Audi: Κι όμως, ο 5κύλινδρος κινητήρας της θα μπορούσε να ζήσει

Audi: Κι όμως, ο 5κύλινδρος κινητήρας της θα μπορούσε να ζήσει

Ο 5κύλινδρος κινητήρας της Audi θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς μεγάλο κόστος. Αλλά οι Γερμανοί ότι αλλά δεν αξίζει τον κόπο.

Audi

Με λύπη μας ανακοινώνουμε ότι ο εν σειρά 5κύλινδρος κινητήρας της Audi δεν θα αργήσει να αποσυρθεί οριστικά. Έχει ήδη εξαφανιστεί με το TT RS και το RS Q3, τα οποία σταμάτησαν να παράγονται.

Το RS3 είναι πλέον το μοναδικό RS μοντέλο που φοράει το θρυλικό υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 2,5 lt, αλλά οι μέρες του είναι μετρημένες. Σε περίπου δύο χρόνια, το τελευταίο 5κύλινδρο RS3 θα βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης στο Ingolstadt.

Όπως θα περίμενε κανείς, η αυστηροποίηση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων οδηγεί στην κατάργηση του κινητήρα, αλλά αυτό δεν είναι όλη η ιστορία. Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, δήλωσε πρόσφατα ότι η συμμόρφωση του 5κύλινδρου με τις προδιαγραφές Euro 7 «δεν είναι δύσκολη».

Ακόμα κι έτσι, η Audi αποφάσισε να μη διαθέσει τα χρήματα και τους ανθρώπινους πόρους για να τον κρατήσει ζωντανό

Audi

Το Euro 7 τίθεται σε ισχύ τον Νοέμβριο του 2026, αλλά μόνο για τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν από τότε και μετά. Δεδομένου ότι το RS3 της τρέχουσας γενιάς είναι ήδη διαθέσιμο προς πώληση, θα λάβει μια προσωρινή αναστολή.

Μέχρι τον επόμενο Νοέμβριο, αυτόν του 2027, οπότε όλα τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις Euro 7 αγορές θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανόνες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Audi RS3: Αποχαιρετιστήρια, «πιστάδικη» έκδοση με τον εμβληματικό 5κύλινδρο

Ο Döllner εξήγησε ότι ενώ ο κινητήρας θα μπορούσε τεχνικά να προσαρμοστεί ώστε να πληροί τις προδιαγραφές, «είναι θέμα κλίμακας και συνολικής ζήτησης της αγοράς». Με απλά λόγια, οι πωλήσεις του RS3 Sportback και του RS3 Sedan δεν είναι αρκετά ισχυρές για να δικαιολογήσουν το κόστος. 

Ως αποτέλεσμα, «ο 5κύλινδρος κινητήρας πιθανότατα θα τελειώσει με το Euro 7». Θεωρητικά, θα μπορούσε να συνεχίσει την καριέρα του σε περιοχές εκτός των συγκεκριμένων προδιαγραφών, αλλά η Audi πιθανότατα έκανε τους υπολογισμούς της και το βρήκε μη βιώσιμο.

Audi

Θα μπορούσε να βρει τον δρόμο του στο νέο ΤΤ; Κάθε άλλο, το μοντέλο παραγωγής του Concept C θα είναι 100% ηλεκτρικό. Πάντως, για όσους βγάζουν φλύκταινες με τα BEV, έχουμε ένα καλό νέο: Η Audi απέρριψε την ιδέα ενός ηλεκτρικού RS6. Τουλάχιστον προσώρας.

Άλλωστε, η γκάμα της περιλαμβάνει ήδη το RS E-Tron GT των 925 ίππων. Οπότε όποιος ψηφίζει ηλεκτρικά, έχει επιλογή που τον καλύπτει και με το παραπάνω. Έτσι, προτιμήθηκε το RS6 να διατηρήσει τον μπρουτάλ θερμικό χαρακτήρα του.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube