Test drive: Citroën C4 1.2 PureTech 130

Test drive: Citroën C4 1.2 PureTech 130

Η βενζινοκίνητη έκδοση του ανανεωμένου Citroën C4 είναι άλλο ένα λαμπρό παράδειγμα των πλεονεκτημάτων του downsizing.

Η ανανέωση του Citroën C4 την περασμένη χρονιά, εκτός από το διακριτικό φρεσκάρισμα της εμφάνισης, έφερε και αλλαγές ουσίας κάτω από το καπό.

Ακολουθώντας την τάση της μόδας στην κατηγορία, η βενζινοκίνητη γκάμα του απαρτίζεται πλέον μόνο από κινητήρες τούρμπο, άμεσου ψεκασμού. Και για την ακρίβεια από έναν 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα τούρμπο σε δύο διαφορετικές εκδοχές.

Ο νέος 1.2 e-THP έχει εμπλουτίσει ήδη το βιογραφικό του με την πρωτιά στην κλάση 1,0-1,4 lt των βραβείων International Engine of the Year για το 2015. Στη βασική έκδοση του C4 αποδίδει 110 PS, εδώ όμως έχουμε το δυνατότερο C4 1.2 PureTech 130, με ισχύ που φανερώνεται από το όνομά του. Η κλωτσιά που προκύπτει από την είσοδο του τούρμπο στο παιχνίδι είναι πολύ ομαλή και η αίσθηση που έχεις στις καθημερινές μετακινήσεις είναι ότι πρόκειται για κινητήρα μεγαλύτερου κυβισμού. Άλλωστε, η ροπή φτάνει τη μέγιστη τιμή των 23,5 kgm στις 1.750 rpm και, σύμφωνα με τη Citroën, το 95% αυτής συνεχίζει να αποδίδεται ως τις 3.500 rpm.

Ψυχωμένο
Έτσι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς συνέχεια το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με το κάπως ασαφές κούμπωμα. Διατίθεται πάντως και με αυτόματο 6άρι, με επιπλέον χρέωση €1.400. Ευτυχώς το κιβώτιο τα πάει μια χαρά στις γρήγορες αλλαγές, το σπινάρισμα στην εκκίνηση είναι ιδανικό και ο κινητήρας δεν φαίνεται να λαχανιάζει ψηλά. Έτσι τα όργανα μετρήσεων καταγράφουν ένα εντυπωσιακό 9,6” για το 0-100 km/h, νούμερο που φέρνει το C4 εμπρός από κάθε ανταγωνιστή ίδιου ή χαμηλότερου κυβισμού και ισχύος.

Το ίδιο ισχύει και στα 400 και 1.000 m, με 16,9” και 31,1”, αντίστοιχα, όταν για τις ίδιες μετρήσεις ένα SEAT Leon 1.0 TSI χρειάζεται 17” και 31,2”, και ένα Ford Focus 1.0 EcoBoost 17,3” και 31,9”. Πολύ καλή, αν και όχι πάντα κορυφαία, είναι η εικόνα στις ρεπρίζ. Στα 80-110 km/h με 3η το C4 ισοφαρίζει το Leon με 4,7”, ενώ το Focus χρειάζεται 5,5”. Για το ίδιο φάσμα ταχυτήτων με 4η το Leon περνάει εμπρός γράφοντας 5,5’’, με το C4 στα 6,0” και το Focus στα 7,0”.

Με λίγα λόγια, ο 1.2 e-THP ικανοποιεί και με το παραπάνω με τη δύναμή του. Αν κάτι μπορείς να του προσάψεις είναι η απόκριση του ηλεκτρονικού γκαζιού στο ελαφρύ πάτημα του πεντάλ και τις χαμηλές στροφές, όπως όταν κόβεις για μια διασταύρωση, αλλά θέλεις να συνεχίσεις πριν ακινητοποιηθείς εντελώς. Πάντως αποδείχθηκε ολιγαρκής σε καύσιμο, με τη μέση κατανάλωση να μπορεί υπό προϋποθέσεις να πλησιάσει τα 7,0 lt/100 km. Μόνο τα μοντέλα του Ομίλου VW με τον 1.0 TSI μπορούν να κάψουν λιγότερο.

Προτεραιότητα κατά την εξέλιξη της ανάρτησης του C4 είχε σαφώς η άνεση. Η πρώτη ένδειξη γι’ αυτό έρχεται από το ελαφρύ τιμόνι, το οποίο κατευθύνει ένα μπροστινό που αντιδρά νωχελικά στις εντολές σου. Και η επιβεβαίωση είναι ο τρόπος που η ανάρτηση ισοπεδώνει τις ανωμαλίες στο ταξίδι. Σε χαμηλότερη ταχύτητα ωστόσο, στους δρόμους της πόλης, κάποιες εγκάρσιες λακκούβες γίνονται αισθητές αρκετά εντονότερα απ’ ό,τι θα περίμενες σε ένα αυτοκίνητο με τέτοιο προσανατολισμό. Όσο γρήγορα κι αν κινηθείς πάντως, οι αντιδράσεις του C4 παραμένουν φιλικές και προβλέψιμες, ενώ ακόμα κι αν βρεθείς απροετοίμαστος, το πολύ προστατευτικό ESP θα επέμβει νωρίς για να σε επαναφέρει στην τάξη.

Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από ποιοτικό, μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του, με τη συναρμογή να αφήνει ερωτηματικά μόνο στα χαμηλότερα τμήματα. Τα καθίσματα, ακολουθώντας το χαρακτήρα του μοντέλου, είναι αρκετά μαλακά, αλλά προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι, αλλά λίγο για τα πόδια τους, ενώ ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στο άνω άκρο της κατηγορίας (408 lt).

Η πιο προσιτή έκδοση του C4 PureTech 130 είναι η καλά εξοπλισμένη Feel που διαθέτει από αυτόματο κλιματισμό, φώτα και υαλοκαθαριστήρες μέχρι σύστημα πολυμέσων SMEG με οθόνη 7” και navigation. Έτσι τα €17.990 που κοστίζει με απόσυρση δεν ακούγονται υπερβολικά, ενώ μπορούν να γίνουν ακόμα πιο ελκυστικά με το πρόγραμμα απόκτησης #CitroenMakeMyDay της φίρμας, που περιλαμβάνει 5ετή εγγύηση και δωρεάν ασφάλιση.

Τι λέει το DRIVE
Ένας κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση, πολύ καλές επιδόσεις και ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία αρκεί για να φέρει και τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του C4 στο επίκεντρο της προσοχής
Τιμή από €17.990 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 23,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6”
0-160 km/h 27,3”
0-400 m 16,9” @ 132,6 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 167,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 6,0”
110-140 km/h (4η) 7,8”
110-140 km/h (5η) 9,6”
110-140 km/h (6η) 12,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,1 m
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.329 x 1.789 x 1.489 mm
Βάρος 1.280 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE