«Άχρηστα» τα paddle shifters

«Άχρηστα» τα paddle shifters

Έρευνα λέει ότι οι οδηγοί δεν χρησιμοποιούν σχεδόν ποτέ τα paddle shifters, παρότι η εμπορική διάθεσή τους έχει γενικευτεί.

Οι περισσότερες αυτόματες μεταδόσεις έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν και χειροκίνητα σχέσεις μέσω των ειδικών «αυτιών» που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Πρόκειται για διαδικασία που δημιουργεί ένα επίπεδο οδηγικού ενθουσιασμού, σχετικά άγνωστο στους χρήστες κλασικών, παλαιότερων αυτόματων σασμάν. Έναντι των τελευταίων, τα περισσότερα σύγχρονα αυτόματα κιβώτια αλλάζουν σχέσεις πολύ πιο γρήγορα, πολύ πιο έξυπνα και πολύ πιο σταθερά απ’ ό,τι μπορεί να περιμένεις από ένα χειροκίνητο σασμάν που στις αλλαγές του υπεισέρχεται και ο παράγοντας άνθρωπος.

Έτσι λοιπόν, με τα χειροκίνητα σασμάν να «πεθαίνουν» σαν τις μύγες, η ποιότητα σε αυτά τα έξυπνα, συνεπή και ταχύτατα αυτόματα κιβώτια έπρεπε θεωρητικά να έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Σήμερα, οι κατασκευαστές όλο και πιο πυκνά εφοδιάζουν τα αυτόματα κιβώτια με paddle shifters, ως ένα μέσο για να δώσουν τον έλεγχο και πάλι πίσω στον οδηγό. Σύμφωνα με το webside Edmunds, τα αυτοκίνητα που διαθέτουν paddle shifters εν έτει 2017 είναι 186% περισσότερα απ’ ό,τι πριν από δέκα χρόνια, το 2007. Παρότι οι έρευνες καταδεικνύουν ότι οι οδηγοί δεν επιθυμούν διακαώς να πάρουν πίσω τον έλεγχο σε αυτόν τον τομέα.

Σύμφωνα με την General Motors, το 62% των οδηγών χρησιμοποιούν τα paddle shifters στο αυτοκίνητό τους λιγότερο από δύο φορές το… χρόνο, αναφέρουν οι New York Times. Αλήθεια σκεφτείτε πόσα πολύ περισσότερα πράγματα κάνετε πάνω από δύο φορές το χρόνο; Αγοράζετε λουλούδια για το έτερο ήμισυ περισσότερες φορές, ακούτε το Despacito που το σιχαίνεστε περισσότερες από δύο φορές το χρόνο στο ραδιόφωνο, μέχρι και την Carmen από τον Carlos Saura μπορεί να πετύχετε πάνω από δύο φορές το χρόνο αν βλέπετε δημόσια τηλεόραση.

Δύο φορές το χρόνο! Μία κάθε 183 μέρες. Μια φορά κάθε 7.500 km… Υπήρξε μια εποχή που κι εμείς αλλάζαμε μετά μανίας όταν είχαν πρωτοβγεί, υποθέτοντας ότι αυτό ξανάφερνε πίσω στα αυτόματα τη χαμένη σπορ οδήγηση. Μια κατάθεση αφοσίωσης στο «κάν’ το μόνος σου». 

Και σήμερα σχεδόν έχουμε ξεχάσει τι κάνουν. Κι αν από λάθος τραβήξουμε κάνα αυτί και μπει το σασμάν σε «manual mode», βιαζόμαστε να ξαναβάλουμε το λεβιέ στο «auto» για να συνεχίσουμε με την αταραξία μας.

Η έρευνα μπορεί να αναφέρεται στην αμερικανική αγορά, αλλά επιβεβαιώνεται από την προσωπική εμπειρία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube