node/34466

Επίσημο: Νέο Koenigsegg Jesko

Το νέο megacar της σουηδικής εταιρείας που αντικαθιστά το Agera RS

Δεν σταματούν οι πρεμιέρες εντυπωσιακών υπεραυτοκινήτων στην Έκθεση Γενεύης, με την Koenigsegg να παρουσιάζει το ολοκαίνουριο Jesko, το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Agera RS. Το Jesko πήρε το όνομα του πατέρα του ιδρυτή της εταιρείας Christian von Koenigsegg και αποτελεί το νέο megacar της εταιρείας με προσανατολισμό πίστας.

Το υπεραυτοκίνητο με αναλογία κιλών ανά ίππο που θα ξεπερνά το απόλυτο 1:1, βασίζεται σε μια βελτιωμένη έκδοση του ανθρακονημάτινου monocoque σασί της Koenigsegg που προσφέρει καλύτερη ορατότητα αλλά και περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών (+40 mm στο μήκος και +22 mm στο ύψος).

Jesko

Χάρη στον επιθετικό σχεδιασμό του αμαξώματος που ενσωματώνει την εξελιγμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Koenigsegg και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (ενεργό εμπρός σπλίτερ και μια γιγαντιαία ενεργή πίσω αεροτομή), το Jesko παράγει 1.000 kg κάθετης δύναμης στα 275 km/h, μια τιμή που είναι αυξημένη κατά +30% σε σύγκριση με το Koenigsegg One:1. Όπως και σε όλα τα προγενέστερα μοντέλα της Koenigsegg, έτσι και στο Jesko, συναντάμε το παραδοσιακό wraparound παρμπρίζ, τις dihedral synchro-helix θύρες και την αφαιρούμενη ανθρακονημάτινη οροφή που μετατρέπει το μοντέλο σε roadster.

Επίσης, οι προαιρετικές ζάντες από ανθρακονήματα με διάμετρο 20" εμπρός και 21" πίσω φορούν τα νέα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 R της Michelin.

Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων που αποδίδει 1.280 PS με απλή βενζίνη και 1.600 PS με βιοκαύσιμο E85. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 152,9 kgm στις 5.100 rpm ενώ περισσότερα από 102 kgm είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.700 - 6.170 rpm. Οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν ένα νέο επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα 180 μοιρών, νέα εισαγωγή και μεγαλύτερα turbo με πατενταρισμένο σύστημα παροχής αέρα που εξαλείφει το turbo-lag.

jesko

 

Την κίνηση μεταδίδει στους πίσω τροχούς το Light Speed Transmission (LST), το νέο επαναστατικό κιβώτιο πολύδισκου συμπλέκτη της Koenigsegg με 9 ταχύτητες, που επιτρέπει αστραπιαίες αλλαγές σε οποιαδήποτε σχέση. Μέσω των ειδικών paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός μπορεί με παρατεταμένο πάτημα να επιλέξει απευθείας τη βέλτιστη σχέση για μέγιστη επιτάχυνση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 90kg, συμβάλλοντας στο χαμηλό βάρος του μοντέλου.

Η ανάρτηση με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη Formula 1 έχει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins και επιπλέον ενεργά αμορτισέρ Triplex. Το Jesko εξοπλίζεται και με ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης που ενισχύει το κράτημα και την ευελιξία του μοντέλου στρίβοντας τους πίσω τροχούς σε γωνία έως και τριών μοιρών προς κάθε κατεύθυνση.

 

jesko

Στο εσωτερικό το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SmartCenter αποτελείται από μια οθόνη 9" και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 5" ενσωματωμένο στο τιμόνι, το οποίο έχει και δύο οθόνες αφής για εύκολη πρόσβαση από τον οδηγό.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει θύρες USB, ασύρματη φόρτιση, Bluetooth, αυτόματο κλιματισμό, επενδύσεις από δέρμα ή alcantara, κάμερα 360 μοιρών και αισθητήρες για το παρκάρισμα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, καθίσματα και παράθυρα, ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι, αλλά και αυτόματο σύστημα Autoskin για το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών και του καπό.

Η Koenigsegg δεν έκανε γνωστή την τιμή του νέου της μοντέλου ούτε ανακοίνωσε κάτι για την διαθεσιμότητα, πέραν του ότι η παραγωγή του θα είναι περιορισμένη σε 125 μονάδες.

node/38322
Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg Jesko Absolut: Μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 532 km/h!

Η θεωρητική τελική ταχύτητα του Jesko Absolut δίνει ελπίδες για επιστροφή του ρεκόρ στην Koenigsegg.

Παρασκευή, 06 Μαρτίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Koenigsegg Jesko Absolut: Μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 532 km/h!

Λίγο μετά από την επίσημη πρεμιέρα του Jesko Absolut από το άδειο πλατό της Γενεύης, ο Christian Von Koenigsegg μίλησε στο αμερικανικό Road and Track για την τελική ταχύτητα του μοντέλου και την απόπειρα ρεκόρ που θα επιχειρήσει η σουηδική εταιρεία με στόχο να ξεπεράσει τα 490,48 km/h της Bugatti Chiron Super Sport 300+.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Jesko Absolut: Το ταχύτερο μοντέλο που θα κατασκευάσει ποτέ η Koenigsegg [video]

«Αν κάνεις τα μαθηματικά, συνυπολογίζοντας την εμπρόσθια επιφάνεια, το συντελεστή οπισθέλκουσας, την ισχύ, την αναλογία σχέσεων του κιβωτίου, την καμπύλη ισχύος κτλ ... οι προσομοιώσεις κάνουν λόγο για 532 km/h (330 mph), ή κάτι τέτοιο. Αυτό είναι φυσικά ένας θεωρητικός αριθμός, αλλά αυτό μας δείχνουν οι προσομοιώσεις. Δεν έχουμε βέβαια τη φιλοδοξία να πάμε τόσο γρήγορα. Το τελικό αποτέλεσμα θα καθορίσει η τοποθεσία, η θέληση του οδηγού και οι δυνατότητες του αυτοκινήτου. Αλλά τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, δείχνει υπερβολικά γρήγορο.» δήλωσε ο ιδρυτής της Koenigsegg.

Όσον αφορά το αν θα αντέξουν τα ελαστικά αυτές τις ταχύτητες, αυτό είναι κάτι που δεν φαίνεται να απασχολεί ιδιαίτερα την Koenigsegg. Η εταιρεία έχει δοκιμάσει ήδη τα ελαστικά που φορούσε το Agera RS σε ταχύτητα 532 km/h για ένα λεπτό χωρίς να υπάρξει κανένα πρόβλημα, κάτι που εντυπωσίασε ακόμα και τους τεχνικούς της Michelin.

Koenigsegg Jesko Absolut

Για το ζήτημα της τοποθεσίας, ο Christian Von Koenigsegg δήλωσε πως η μεγάλη ευθεία της Nevada στην οποία το Agera RS έγραψε 457,9 km/h το 2017, δεν είναι κατάλληλη για τις ταχύτητες που μπορεί να πιάσει το Jesko Absolut. Παράλληλα, ο αεροδιάδρομος Johnny Bohmer Proving Grounds στη Florida δεν είναι αρκετά μακρύς, με τα 4,82 km ασφάλτου να επαρκούν για το 85% της τελικής ταχύτητας του Jesko Absolut. Υπάρχει βέβαια και η πίστα Ehra-Lessien της Volkswagen με την τεράστια ευθεία μήκους 8,7 km (εκεί που σημείωσε το ρεκόρ 490,48 km/h η Bugatti Chiron Super Sport 300+) όμως η Koenigsegg δεν έχει πρόσβαση σε αυτές τις εγκαταστάσεις. Έτσι, η εταιρεία εξετάζει ακόμα όλες τις εναλλεκτικές για το μέρος στο οποίο θα γίνει η απόπειρα.

Να θυμήσουμε πως ο κεντρικά τοποθετημένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων του μοντέλου αποδίδει έως 1.600 PS (με βιοκαύσιμο E85) και 1.500 Nm ροπής ενώ συνεργάζεται με το νέο επαναστατικό κιβώτιο 9 ταχυτήτων Light Speed Transmission. Χάρη στο ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο και τις επεμβάσεις στο αμάξωμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.278 cd, ένας εντυπωσιακός αριθμός για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Μένει να δούμε αν το Koenigsegg Jesko Absolut καταφέρει και στην πράξη να αποδείξει την ανωτερότητά του απέναντι στην Bugatti Chiron Super Sport 300+, επιστρέφοντας το ρεκόρ ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής σε σουηδικά χέρια.

Πηγή: [Road and Track]

node/38309

Jesko Absolut: Το ταχύτερο μοντέλο που θα κατασκευάσει ποτέ η Koenigsegg [video]

Ειδική έκδοση του Koenigsegg Jesko με στόχο τη μέγιστη τελική ταχύτητα.

Πέμπτη, 05 Μαρτίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Jesko Absolut: Το ταχύτερο μοντέλο που θα κατασκευάσει ποτέ η Koenigsegg [video]

Ένα χρόνο μετά από την παρουσίαση του Jesko στην Έκθεση Γενεύης του 2019, η Koenigsegg επέστρεψε με την ειδική έκδοση Jesko Absolut που σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη τελική ταχύτητα. Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Christian Von Koenigsegg στην παρουσίαση που έλαβε χώρα στο άδειο πλατό της Γενεύης, το Jesko Absolut είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο που θα κατασκευαστεί ποτέ από την Koenigsegg - αφήνοντας μεγάλες προσδοκίες στους φίλους της σουηδικής φίρμας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Επίσημο: Νέο Koenigsegg Jesko

Όπως και στο Jesko, ο κεντρικά τοποθετημένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων αποδίδει έως 1.600 PS (με βιοκαύσιμο E85) και 1.500 Nm ροπής και συνεργάζεται με το νέο επαναστατικό κιβώτιο 9 ταχυτήτων Light Speed Transmission. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Koenigsegg δαπάνησαν πάνω από 3.000 ώρες για την εξέλιξη της αεροδυναμικής και 5.000 ώρες για τα μηχανικά μέρη της έκδοσης Absolut.

Koenigsegg Jesko Absolut and Jesko

Εξωτερικά, το αμάξωμα του Jesko Absolut έχει αρκετές διαφορές σε σύγκριση με το Jesko, καθώς η έμφαση δεν δίνεται πλέον στην παραγωγή κάθετης δύναμης αλλά στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Ως αποτέλεσμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας του αμαξώματος είναι μόλις 0.278 cd, ένας εντυπωσιακός αριθμός για υπεραυτοκίνητο.

Το σπλίτερ, ο προφυλακτήρας, τα μαρσπιέ, οι εισαγωγές αέρα και τα φτερά έχουν λιγότερα πτερύγια, το καπό είναι λείο χωρίς εσοχή ενώ στο πίσω μέρος η ουρά έχει ανασχεδιαστεί πλήρως. Η τεράστια σταθερή αεροτομή έχει δώσει τη θέση της σε δύο κάθετα πτερύγια στις πλευρές του πίσω παρμπρίζ εμπνευσμένα από το μαχητικό αεροσκάφος F-15, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας έχει μεγαλύτερο διαχύτη και επιπλέον εσοχές από όπου δραπετεύει ο αέρας. Τέλος, οι πίσω ζάντες 21" απέκτησαν αεροδυναμικό κάλυμμα και νέα ελαστικά με διαστάσεις 325/30.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Koenigsegg: Το Jesko μπορεί να ξεπεράσει τα 482,8 km/h

Koenigsegg Jesko Absolut and Jesko

Ο Christian Von Koenigsegg δεν ανακοίνωσε τη (θεωρητική) τελική ταχύτητα του Jesko Absolut, όμως δήλωσε πως σύμφωνα με τους μαθηματικούς υπολογισμούς (αεροδυναμική απόδοση, βάρος, τριβές και ισχύς) θα είναι απίστευτα γρήγορο. Στη συνέχεια τόνισε την επικινδυνότητα κάθε απόπειρας για ρεκόρ τελικής ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο, όμως παραδέχθηκε πως όταν τους δοθεί η ευκαιρία θα ήθελαν να τεστάρουν τα όρια του Absolut.

Δε γνωρίζουμε αν η Koenigsegg θα καταφέρει να σπάσει το ασύλληπτο ρεκόρ 490,48 km/h (304,77 mph) της Bugatti Chiron Super Sport 300+, ανακτώντας τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής (όπως είχε κάνει με το Koenigsegg Agera RS κλέβοντας τον τίτλο από την Bugatti Veyron Super Sport), όμως είναι εμφανές πως αυτό είναι κάτι που απασχολεί την εταιρεία. Να θυμίσουμε πως τον Σεπτέμβριο, εκπρόσωπος της Koenigsegg είχε δηλώσει πως μια ειδική έκδοση Jesko θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 482,8 km/h (300 mph).

Μέσα στους επόμενους μήνες, οι 125 τυχεροί ιδιοκτήτες του Jesko θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του μοντέλου (κορυφαίο κράτημα VS μεγαλύτερη τελική ταχύτητα), κάτι που σημαίνει πως δε γνωρίζουμε ακόμα την αναλογία στη γραμμή παραγωγής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το Koenigsegg Jesko είναι ήδη sold-out