
Έρχεται κοινή πλατφόρμα για Mazda MX-5 και Toyota GR86
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των SUV, ελαφριά, πισωκίνητα μοντέλα όπως τα Mazda MX-5 και Toyota GR86 μοιάζουν με... δεινόσαυρους. Οι δύο εταιρείες όμως όχι μόνο δεν προτίθενται να τα αποσύρουν αλλά ετοιμάζουν κοινή πλατφόρμα.


Το Mazda MX-5 ετοιμάζεται να αλλάξει γενιά και το ερώτημα που απασχολεί του απανταχού petrolhead είναι ένα: Θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό;
Ακόμα δεν γνωρίζουμε ξεκάθαρα την απάντηση. Σύμφωνα όμως με τις τελευταίες πληροφορίες που προέρχονται από ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, Mazda και Toyota βρίσκονται σε συζητήσεις, προχωρημένες μάλιστα, για κατασκευή κοινής πλατφόρμας για τα νέα MX-5 και GR86.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Toyota θα συνεργαστεί με άλλη εταιρεία για το σπορ μοντέλο της. Ήδη από το 2005, ο ιαπωνικός κολοσσός απέκτησε σημαντικό μερίδιο της Subaru και οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν στενά για τα GR86 και BRZ. Με την Subaru να είναι υπεύθυνη για την εξέλιξη του κινητήρα (boxer φυσικά) και της βασικής πλατφόρμας.
Σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης η παραγωγή των νέων Mazda MX-5 και Toyota GR86 θα ξεκινήσει μέσα στο 2027
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτοί είναι οι 10 καλύτεροι κινητήρες παραγωγής
Φαίνεται όμως πως τα πράγματα θα αλλάξουν, μιας και όπως αναφέρει το ρεπορτάζ από την Ιαπωνία, μηχανικοί της Mazda βρίσκονται ήδη στις εγκαταστάσεις της Toyota προκειμένου να εξελίξουν τη νέα πλατφόρμα του MX-5.
To σασί και στα δύο μοντέλα θα προέρχεται από τη Mazda πλην όμως το καθένα θα χρησιμοποιεί διαφορετικό κινητήρα. Η παραγωγή τους, προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2027, με τις πρώτες παραδόσεις να έρχονται το 2028.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Subaru BRZ
Η απόφαση των δύο εταιρειών δείχνει ξεκάθαρα ότι παρά τις πιέσεις της αγοράς για εξηλεκτρισμό και SUV, υπάρχει ακόμη χώρος για καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα που δίνουν προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση. Το μεγάλο ερώτημα είναι αν τα νέα Mazda MX-5 και Toyota GR86 θα μείνουν πιστά στη συνταγή του ατμοσφαιρικού κινητήρα ή αν θα τολμήσουν το άλμα προς την ηλεκτροκίνηση. Θα φανεί εν καιρώ…