Η κρίση στην Porsche «φρενάρει» τα κέρδη των μεγαλομετόχων
Πτώση 36% στα καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη εννεαμήνου για τη μητρική εταιρεία, λόγω καθυστερήσεων στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης και πιέσεων από την κινεζική αγορά.
Η κρίση που ταλανίζει την Porsche AG είχε έντονο αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα της κορυφαίας μετόχου της, Porsche SE, η οποία ανακοίνωσε καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη μετά από φόρους ύψους 1,6 δισ. ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, μειωμένα κατά 36% σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Η Porsche SE, που ελέγχεται από τις οικογένειες Porsche και Piëch, κατέχει το 12,5% της Porsche AG, ενώ αποτελεί και τον μεγαλύτερο επενδυτή του Volkswagen Group, με ποσοστό 31,9% των μετοχών και 53,3% των δικαιωμάτων ψήφου. Η εταιρεία σημείωσε ότι τα αποτελέσματά της επηρεάστηκαν σημαντικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τόσο η Volkswagen όσο και η Porsche AG, καθώς το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της τελευταίας έχει καθυστερήσει, προκαλώντας δαπάνες δισεκατομμυρίων ευρώ.
«Η Porsche SE παραμένει ανθεκτική, ακόμη και μέσα σε ένα απαιτητικό περιβάλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία.» - Johannes Lattwein, CFO Porsche SE
Η γερμανική μάρκα αναγκάστηκε να αναθεωρήσει τη στρατηγική της στα ηλεκτρικά μοντέλα, καθυστερώντας την εμπορική διάθεση νέων EV, σε μια περίοδο που η ζήτηση στην Κίνα υποχωρεί αισθητά και ο ανταγωνισμός εντείνεται. Το πλήγμα αυτό δεν περιορίζεται μόνο στα μεγέθη της Porsche, αλλά επηρεάζει άμεσα και τον όμιλο Volkswagen, που στηρίζει μεγάλο μέρος της στρατηγικής του στις premium μάρκες του.
Παρά τη μείωση των κερδών, ο οικονομικός διευθυντής της Porsche SE, Johannes Lattwein, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει ενισχύσει τη χρηματοοικονομική της θέση, επιτυγχάνοντας πιο ανθεκτική δομή δανεισμού. «Η Porsche SE παραμένει σταθερή, ακόμη και μέσα σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον για την αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο όμιλος, το καθαρό χρέος μειώθηκε κατά 3% στο εννεάμηνο, φτάνοντας τα 5 δισ. ευρώ. Παράλληλα, η Porsche SE διατήρησε την ετήσια καθοδήγησή της μετά την προειδοποίηση για μειωμένα κέρδη που είχε εκδώσει τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν γνωστοποιήθηκε η αναθεώρηση της στρατηγικής Porsche για την ηλεκτροκίνηση.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η προσπάθεια της Porsche SE να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιό της, διερευνώντας επενδύσεις στον αμυντικό τομέα. Η εταιρεία φαίνεται να εξετάζει τη συμμετοχή της σε projects που σχετίζονται με την άνοδο των κρατικών δαπανών για άμυνα, επιχειρώντας να εκμεταλλευτεί τη δυναμική που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος κλάδος στην Ευρώπη.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζει μια δύσκολη συγκυρία. Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αποδεικνύεται ιδιαίτερα δαπανηρή, ενώ η αυξανόμενη πίεση από τους Κινέζους κατασκευαστές, οι εμπορικοί δασμοί και οι διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα καθιστούν το περιβάλλον ακόμη πιο ασταθές. Αντίθετα, οι αμυντικές βιομηχανίες όπως η Rheinmetall βλέπουν τα βιβλία παραγγελιών τους να γεμίζουν, αξιοποιώντας τη στροφή της Ευρώπης σε υψηλότερες δαπάνες ασφάλειας.
Με τη Porsche AG να βρίσκεται αντιμέτωπη με την ανάγκη για επαναπροσδιορισμό της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης και τη Volkswagen να δέχεται πίεση σε βασικές αγορές, η Porsche SE προσπαθεί να διατηρήσει ισορροπία ανάμεσα στις προκλήσεις του κλάδου και στη διασφάλιση της κερδοφορίας της.
Παρά τη συγκυρία, η εταιρεία εξακολουθεί να θεωρείται από τις πιο σταθερές επενδυτικές συμμετοχές στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η μελλοντική της κατεύθυνση αναμένεται να εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το αν η Porsche AG θα καταφέρει να ανακτήσει τη δυναμική της στα ηλεκτρικά μοντέλα και να σταθεροποιήσει τις πωλήσεις της στις βασικές αγορές της.
Πηγή: Reuters






