node/36463

Koenigsegg: Το Jesko μπορεί να ξεπεράσει τα 482,8 km/h

Εκπρόσωπος της Koenigsegg έδωσε συγχαρητήρια στην Bugatti για το ρεκόρ της.

Μετά από το ρεκόρ των 490,484 km/h (304 mph) της Bugatti, η Koenigsegg θέλησε να συγχαρεί το μεγάλο της αντίπαλο, εκφράζοντας παράλληλα την εκτίμηση πως μια ειδική έκδοση του Koenigsegg Jesko θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 482,8 km/h (300 mph).

Jesko

Εκπρόσωπος της σουηδικής εταιρείας δήλωσε στο Topgear: «Θα θέλαμε να τους συγχαρούμε. Είναι ένα μεγάλο επίτευγμα. Αν η έκδοση παραγωγής του ίδιου αυτοκινήτου (Bugatti) καταφέρει να ξεπεράσει τα 457,9 km/h - ή τα 447,2 km/h ως μέσο όρο σε δύο κατευθύνσεις - τότε θα πάρει το στέμμα από το Agera RS για το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα.»

«Το έχουμε πει και παλαιότερα και το ξαναλέμε, μια έκδοση υψηλής ταχύτητας του Jesko θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 482,8 km/h (300 mph). Χρησιμοποιήσαμε τα ίδια εργαλεία και μεθόδους για να υπολογίσουμε την τελική ταχύτητα του Agera RS και η αλήθεια είναι πως εκεί υποεκτιμήσαμε την ταχύτητα λιγάκι.»

Το Koenigsegg Jesko που έκανε πρεμιέρα στην Έκθεση Γενεύης, χρησιμοποιεί ένα twin-turbo V8 κινητήρα 5,0 λίτρων με απόδοση που φτάνει τους 1.600 PS όταν χρησιμοποιεί βιοκαύσιμο E85. Με τον όρο "έκδοση υψηλής ταχύτητας", ο εκπρόσωπος της εταιρείας προφανώς μιλάει για ένα διαφορετικό αεροδυναμικό πακέτο καθώς στη σημερινή μορφή του, το Jesko παράγει 1.000 kg κάθετης δύναμης στα 275 km/h - κάτι που συμβάλει στην πρόσφυση και το κράτημα του αυτοκινήτου αλλά δημιουργεί επιπλέον αντίσταση στον αέρα με αρνητικές επιπτώσεις στην τελική ταχύτητα.

Jesko

Να θυμίσουμε πως το ρεκόρ του Koenigsegg Agera RS έγινε το 2017 στην ευθεία της Νεβάδα και έκτοτε παραμένει αξεπέραστο από οποιοδήποτε μοντέλο παραγωγής, καθώς το νέο ρεκόρ της Bugatti έγινε από ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο της Chiron που δεν έχει κυκλοφορήσει στην αγορά σε αυτή τη μορφή - τουλάχιστον μέχρι στιγμής.

Λάδι στη φωτιά έριξαν και η πρόσφατη ανακοίνωση της Bugatti πως αν η απόπειρα ρεκόρ γινόταν στη Νεβάδα αντί για την πίστα  Ehra-Lessien, η τελική ταχύτητα του μοντέλου θα έφτανε τα 515 km/h λόγω χαμηλότερης αντίστασης στον αέρα. Από την άλλη μεριά, η εταιρεία έχει δηλώσει πως αποσύρεται από το κυνήγι νέων ρεκόρ ταχύτητας, οπότε δε γνωρίζουμε αν θα προβεί σε κάποια ενέργεια αμφισβήτησης του ρεκόρ της Koenigsegg εφόσον βγει στην παραγωγή η φημολογούμενη Chiron SuperSport.

Koenigsegg

Η αντιπαλότητα μεταξύ Koenigsegg και Bugatti επιβεβαιώθηκε ξανά πέρυσι, όταν το Koenigsegg Agera RS έσπασε το ρεκόρ της Bugatti Chiron για το 0-400-0! 

Πάντως ο αγώνας για το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής έχει ανάψει για τα καλά, καθώς εκτός από τις Bugatti και Koenigsegg, το στέμμα διεκδικούν η Hennessey με το Venom F5 και η SSC με το Tuatara. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως κοινός στόχος όλων των κατασκευαστών ήταν να ξεπεράσουν πρώτοι το φράγμα των 482,8 km/h (300 mph), κάτι που μέχρι στιγμής έχει πετύχει μόνο η Bugatti.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39923

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Έρευνα της Deutsche Welle με βάση τις πωλήσεις - Οι πρώτοι των πρώτων και οι εκπλήξεις στην κατάταξη.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

Τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για το 2019

Με την ηλεκτροκίνηση να έχει πλέον μπει δυναμικά στη ζωή μας, η Deutsche Welle έκανε ένα ρεπορτάζ για τα δέκα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έτσι όπως αυτά ταξινομήθηκαν με βάση τις συνολικές τους πωλήσεις. 

Βέβαια, όπως θα δείτε παρακάτω, μέσα στη δεκάδα δεν υπάρχουν μόνον αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά αλλά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. 

Ωστόσο η κατάταξη κρύβει κάποιες εκπλήξεις, καθώς κάποια αυτοκίνητα τα περιμέναμε να είναι σε υψηλότερες θέσεις, αλλά φαίνεται ότι οι καναταλωτές έχουν διαφορετικά άποψη. 

Ας δούμε λοιπόν την κατάταξη. 

Tesla Model 3

model3
Mε 445.000 νέα οχήματα το Tesla Model 3 σημείωσε πέρσι τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του. Στις ΗΠΑ το Model 3 ξεκινά από 37.990 δολάρια. Ο ίδιος ο επικεφαλής της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Elon Musk παραδέχθηκε πως αυτό που τον ενοχλεί περισσότερο είναι «ότι τα αυτοκίνητά μας δεν είναι προσιτά. Πρέπει να το αλλάξουμε αυτό».

Nissan Leaf

leaf
Σε απόσταση αναπνοής το 2019 ακολούθησε το Nissan Leaf με 434.000 πωλήσεις. Φέτος όμως τα πράγματα δεν πάνε καλά για τους Ιάπωνες: Για πρώτη φορά μετά από 11 χρόνια ο κολοσσός καταγράφει ζημίες ύψους 6 δις ευρώ.

Tesla Model S 

model s
Στην τρίτη θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 επίσης ένα Tesla: το Model S. Η Tesla -όπως άλλωστε και η Porsche- συγκαταλέγεται στους ξεκάθαρους νικητές της κρίσης. Όσο όλοι οι υπόλοιποι μειώνουν την παραγωγή, η Τesla σημειώνει κατακόρυφη ανάπτυξη και μάλιστα επενδύει τώρα σε ένα νέο εργοστάσιο στο Βρανδεμβούργο όπου θα κατασκευάζεται το Model Y.

Mitsubishi Outlander Plug-in-Hybrid

outlander
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Outlander δεν είναι μια αμιγώς ηλεκτρική πρόταση, ωστόσο οι πωλήσεις του δείχνουν ότι πολλοί είναι αυτοί που το προτιμούν ως μια «συμβιβαστική λύση». Τα επόμενα δυο χρόνια η Mitsubishi θέλει να προσφέρει αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ωστόσο μόνο για την ασιατική αγορά. Οι λοιπές περιοχές του πλανήτη καλύπτονται από τους εταίρους της, Renault και Nissan.

Toyota Prius 

toyota
«Ο παλιός είναι αλλιώς»: το Toyota Prius έκανε το ντεμπούτο του στην Ιαπωνία ήδη το 1997 ενώ από το 2001 άρχισε να λανσάρεται και στη Γερμανία. Το 2019 πουλήθηκαν συνολικά 210.000 υβριδικά Toyota Prius. Και εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη λύση, αλλά το Prius είναι από τους πρωτοπόρους της υβριδικής τεχνολογίας.

BAIC

baic
Στην Κίνα κυκλοφορούν οχήματα τα οποία είναι παντελώς άγνωστα στον υπόλοιπο κόσμο. Ωστόσο, με την κινεζική αγορά να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο το BAIC EC ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις, οπότε δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε. Από το 2025 η BAIC θα κατασκευάζει πλέον μόνο ηλεκτροκίνητα.

Chevrolet Volt

volt
Στην 8η θέση των δημοφιλέστερων ηλεκτροκίνητων του 2019 βρίσκεται το Chevrolet Volt της GM. Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010, ωστόσο στο μεταξύ δεν κατασκευάζεται πια. Μέχρι το 2023 όμως η General Motors σχεδιάζει να λανσάρει τουλάχιστον 23 νέα ηλεκτροκίνητα.

Renault Zoe

zoe
Ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη το Renault Zoe. Το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν το ηλεκτροκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη γηραιά ήπειρο. Στην παγκόσμια κατάταξη το μικρό Renault βρέθηκε πέρσι στην 9η θέση. Ιδιαίτερα αγαπητό και στη Γερμανία.

BMW i3

bmwi3
«Επιτέλους και ένα γερμανικό» σημειώνει με νόημα το ρεπορτάζ της Deutsche Welle. Το BMW i3 είναι το πρώτο ηλεκτρικό των Βαυαρών, αλλά φαίνεται πως ούτε στη Γερμανία οι καταναλωτές το προτιμούν. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ «οι γερμανοί κατασκευαστές κατηγορούνται εδώ και χρόνια ότι έχασαν το τρένο της ηλεκτροκίνησης. Και τώρα τρέχουν να προλάβουν...».