Mercedes-Benz EQC: Καταλύτης αλλαγών;

To νέο EQC, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Mercedes-Benz, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, θα επιταχύνει την αποδοχή των EV από το καταναλωτικό κοινό.

Το νέο Mercedes-Benz EQC αποκαλύφθηκε μόλις πριν από λίγες ημέρες. Ύστερα από μήνες εικασιών και μεγάλων προσδοκιών, η γερμανική φίρμα παρουσίασε το πρώτο αυθύπαρκτο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, σε μια προσπάθεια να διατηρήσει το διασκελισμό της ανάπτυξής της και να διεκδικήσει σοβαρό μερίδιο στην αναδυόμενη αγορά των EV. Το EQC είναι το πρώτο μοντέλο από μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που ετοιμάζεται να λανσάρει η Mercedes-Benz, και το οποίο προαλείφεται για το σημαντικότερο μοντέλο αυτής της γκάμας.

Το νέο EQC αποτελεί λοιπόν την απάντηση της Mercedes-Benz στην Jaguar I-Pace και στην BMW iX3, που αμφότερες ανήκουν στην κατηγορία των premium μεσαίων SUV. Αλλά και ανταγωνιστής του επερχόμενου Audi e-Tron, το οποίο έχει ανακοινωθεί για το 2018, και του υφιστάμενου Tesla Model X. Όλα τους θα αποτελέσουν την «πράσινη» εναλλακτική στα SUV μεσαίου μεγέθους με θερμικό κινητήρα, όπως η ομογάλακτη Mercedes-Benz GLC, η BMW X3, το Audi Q5 και η Jaguar F-Pace.

Mercedes-Benz EQC

Οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν πλέον τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε παραδοσιακούς κινητήρες ή νεότερα συστήματα κίνησης που πληρούν τους ισχύοντες περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Αυτή η δεύτερη επιλογή παρουσιάζεται με επίσης δύο θετικές όψεις: Ένα αυτοκίνητο χωρίς το άγχος των καυσίμων και της καταβολής περισσότερων φόρων, αλλά και ένα αυτοκίνητο που μπορεί να έχει μεν προβλήματα αυτονομίας, αλλά πληροί όλους τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Αυτό ήταν και παραμένει το αντικείμενο της δημόσιας συζήτησης κατά την αξιολόγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το Renault Zoe, το Nissan Leaf και η γκάμα της Tesla έφεραν μεν αυτή τη συζήτηση στο τραπέζι, αλλά και ο αντίκτυπος της παρουσίας τους στην αγορά στην πραγματικότητα ήταν ελάχιστος. Κάτι που ενδέχεται να αλλάξει με τις νεότερες αφίξεις.

eqc vs i=pace

Ηλεκτρικά Premiun D-SUV
Mercedes-Benz EQC VS Jaguar I-Pace
450 km Αυτονομία 480 km
5,1" Επιτάχυνση 0-100 km/h 4,5"
4,76 m Μήκος 4,68 m
2.425 kg Βάρος 2.133 kg
408 PS Ισχύς 400 PS
40' Χρόνος φόρτισης 0-80% στα 100KW 40'
500 lt Πορτμπαγκάζ 656/1.453 lt


Αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη αλλαγή που κομίζει το ολοκαίνουργιο Mercedes-Benz EQC. Ότι τελικά είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υψηλής απόδοσης και ανταγωνιστικό στην αγορά των EV από οικονομικής άποψη. Αυτά τα νέα premium SUV δεν διαθέτουν μόνο τις καλύτερες από τις νέες τεχνολογίες, αλλά φαίνονται το ίδιο ελκυστικά με τα αντίστοιχα ντίζελ ή βενζίνες.

Η άφιξη των EQC, iX3, I-Pace και e-Tron σημαίνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θεωρούνται πλέον αυτοκίνητα του μέλλοντος. Ως κορυφαία παγκοσμίως εμπορικά σήματα, οι Audi, BMW, Mercedes-Benz και Jaguar δείχνουν τελικά στους καταναλωτές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα και είναι τόσο καλά -ή και καλύτερα- από τα άλλα συμβατικά μοντέλα. Και είναι σημαντικό ότι αυτό το μήνυμα φαίνεται επίσης να διαλύει τις αμφιβολίες σχετικά με τις μπαταρίες ή την ποιότητα.

EV by segments - H1 2018 - Europe 24

Τα premium μοντέλα, ιστορικά, ήταν αυτά που άνοιγαν πρώτα την αγορά στις νέες τεχνολογίες. Όπως γινόταν λοιπόν μέχρι σήμερα, έτσι και στην περίπτωση της ηλεκτρικής τεχνολογίας, θα αποτελέσουν εφαλτήριο για τους μαζικούς κατασκευαστές, προκειμένου αυτοί να βρουν το ηλεκτρικό έρεισμά τους στην αγορά. Μέχρι στιγμής, τα EV δυσκολεύονται να πείσουν το αγοραστικό κοινό ότι αποτελούν πραγματικές εναλλακτικές έναντι των ντίζελ ή των βενζινοκίνητων. Αν και μερικές φίρμες όπως η Renault και η Nissan έχουν πετύχει ισχυρή ανάπτυξη με τα ηλεκτρικά μοντέλα τους, η τεχνολογία αυτή εξακολουθεί να αποτελεί μόνο ένα μικρό μέρος του συνόλου της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη.

Με άλλα λόγια, το EQC είναι μόνο ένας από τους πολλούς υποκινητές την αγοράς EV. Όταν οι οδηγοί αρχίσουν να βλέπουν αυτά τα αυτοκίνητα στους δρόμους και το φαινόμενο γίνει καθημερινό, τότε μόνο θα θεωρήσουν σοβαρά ότι ένα EV θα μπορούσε να είναι το επόμενο αυτοκίνητό τους. Είναι αξιοσημείωτο δε ότι όλες οι νέες ελεύσεις ηλεκτρικών μοντέλων είναι SUV, γεγονός που βοηθά και τη δημοτικότητά τους. Η κατηγορία των SUV, να θυμίσουμε, ότι πρόσφατα μεγάλωσε τα μέγιστα, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να αυξάνονται κατά 14%, φτάνοντας σχεδόν τα 15 εκατ. αυτοκίνητα το α’ 6μηνο του 2018.

EV current offer

Αν το καλοεξετάσεις, ένας από τους μεγαλύτερους περιορισμούς της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων ήταν η έλλειψη SUV. Κι ενώ λοιπόν η κατηγορία αυτή οδηγεί την ανάπτυξη στην αγορά του αυτοκινήτου, η προσφορά σε EV (με εξαίρεση τα πρόσφατα e-SUV από την Κίνα) είχε μέχρι πρότινος μόνο πέντε μοντέλα: Tesla Model X, Hyundai Kona, Kia Nexo, Jaguar I-Pace και Citroën E-Μehari. Φυσικά, αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στην αγορά, καθώς για τους καταναλωτές το αμάξωμα έχει προτεραιότητα ως παράμετρος επιλογής έναντι του τύπου του καυσίμου. Ως εκ τούτου, χωρίς πλούσια προσφορά υπάρχει χαμηλή ζήτηση. Το Mercedes-Benz EQC, στο μέτρο που του αναλογεί, έρχεται να το αλλάξει αυτό -και μάλιστα για τα καλά.