node/44625

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πανάκεια!

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, διά στόματος Paolo Scudieri, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με την τυφλή στροφή των κατασκευαστών στην ηλεκτροκίνηση.

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πανάκεια και σαφώς δεν είναι η μόνη λύση για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2035». Τάδε έφη Paolo Scudieri, πρόεδρος της Associazione Nazionale Filiera Industria Automobilistica, της ANFIA δηλαδή που είναι η Εθνική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιταλία. Το ιταλικό λόμπι έχει αρχίσει να έχει αμφιβολίες κατά πόσον η ηλεκτροκίνηση είναι τελικά η σωστή λύση στον πόλεμο με τις εκπομπές ρύπων.

Να θυμίσουμε πως παρόμοιες επιφυλάξεις και ενστάσεις είχε διατυπώσει και η Bosch, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα πέρυσι τον Απρίλιο είχε επιτεθεί στην ΕΕ, λέγοντας πως έχει εμμονή με την ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας στο περιθώριο άλλες τεχνολογίες, εξίσου φιλικές προς το περιβάλλον, όπως για παράδειγμα το υδρογόνο ή τα συνθετικά καύσιμα.

Η ANFIA εκτιμά απώλεια 73.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία τα προσεχή χρόνια, τη στιγμή που οι νέες θέσεις από την ηλεκτροκίνηση δεν θα ξεπεράσουν τις 6.000.

Τα συνθετικά καύσιμα, γνωστά ως e-fuels αλλά και το υδρογόνο, είναι σύμφωνα με τους Ιταλούς ο δρόμος που θα έπρεπε να ακολουθήσει η αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι ώστε ούτε οι θερμικοί κινητήρες να εξαφανιστούν από τον χάρτη ούτε η ατμόσφαιρα να ρυπαίνεται από βλαβερές ουσίες. Παρόμοιες απόψεις έχουν τόσο η Hyundai όσο και η Mercedes-Benz, η Volvo, η Toyota και ο Όμιλος Stellantis. Κατασκευαστές που επενδύουν στην έρευνα κυψελών καυσίμου και αντικατάσταση του υδρογόνου από μεθανόλη. Επένδυση που βέβαια αφορά κυρίως της εμπορευματικές βαριές μεταφορές.

Fiat 500

Η δε… εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης θα οδηγήσει σύμφωνα με τον Scudieri στην απώλεια σχεδόν 73.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία τα προσεχή χρόνια, τη στιγμή που οι νέες θέσεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης δεν θα ξεπεράσουν τις 6.000. 

Μάλιστα, ανέφερε πως από τις 2.200 εταιρείες που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα του, οι 450 είναι μαθηματικά βέβαιο πως δεν θα επιβιώσουν από αυτή τη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση…