Nissan Patrol: Γιατί σταματάει τους κινητήρες ντίζελ;

Nissan Patrol: Γιατί σταματάει τους κινητήρες ντίζελ;

Το Nissan Patrol 7ης γενιάς είναι προ των πυλών αλλά δεν θα προσφέρεται πλέον με κινητήρες ντίζελ. Πόσο σοφό είναι αυτό;

Nissan Patrol

Η 7η γενιά του Nissan Patrol αποκαλύφθηκε λίγο περισσότερο από έναν χρόνο πριν και αρχικά ανακοινώθηκε ότι θα ήταν διαθέσιμη με δύο βενζινοκινητήρες: Έναν V6 3,5 lt με δύο τούρμπο και έναν ατμοσφαιρικό V6 3,8 lt.

Η είδηση πυροδότησε πολλές εικασίες σχετικά με το αν ένας ντίζελ θα μπορούσε να ενταχθεί στη γκάμα σε βάθος χρόνου, δεδομένης της μακροχρόνιας φήμης των πετρελαιοκίνητων Patrol. 

Στο κάτω κάτω, τόσο βαριά, σκληροτράχηλα σκαριά θέλουν ροπή κι οικονομία καυσίμου, όχι απαραίτητα υψηλή ιπποδύναμη και στροφάρισμα

Nissan Patrol

Πλέον ήρθε η επίσημη επιβεβαίωση ότι δεν θα προστεθεί καμία έκδοση ντίζελ στη γκάμα, παρά το γεγονός ότι ο μεγάλος αντίπαλός του, το Toyota Land Cruiser, παραμένει πολύ δημοφιλές με αυτό ακριβώς το είδος καυσίμου.

Η αλήθεια είναι πως η Nissan δεν διαθέτει πλέον κανέναν μεγάλο, σύγχρονο ντίζελ που να είναι συμβατό με ένα τέτοιο μοντέλο. Και δεν είναι η καλύτερη στιγμή για περιττές επενδύσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σε ποιες αγορές πωλείται καινούργιο το Nissan Patrol του 1997;

Η Nissan πουλάει αυτήν τη στιγμή το μεσαίου μεγέθους pick-up Navara με κινητήρα πετρελαίου, αλλά είναι παλιός και η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει μειώσει τις επενδύσεις της σε ντίζελ την τελευταία δεκαετία. Σκέψου ότι κανένα επιβατικό της στην Ευρώπη δεν διατίθεται πλέον με αυτό το καύσιμο.

Ένα SUV 2,7 έως 2,9 τόνων, με ρυμούλκηση 3,5-4 τόνων, χρειάζεται τουλάχιστον χωρητικότητα 3,0 με 3,5 lt, ροπή 600-700 Nm και κορυφαία θερμική αντοχή για σκληρή χρήση σε ζεστά κλίματα. Κατά προτίμηση με διάταξη V6.

Nissan Patrol

Τι έχει σήμερα η Nissan σε ντίζελ; Πρακτικά μόνο τον 4κύλινδρο 2.3 dCi του Navara. Επιπλέον, οι κύριες αγορές του Nissan Patrol (ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ, Ομάν) δεν θέλουν ντίζελ. Το θεωρούν «βρώμικο» και ακατάλληλο για ακραία ζέστη. Αν είχαμε την οικονομική τους επιφάνεια, το ίδιο θα κάναμε κι εμείς.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ανάπτυξη ενός νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης ντίζελ για μια χούφτα αγορές δεν φαίνεται να αξίζει τον κόπο για τη Nissan. Ειδικά καθώς η μάρκα πλοηγείται σε μια ευρύτερη αναδιάρθρωση και σε ένα ολοένα και πιο ηλεκτροκίνητο μέλλον.

Γενικώς, προσπαθεί να περικόψει χρήματα από παντού, οπότε ένα Patrol diesel είναι πολυτέλεια στη δεδομένη στιγμή.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube