Audi: Φτιάξαμε ντίζελ με μηδενικό turbo lag, σαν ηλεκτρικό
Η Audi ισχυρίζεται ότι έφτιαξε το αμάλγαμα των κινητήρων ντίζελ. Με απόκριση ηλεκτρικού.
Το ντίζελ βρίσκεται πια στα χαμηλότερα ποσοστά των τελευταίων δεκαετιών. Από την εποχή πριν το Dieselgate, όταν ξεπερνούσε το 50% της αγοράς, έχει κατρακυλήσει σήμερα στο μόλις 8% για τους πρώτους δέκα μήνες του έτους. Πλέον βρίσκεται στην 5η θέση των συστημάτων κίνησης, πίσω από βενζίνη, υβριδικά, plug-in hybrid και ηλεκτρικά. Κι όμως, η Audi επιμένει να το εξελίσσει.
Kαι μάλιστα φέρνει ένα από τα πιο σύνθετα και ενδιαφέροντα ντίζελ που έχουμε δει εδώ και χρόνια. Η γερμανική εταιρεία έχει μεγάλη ιστορία στην τεχνολογία πετρελαίου: Πουλάει TDI από το 1989, έχει κερδίσει οκτώ φορές τις 24 Ώρες του Le Mans και κάποτε έβαλε έναν V12 TDI στο R8, έστω κι αν έμεινε πρωτότυπο.
Τώρα παρουσιάζει τη νέα και πιο ώριμη εκδοχή του 3λιτρου V6, ο οποίος κάνει πρεμιέρα στα A6 και Q5
Η ουσία κρύβεται στον συνδυασμό ενός 48V ήπιου υβριδικού συστήματος με έναν ηλεκτρικό συμπιεστή. Δεν μιλάμε για δεύτερο τούρμπο, αλλά για ένα ηλεκτρικά κινούμενο τούρμπο που τοποθετείται πριν τον κύριο υπερσυμπιεστή και τροφοδοτεί άμεσα τον κινητήρα με συμπιεσμένο αέρα. Εξαλείφοντας κάθε ίχνος turbo lag, λέει η Audi.
Είναι η πρώτη φορά που η γερμανική εταιρεία παντρεύει MHEV και ηλεκτρικό συμπιεστή σε ντίζελ. Η φτερωτή του συμπιεστή ανεβάζει 90.000 rpm μέσα σε μόλις 250 ms, δίνοντας άμεση ροπή χαμηλά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nissan Patrol: Γιατί σταματάει τους κινητήρες ντίζελ;
Το σύνολο αποδίδει 299 ίππους στις 3.620 rpm και 580 Nm από τις 1.500 rpm, ενώ η πίεση υπερπλήρωσης αναπτύσσεται σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από πριν.
Αυτό μεταφράζεται σε πιο άμεση απόκριση από την αρχή, με την Audi να ισχυρίζεται ότι αν νέο και παλιό μοντέλο κάνουν κόντρα, το καινούργιο θα ρίξει στο παλιότερο «μια καρότσα στα πρώτα δυόμισι δευτερόλεπτα».
Με το MHEV να προσθέτει στιγμιαία 24 ίππους και 230 Nm, το A6 3.0 TDI κάνει τα 0–100 km/h σε 5,2”. Παρά την πολυπλοκότητά του, η Audi επιμένει ότι το μοτέρ είναι πλέον πιο αξιόπιστο.
Άλλωστε δεν πρόκειται για ολοκαίνουρια σχεδίαση, αλλά για την 4η εξέλιξη του γνωστού EA897, ενός κινητήρα που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010, μπήκε μέχρι και σε Porsche και… πρωταγωνίστησε άθελά του στο Dieselgate.
Σήμερα όμως πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές, ενώ μπορεί να λειτουργεί και με HVO -υδρογονοκατεργασμένο φυτικό έλαιο- που μειώνει ως και 95% τις εκπομπές CO₂ σε επίπεδο κύκλου ζωής.
Κατασκευασμένο από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και γεωργικά υποπροϊόντα, το HVO ήδη τοποθετείται ως καύσιμο πρώτης τοποθέτησης σε ντίζελ μοντέλα που κατασκευάζονται στα εργοστάσια της Audi στο Neckarsulm και το Ingolstadt στη Γερμανία.



