
Τιμές κινεζικών EV: Το Πεκίνο αναζητά ακόμη συμβιβασμό με την EE
Η Κίνα προσπαθεί να αποτρέψει τους ευρωπαϊκούς δασμούς, προτείνοντας ελάχιστες τιμές για τα EV, ενώ επιστρατεύει όπλα όπως οι επενδύσεις, οι σπάνιες γαίες και οι εξαγωγές προϊόντων.


Παρά τις ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Πεκίνο συνεχίζει εντατικές διαπραγματεύσεις έτσι ώστε να αποφευχθούν οι νέοι δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εναλλακτική που προτείνει η κινεζική πλευρά είναι η εφαρμογή ενός συστήματος κατώτατων τιμών. Σύμφωνα με τον Κινέζο υπουργό Εμπορίου, οι συνομιλίες βρίσκονται στην τελική φάση. Η πίεση από την Κίνα είναι μάλιστα πολυμέτωπη. Για να πείσει τις Βρυξέλλες, η Κίνα αξιοποιεί διάφορα «διαπραγματευτικά όπλα». Πρώτον, τη δρομολόγηση αντίστοιχων δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα, με κύριο στόχο τα γαλλικά κονιάκ. Δεύτερο, την απειλή επιβολής φόρων σε άλλες εισαγωγές, κυρίως κρέατος (π.χ. χοιρινό). Τρίτο και ισχυρότερο: Ο έλεγχος στις εξαγωγές σπάνιων γαιών -κρίσιμων για την παραγωγή μπαταριών και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.
Οι περιορισμοί δεν θα ισχύουν για όλα τα κινεζικά μοντέλα. Αφορούν αποκλειστικά τα 100% ηλεκτρικά που εισάγονται στην Ευρώπη
Η κινεζική κυβέρνηση φέρεται διατεθειμένη να επιταχύνει ή να μπλοκάρει εγκρίσεις ευρωπαϊκών εταιρειών, ανάλογα με τις εξελίξεις. Τέλος, το Πεκίνο έχει ζητήσει από τις κινεζικές επιχειρήσεις να περιορίσουν τις επενδύσεις τους στην Ευρώπη -ένα δυνατό πλήγμα, δεδομένης της ασθενούς ευρωπαϊκής οικονομίας.
Δεν βρίσκονται όμως όλες οι κινεζικές μάρκες στο στόχαστρο της ΕΕ. Οι περιορισμοί λοιπόν δεν θα ισχύουν για όλα τα μοντέλα. Αφορούν αποκλειστικά τα 100% ηλεκτρικά που εισάγονται στην Ευρώπη. Έτσι, για παράδειγμα, το νέο plug-in υβριδικό BYD Seal 5 θα παραμείνει αλώβητο.
Η βασική διαφωνία εντοπίζεται στο επίπεδο της κατώτατης τιμής: Η Κίνα προτείνει τις 30.000 ευρώ, η Ευρώπη άνω των €40.000. Η συμβιβαστική λύση φαίνεται να σταθεροποιείται γύρω στα 35.000 €.