Φως φρένων εμπρός: Νέα εφαρμογή που θα έσωζε ζωές!

Φως φρένων εμπρός: Νέα εφαρμογή που θα έσωζε ζωές!

Το τρίτο φως φρένων έκανε διαφορά, όταν έγινε υποχρεωτικό το 1998. Τώρα, μπορεί να αποκτήσουμε και τέταρτο!

φως φρένων

Το τρίτο φως φρένων έγινε υποχρεωτικό σε διαφορετικές ημερομηνίες, ανάλογα με την αγορά. Στις ΗΠΑ από το 1986 για όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και από το 1994 για τα ελαφρά φορτηγά.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το επιπλέον φως φρένων κατέστη υποχρεωτικό την 1η Σεπτεμβρίου του 1998 για όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα ακολουθήθηκε η οδηγία της ΕΕ και κατευθείαν έκανε διαφορά στην οδική ασφάλεια. Αφού ήταν πολύ πιο σαφές πότε ένα αυτοκίνητο φρενάρει.

Και τώρα, ένα αντίστοιχο φως φρένων στο εμπρός μέρος μπορεί να μειώσει έως και 17% τα ατυχήματα

φως φρένωνΗ ιδέα έχει προταθεί και στο παρελθόν, θεωρώντας ότι θα ενημέρωνε τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου για τις ενέργειες ενός επερχόμενου αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, θα ήταν πολύ πιο εύκολο να καταλάβεις πότε ένα αυτοκίνητο ξεκινά σε μια διασταύρωση. Αφού θα έβλεπες ότι έχει σταματήσει να πατά φρένο.

Τώρα, μια ομάδα στο ινστιτούτο ασφάλειας οχημάτων στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Graz της Αυστρίας υποστηρίζει ότι διαθέτει τα δεδομένα για να επαληθεύσει αυτή τη θεωρία.

Ανέλυσε 200 πραγματικά ατυχήματα, τρέχοντάς τα ως προσομοιώσεις σε υπολογιστή. Και παρατήρησε ότι οι οδηγοί είχαν ταχύτερο χρόνο αντίδρασης αν μπορούσαν να δουν ένα εμπρός φως φρένων.

φως φρένων

Η ανάλυση αποκάλυψε ότι η προσθήκη ενός μπροστινού φωτός φρένων θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό των συγκρούσεων έως και κατά 17%. Και παρόλο που ένα επιπλέον φως δεν μπόρεσε να αποτρέψει όλα τα ατυχήματα, σε έως και το 25% των σεναρίων οδήγησε σε χαμηλότερες ταχύτητες πρόσκρουσης. Συμβάλλοντας στη μείωση της σφοδρότητας της πρόσκρουσης και της σοβαρότητας των τραυματισμών.

Ωστόσο, σε περίπου το 1/3 των ατυχημάτων, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι οδηγοί δεν θα μπορούσαν να δουν το εμπρός φως φρένων. Ως εκ τούτου, προτείνουν την ενσωμάτωση φώτων φρένων και στο πλάι των νέων οχημάτων.

Σε αντίθεση με κάποιες άλλες εξελίξεις στον τομέα της ασφάλειας, όπως τους ογκώδεις προφυλακτήρες ή τους πρώτους χοντροκομμένους αερόσακους, η τοποθέτηση εμπρός και πλευρικών φώτων φρένων δεν θα επηρέαζε και τόσο την αισθητική. 

φως φρένων

Οι ερευνητές του Graz αναφέρουν και μια προηγούμενη μελέτη, που διεξήχθη στη Σλοβακία, η οποία δεν προσέφερε δεδομένα σχετικά με τη μείωση των συγκρούσεων. Αλλά αποδεικνύει ότι οι οδηγοί βρήκαν την τεχνολογία χρήσιμη και εύκολη στην κατανόηση. 
 
Συνολικά 3.072 αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με εμπρός φως φρένων για διάστημα έως 11 μηνών. Με την πλειονότητα των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα να αναφέρει θετικές εμπειρίες στο τέλος της δοκιμής. Και το 75% να εγκρίνει την εισαγωγή του εμπρός φωτός φρένων σε νέα αυτοκίνητα.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube