Maserati: Σενάρια πώλησης και αγωνία για το μέλλον της

Maserati: Σενάρια πώλησης και αγωνία για το μέλλον της

Η Maserati αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές δυσκολίες και ο Όμιλος Stellantis φέρεται να εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον της -ακόμα και την πώληση. Η τελική απόφαση βρίσκεται στα χέρια της νέας διοίκησης και των συμβούλων της McKinsey.

Maserati

Η Maserati διανύει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της σύγχρονης ιστορίας της, καθώς οι πωλήσεις της συνεχίζουν να καταρρέουν.

Το 2024 η Maserati πούλησε μόλις 11.300 νέα αυτοκίνητα παγκοσμίως, αριθμός απογοητευτικός για μια φίρμα που φιλοδοξούσε να αποτελέσει τον premium βραχίονα του Ομίλου Stellantis. Το 2023, οι ζημιές της έφτασαν τα 260 εκατομμύρια ευρώ, με την τάση να συνεχίζεται. Οι ηλεκτρικές εκδόσεις Folgore (GranTurismo, GranCabrio, Grecale) δεν συγκίνησαν το κοινό, ενώ ακόμα και η SUV Grecale –που θεωρητικά θα έπρεπε να «τραβάει» την αγορά– δεν πέτυχε τους αναμενόμενους στόχους.

Αξίζει να σωθεί η Maserati; Με τη συμβολή της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, το επόμενο 6μηνο θα είναι καθοριστικό για την τύχη της

Maserati Grecale Tempesta

Παρά τις επίσημες τοποθετήσεις του Ομίλου Stellantis ότι «η Maserati δεν πωλείται», δημοσίευμα του Reuters αποκάλυψε πως η προοπτική πώλησης εξετάζεται ενεργά στα εσωτερικά έγγραφα και εισηγήσεις του ομίλου. Συγκεκριμένα, η McKinsey, κορυφαία συμβουλευτική εταιρεία που έχει αναλάβει από τον Απρίλιο να εκπονήσει σχέδιο εξυγίανσης, έχει συμπεριλάβει την πώληση ως ένα από τα πιθανά σενάρια.

Διαβάστε την ιστορία των πρώτων 100 χρόνων της Maserati, εδώ

Αν και εκπρόσωπος του Ομίλου Stellantis επιβεβαίωσε εκ νέου πως δεν υπάρχουν σχέδια για πώληση, οι πληροφορίες μιλούν για διχογνωμία εντός της διοίκησης: Ορισμένα στελέχη θέλουν να διατηρηθεί και να αναγεννηθεί η Maserati, ενώ άλλοι θεωρούν ότι δεν αξίζει πλέον τον κόπο η επένδυση.

Η απόφαση πλέον βρίσκεται στα χέρια του Antonio Filosa. Ο νέος επικεφαλής της Ομίλου Stellantis καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις. Στο χαρτοφυλάκιο της φίρμας περιλαμβάνονται σήμερα τρία βασικά μοντέλα:
- Η SUV Grecale, ανταγωνιστής της Porsche Macan,
- Οι GranTurismo/GranCabrio, πολυτελή grand tourer 
- Το σούπερκαρ MC20, με κεντρομήχανη διάταξη και έντονα σπορ χαρακτήρα

Maserati

Παρά τη γοητεία και την ιστορική αξία των μοντέλων, η Maserati δεν έχει κατορθώσει να καθιερωθεί ως σοβαρός παίκτης στην premium αγορά. Ακόμα και ο πρώην CEO του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, είχε παραδεχτεί πως το πρόβλημα ήταν η «κακή στρατηγική μάρκετινγκ» και όχι απαραίτητα τα προϊόντα.

Το ερώτημα πάντως παραμένει: Αξίζει να σωθεί η Maserati; Με τη συμβολή της McKinsey, το επόμενο 6μηνο θα είναι καθοριστικό για τη Maserati. Θα επιλεγεί η οδός της διάσωσης και αναδιάρθρωσης ή θα προχωρήσει η πώληση –πιθανώς σε κάποιον επενδυτικό όμιλο ή άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που θέλει να αποκτήσει ένα brand με ισχυρή κληρονομιά;

Η Maserati λοιπόν βρίσκεται ξανά στο κρίσιμο σταυροδρόμι. Το μέλλον της ίσως καθορίσει και την εικόνα του Ομίλου Stellantis στον χώρο των πολυτελών αυτοκινήτων.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube