Η Lada σταμάτησε την παραγωγή της λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Η Lada σταμάτησε την παραγωγή της λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

Η Lada «πάγωσε» τις γραμμές παραγωγής σε δύο εργοστάσιά της στη Ρωσία λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.

Οι κυρώσεις μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία «αγγίζουν» και τη Lada που σταμάτησε τις εργασίες της στα εργοστάσια του Togliatti και του Izhevsk, στις 5, 9 και 11 Μαρτίου. Εκπρόσωπος της AvtoVAZ είπε ότι οι εργαζόμενοι είτε θα λάβουν μέρος της αμοιβής τους είτε θα χρεωθούν κανονική άδεια για τις ημέρες που δεν θα εργαστούν.

Το εργοστάσιο της AvtoVAZ στο Togliatti, που χτίστηκε στις όχθες του ποταμού Βόλγα, ήταν μια αυτάρκης μονάδα στις μέρες της Σοβιετικής Ένωσης, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία εξαρτάται πλέον όλο και περισσότερο από εξωτερικούς προμηθευτές τις τελευταίες δεκαετίες. Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, πάνω από το 20% των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την παραγωγή, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, προέρχονται από προμηθευτές εκτός των ρωσικών συνόρων, καθιστώντας αδύνατη τη συνέχιση των εργασιών μετά την αποκοπή της χώρας από το παγκόσμιο εμπόριο. Ένας από τους κύριους προμηθευτές είναι τα ρουμανικά εργοστάσια της μητρικής εταιρείας Renault, όπου παράγονται οχήματα Dacia.

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Renault, η Lada έχει πάνω από 300 αντιπροσωπείες στη Ρωσία και είναι παρούσα σε περισσότερες από 20 άλλες χώρες με πέντε μοντέλα (Vesta, XRAY, Largus, Granta και Niva). Το 2021 η Lada πούλησε 350.714 οχήματα στη Ρωσία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 21% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων της χώρας, όπου η Lada είναι ηγετική δύναμη για περισσότερα από 50 χρόνια.

Αυτό καθιστά τη Ρωσία τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τον Όμιλο Renault πίσω από τη Γαλλία, με τη Lada να καταλαμβάνει το 12% των συνολικών πωλήσεων του γαλλικού ομίλου πέρυσι και να αποφέρει κέρδη $181 εκατ. για την εταιρεία. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο πόλεμος στην Ουκρανία είχε ως αποτέλεσμα οι μετοχές της Renault να χάσουν το 35% της αξίας τους από τον περασμένο μήνα.

Την περασμένη εβδομάδα, η AvtoVAZ αρνήθηκε να σχολιάσει τον αντίκτυπο των κυρώσεων, λέγοντας ότι συνέχισε να παρακολουθεί την κατάσταση. Ωστόσο, όσο ο πόλεμος συνεχίζεται, τα πράγματα θα χειροτερεύουν για τους ανθρώπους και τις επιχειρήσεις καθώς οι οικονομίες είναι αλληλένδετες. Πηγές από τη Ρωσία υποστηρίζουν ότι η AvtoVAZ θα χρειαζόταν μήνες ή χρόνια για να σταθεί ξανά στα πόδια της χωρίς την υποστήριξη της Renault.

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κλείσει προσωρινά τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των Hyundai, Ford και Volkswagen, με τη ρωσική κυβέρνηση να απειλεί να εθνικοποιήσει τα εργοστάσιά τους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube