καθίσματα του R4 ήταν ένας απλός σωληνωτός σκελετός, όπως απλό ήταν και το ταμπλό αλλά με δύο πολύ μεγάλους χώρους για μικροπράγματα.


Το μικρό Renault, πολιτογραφημένο γρήγορα υπό τη γενική ονομασία «4L», όργωνε τις πόλεις και τους κάμπους, άλωνε μόδες και κοινωνικές τάξεις, για να φτάσει τελικά να εξελιχτεί σε ιερό τέρας της γαλλικής αυτοκίνησης. Ύστερα από 32 χρόνια ευδοκίμου υπηρεσίας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου όμως ήρθε η ώρα να αφυπηρετήσει. Το 1992 λοιπόν υποκλίθηκε στο κοινό του, καθώς πλέον δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στις νέες αντιρρυπαντικές νόρμες. Το κοντέρ της παραγωγής είχε εν τω μεταξύ γράψει πάνω από οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα!

Το R4 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά, ατμοσφαιρικός, επικεφαλής βαλβίδες
Χωρητικότητα 747 cc
Τροφοδοσία Ένα καρμπιρατέρ Solex 26 IDS 
Ισχύς* 27 PS/4.700 rpm 
Ροπή* 57 Nm/2.600 rpm
Κιβώτιο Χειροκίνητο 3τάχυτο με λεβιέ στο ταμπλό
Διαστάσεις 3,61 x 1,49 x 1,53 m
Μεταξόνιο 2,42
Πορτμπαγκάζ 480 lt
Ρεζερβουάρ 26 lt
Βάρος 570 kg
Φρένα Ταμπούρα 180 mm εμπρός, ταμπούρα 160 mm πίσω 
Λάστιχα 135-330
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 37,1”
0-400 m 23,4” @ 88,5 km/h
0-1.000 m 45,3” @ 102 km/h
Τελική ταχύτητα 105 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Παραγωγή 8.135.424 αυτοκίνητα (1961-1992)
Τιμή σήμερα Από €12.500 έως €20.000 (καλή έως κατάσταση Concours για πρώτης γενιάς ’61-’67)
*Αφορούν R4 ’63 με κινητήρα «Renault Billancourt 680-02»