Κατάταξη 2025: Τα μοντέλα με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης

Κατάταξη 2025: Τα μοντέλα με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης

Η idGarages.com αποκαλύπτει ποια μοντέλα έχουν το χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Αν και βασίζεται σε γαλλικά δεδομένα, αποτελεί καθαρό δείκτη τάσεων για την ευρωπαϊκή αγορά και κατ’ επέκταση για την Ελλάδα, όπου οι απόλυτες τιμές ενδέχεται να διαφέρουν.

κόστος συντήρησης

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η idGarages.com -κορυφαία πλατφόρμα σύγκρισης και online προγραμματισμού εργασιών συντήρησης αυτοκινήτου- δημοσιεύει την κατάταξη των μοντέλων με το χαμηλότερο κόστος συντήρησης στη Γαλλία.

Η έκδοση για το 2025, η οποία βασίζεται σε 158.429 επικυρωμένα δελτία τιμών του πρώτου 3μήνου, επιβεβαιώνει μια τάση που είχε αρχίσει να διαφαίνεται ήδη από το καλοκαίρι: Ύστερα από τις έντονες αναταράξεις της μετά-Covid περιόδου και τα προβλήματα εφοδιασμού, ο ρυθμός αύξησης των τιμών επισκευής αυτοκινήτων επιβραδύνεται σημαντικά.

Η συντήρηση στη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου αγγίζει έως 20 % του κόστους κατοχής

Εφέτος, η άνοδος περιορίζεται στο +6,67 % σε ετήσια βάση, έναντι +7,64 % το 2024 και +11,51 % το 2023 -ένδειξη σταθεροποίησης τόσο στα εργατικά όσο και στο κόστος των ανταλλακτικών.

κόστος συντήρησης

Για την κατάταξη, η idGarages επικεντρώθηκε στα δεκαπέντε πιο αντιπροσωπευτικά μοντέλα του γαλλικού στόλου, ανεξάρτητα από γενιά. Τα μοντέλα κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες -βενζινοκίνητα μικρά, πετρελαιοκίνητα μικρομεσαία και πετρελαιοκίνητα SUV- έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις καθημερινές ανάγκες των οδηγών.

Έξι βασικές εργασίες λήφθηκαν υπόψη για τον υπολογισμό του μέσου κόστους συντήρησης: γενική συντήρηση, κλιματισμός, αλλαγή εμπρός δίσκων/τακακιών, εμπρός αμορτισέρ, ιμάντας χρονισμού και σετ συμπλέκτη. Συνολικά, αυτές οι εργασίες αποτελούν πάνω από το 80 % του συνόλου του κόστους συντήρησης στη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου.

Μικρά βενζίνης - Πρωταθλητές οικονομίας
Με έντονη παρουσία σε πόλη και προάστια, τα μικρά αυτοκίνητα παραμένουν τα φθηνότερα στη συντήρηση, με διαφορές που όμως αγγίζουν τα €100 ετησίως ανάμεσα σε ορισμένα μοντέλα.

κόστος συντήρησης To Citroën C3 II (2009–2013) είναι ο πρωταθλητής της κατηγορίας με ετήσιο κόστος €439,19, περίπου 20 % χαμηλότερο από αυτό του Renault Clio IV (Ε542,33). Το προβάδισμά του οφείλεται σε οικονομικά ανταλλακτικά και απλή μηχανολογία. 

Στον αντίποδα, Renault Clio IV και Peugeot 208 (€532,74) βρίσκονται ανάμεσα στα ακριβότερα μικρά όσον αφορά τη συντήρηση, λόγω αυξημένων εργατοωρών σε βαριές εργασίες όπως ο συμπλέκτης και η κατανομή.

Μικρομεσαία ντίζελ - Η τεχνολογία κοστίζει
Σε αυτή την κατηγορία, η Citroën C4 II (2010–2018) αναδεικνύεται το οικονομικότερη, με €540,89 ετησίως. Ακολουθούν: Renault Mégane IV phase I (2016–2020) με €567,29 και Audi A3 III με €607,58.

κόστος συντήρησης Το Volkswagen Golf VII (€613,84) είναι από τις ακριβότερα, κυρίως λόγω υψηλότερου κόστους ανταλλακτικών και μεγαλύτερου χρόνου επέμβασης σε αρκετές εργασίες.

Ντίζελ SUV - Εξισορροπημένο κόστος
Τα SUV, που πλέον αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 49 % των νέων ταξινομήσεων στη Γαλλία, δεν εμφανίζουν υπερβολικές αυξήσεις στο κόστος συντήρησης.

κόστος συντήρησης Πρώτο παραμένει το Dacia Duster (2010+) με €538,11/έτος, περίπου 8 % κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, χάρη στην απλότητα της μηχανολογίας του. Ακολουθούν Nissan Qashqai (€583,98 ) και Peugeot 2008 (€583,18), με τη διαφορά μεταξύ πρώτου και τελευταίου SUV να μην ξεπερνά τα €45.

Με βάση μια μέση διάρκεια χρήσης 11,5 ετών -όπως ισχύει για τον γαλλικό στόλο που είναι πολύ παραπλήσια με την ελληνική (υπολογίζεται σε 10-12 έτη),  το συνολικό κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου μπορεί εύκολα να φτάσει ή και να ξεπεράσει τις €6.000.

«Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν ότι η τιμή αγοράς είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου: Στη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου, η συντήρηση μπορεί να αντιστοιχεί έως και στο 20 % του συνολικού κόστους κατοχής», τονίζει ο Fabien Borsa, CEO της idGarages.com.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube