
Omoda 5: Βελτιώνεται στα σημεία, ακόμα πιο ανταγωνιστικό
Οι Κινέζοι σπεύδουν να αναβαθμίσουν το Omoda 5 στα σημεία που επισήμαναν οι δοκιμαστές.

Όταν μας πρωτοσυστήθηκε τo Omoda 5, δηλωνόταν ότι είναι «ένα SUV προσαρμοσμένο στην ευρωπαϊκή αγορά». Αλλά όταν άρχισαν οι πρώτες δοκιμές σε έγκριτα μέσα, φάνηκε ότι χρειάζεται λίγη ακόμα εξέλιξη.
Έτσι, όταν πρόσφατα δοκιμάσαμε το Omoda 5 στη θερμική έκδοση 1.6Τ GDI, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν κάποιες χτυπητές ατέλειες.
Αντίστοιχες παρατηρήσεις έκαναν κι οι Βρετανοί συνάδελφοί μας στο Autocar. Με αποτέλεσμα, η εταιρεία να τους ενημερώσει για μια σειρά βελτιώσεων. Ακριβώς στα σημεία που επισημάνθηκαν.
Αυτό θα πει να έχεις ευήκοα ώτα. Αντί να περιμένουν χρόνια για το facelift που γίνεται στη μέση της ζωής ενός μοντέλου, διορθώνουν από τώρα ό,τι χρειάζεται
Έτσι, αναβαθμίσεις θα γίνουν στην μπροστινή ανάρτηση, στη γεωμετρία του τιμονιού, ενώ έχουν αλλάξει ακόμα και τις μπροστινές πλήμνες.
Θυμάσαι τι σημειώσαμε στη δοκιμή; «Υπό πίεση γέρνει αρκετά παρά τη σφιχτή ανάρτηση, με το τιμόνι να έχει ιδιαίτερα τεχνητή αίσθηση και χάνοντας πληροφορία όσο μεγαλώνει η γωνία διεύθυνσης».
Αλλά και: «Όσο η άσφαλτος παραμένει «μπιλιάρδο», η ασυνεννοησία μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα δεν αποκαλύπτεται ούτε υπό μεγάλη πίεση -παρά μόνο στην τρίτη διαδοχική στροφή. Όταν ο δρόμος κατσαρώσει, το πίσω μέρος έχει την τάση να μετατοπίζεται προς το εξωτερικό της στροφής περισσότερο από το αναμενόμενο, οπότε αναλαμβάνει το μέτρια ρυθμισμένο ESP. Και η ρευστότητα στις διαδοχικές στροφές πάει περίπατο».
Αλλαγές θα γίνουν και στην καμπίνα. Με τα καθίσματα να αποκτούν περισσότερες ρυθμίσεις. Το χρειαζόταν. Διότι σημειώναμε ότι «είναι πολύ ψηλά τοποθετημένα (ή δεν κατεβαίνουν αρκετά, εξαρτάται πώς το βλέπει κάποιος). Με αποτέλεσμα να «ξύνεις» με το κεφάλι τον ουρανό αν είσαι πάνω από 1,80».
Θα ήταν ευπρόσδεκτη και κάποια ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας στο μοτέρ, ώστε να γίνει πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Κατά τη δοκιμή, δεν είδαμε ποτέ κάτω από 8,5 lt/100 km στον υπολογιστή ταξιδίου. Και στην πόλη, χωρίς αστικό αυτοκινητόδρομο, κάτω από δέκα λίτρα.
Αλλά αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει από ένα model year σε άλλο. Τόσο ριζικές επεμβάσεις πραγματοποιούνται συνήθως στο facelift.