Επίσημο: Νέο Koenigsegg Jesko

Το νέο megacar της σουηδικής εταιρείας που αντικαθιστά το Agera RS

Δεν σταματούν οι πρεμιέρες εντυπωσιακών υπεραυτοκινήτων στην Έκθεση Γενεύης, με την Koenigsegg να παρουσιάζει το ολοκαίνουριο Jesko, το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Agera RS. Το Jesko πήρε το όνομα του πατέρα του ιδρυτή της εταιρείας Christian von Koenigsegg και αποτελεί το νέο megacar της εταιρείας με προσανατολισμό πίστας.

Το υπεραυτοκίνητο με αναλογία κιλών ανά ίππο που θα ξεπερνά το απόλυτο 1:1, βασίζεται σε μια βελτιωμένη έκδοση του ανθρακονημάτινου monocoque σασί της Koenigsegg που προσφέρει καλύτερη ορατότητα αλλά και περισσότερο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών (+40 mm στο μήκος και +22 mm στο ύψος).

Jesko

Χάρη στον επιθετικό σχεδιασμό του αμαξώματος που ενσωματώνει την εξελιγμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Koenigsegg και τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (ενεργό εμπρός σπλίτερ και μια γιγαντιαία ενεργή πίσω αεροτομή), το Jesko παράγει 1.000 kg κάθετης δύναμης στα 275 km/h, μια τιμή που είναι αυξημένη κατά +30% σε σύγκριση με το Koenigsegg One:1. Όπως και σε όλα τα προγενέστερα μοντέλα της Koenigsegg, έτσι και στο Jesko, συναντάμε το παραδοσιακό wraparound παρμπρίζ, τις dihedral synchro-helix θύρες και την αφαιρούμενη ανθρακονημάτινη οροφή που μετατρέπει το μοντέλο σε roadster.

Επίσης, οι προαιρετικές ζάντες από ανθρακονήματα με διάμετρο 20" εμπρός και 21" πίσω φορούν τα νέα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 R της Michelin.

Στην καρδιά του μοντέλου βρίσκεται ο ανασχεδιασμένος twin-turbo V8 κινητήρας 5,0 λίτρων που αποδίδει 1.280 PS με απλή βενζίνη και 1.600 PS με βιοκαύσιμο E85. Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 152,9 kgm στις 5.100 rpm ενώ περισσότερα από 102 kgm είναι διαθέσιμα μεταξύ 2.700 - 6.170 rpm. Οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα περιλαμβάνουν ένα νέο επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα 180 μοιρών, νέα εισαγωγή και μεγαλύτερα turbo με πατενταρισμένο σύστημα παροχής αέρα που εξαλείφει το turbo-lag.

jesko

 

Την κίνηση μεταδίδει στους πίσω τροχούς το Light Speed Transmission (LST), το νέο επαναστατικό κιβώτιο πολύδισκου συμπλέκτη της Koenigsegg με 9 ταχύτητες, που επιτρέπει αστραπιαίες αλλαγές σε οποιαδήποτε σχέση. Μέσω των ειδικών paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός μπορεί με παρατεταμένο πάτημα να επιλέξει απευθείας τη βέλτιστη σχέση για μέγιστη επιτάχυνση. Επιπλέον, το κιβώτιο έχει συμπαγείς διαστάσεις και ζυγίζει μόλις 90kg, συμβάλλοντας στο χαμηλό βάρος του μοντέλου.

Η ανάρτηση με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τη Formula 1 έχει ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins και επιπλέον ενεργά αμορτισέρ Triplex. Το Jesko εξοπλίζεται και με ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης που ενισχύει το κράτημα και την ευελιξία του μοντέλου στρίβοντας τους πίσω τροχούς σε γωνία έως και τριών μοιρών προς κάθε κατεύθυνση.

 

jesko

Στο εσωτερικό το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SmartCenter αποτελείται από μια οθόνη 9" και ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων 5" ενσωματωμένο στο τιμόνι, το οποίο έχει και δύο οθόνες αφής για εύκολη πρόσβαση από τον οδηγό.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει θύρες USB, ασύρματη φόρτιση, Bluetooth, αυτόματο κλιματισμό, επενδύσεις από δέρμα ή alcantara, κάμερα 360 μοιρών και αισθητήρες για το παρκάρισμα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, καθίσματα και παράθυρα, ρυθμιζόμενα πεντάλ και τιμόνι, αλλά και αυτόματο σύστημα Autoskin για το άνοιγμα και το κλείσιμο των θυρών και του καπό.

Η Koenigsegg δεν έκανε γνωστή την τιμή του νέου της μοντέλου ούτε ανακοίνωσε κάτι για την διαθεσιμότητα, πέραν του ότι η παραγωγή του θα είναι περιορισμένη σε 125 μονάδες.