Test drive: Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI CoD S tronic

Test drive: Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI CoD S tronic

Τα σεντάν εκδικούνται. Ύστερα από την εντυπωσιακή είσοδο της Mercedes-Benz CLA, η Audi εισέρχεται επίσης για πρώτη φορά στη νέα ούτως ή άλλως κατηγορία των κόμπακτ premium σεντάν και μάλιστα με αξιώσεις να χτυπήσει απευθείας την πρωτιά.

Το Audi A3 Sport Sedan είναι 1,1 cm πιο φαρδύ και 14,6 cm μακρύτερο από το A3 Sportback και μόλις 24 πόντους πιο κοντό από το Α4.

Το μεταξόνιο είναι μόλις 1 mm πιο μακρύ (2.637 mm), αλλά η επιμήκυνση έχει ωφελήσει το χώρο αποσκευών που διαθέτει 45 επιπλέον λίτρα χωρητικότητας.

Παρά τη μηχανολογική ομοιότητά τους, θα πρέπει επίσης να καταθέσω την προσωπική εκτίμηση πως το Sport Sedan είναι σαφώς πιο ομοιογενές, με όμορφες απλές γραμμές και πιο ρευστό σχήμα. Σε αυτό συνηγορεί και η βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας από το 0,31 του Sportback σε cd 0,29.

Ο 1.400άρης TFSI με τους 140 PS που δοκιμάζουμε εδώ είναι ο μικρότερος από τους ανασχεδιασμένους κινητήρες με τους οποίους έχει λανσαριστεί αρχικά το Audi A3 Sport Sedan. Η τεχνολογία cylinder-on-demand ενσωματώνεται στο βασικό 1.400άρη κινητήρα των 140 PS, με τη διαχείριση του μοτέρ να απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους υπό χαμηλό φορτίο, μειώνοντας έτσι τη μηχανικές τριβές και απώλειες, τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνοντας την κατανάλωση.

Ο 1.400άρης TFSI τραβά δυνατά αρχικά και διατηρεί το σφρίγος του και στις ψηλές στροφές. Οι επιδόσεις του είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, ειδικά σε συνδυασμό με το κιβώτιο S tronic. Για το 0-100 χρειάστηκε μόλις 8,5”, στο 400άρι έφτασε σε 16,2” και ολοκλήρωσε το χιλιόμετρο σε 29,7”. Να πούμε εδώ πως το 3θυρο Α3 με 40 κιλά λιγότερα, αλλά 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ήταν σαφώς πιο αργό, με αντίστοιχους χρόνους 9,0”, 16,2” και 30,1”.

Smooth operator
Το A3 Sport Sedan είναι καλά ραφιναρισμένο σε όλους τους τομείς και εξαιρετικά ηχομονωμένο, με ελάχιστο ή και καθόλου θόρυβο να τρυπώνει στην καμπίνα. Στο γεγονός αυτό προσθέστε ότι ο 1.4 TFSI είναι σε κάθε περίπτωση ήσυχο μοτέρ, οπότε το αποτέλεσμα φτιάχνει ένα ανταγωνιστικό, ήσυχο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.

Η λειτουργία Audi Select προσφέρει πέντε διαφορετικές λειτουργίες που επεμβαίνουν στη χαρτογράφηση του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του κιβωτίου S tronic. Mπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στις Efficient, Comfort, Auto, Sport και Individual. Στη λειτουργία Efficient, ο κλιματισμός ρίχνει την απόδοσή του, ενώ στο άφημα του γκαζιού απεμπλέκεται το κιβώτιο (Coasting) ώστε να μπορείς να διατηρείς σχετικά υψηλή «ρολαριστή» ταχύτητα χωρίς να σε φρενάρει ο κινητήρας.

Το προσπέρασμα στου δρόμους της περιφέρειας, ειδικά στους πιο ορεινούς θα απαιτήσει  κάμποση από την ισχύ του μοτέρ, αλλά το αντιστάθμισμα έρχεται από το χαρμάνι του 1.4 TFSI και αναμειγνύει σοφά επιδόσεις και οικονομία. Σε ένα μίγμα αυτοκινητόδρομου, επαρχιακού και πόλης το trip έδειξε 6,5 lt/100 km, τιμή  ικανοποιητική, δεδομένου ότι δεν οδηγούσα με το μυαλό στην χαμηλή κατανάλωση.

Το αυτόματο 7άρι S tronic της Audi δεν χρειάζεται συστάσεις και ξέρουμε ότι αλλάζει σχέσεις τάχιστα και με την πρέπουσα επιλογή. Ακόμα και η κλιμάκωση της 6ης και της 7ης είναι αυτή που πρέπει, δίνοντας καλή επιτάχυνση για γρήγορα προσπεράσματα στην εθνική.

Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι του Α3 είναι ευχάριστα ζυγισμένο, αλλά και όπως τα περισσότερα του είδους του υπολείπεται σε αίσθηση. Δεν έχω ωστόσο κανένα παράπονο από το συνολικό ζύγισμα του αυτοκινήτου. Διατηρεί μια καλοδουλεμένη ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στο σφιχτό έλεγχο του αμαξώματος, υποστρέφει ελάχιστα και μόνο υπό σοβαρή πίεση.

Όσον αφορά τα φρένα, οι αεριζόμενοι δίσκοι του σεντάν Α3 παρέχουν σωστά ζυγισμένη, αλλά και αποφασιστική δύναμη πέδησης με τη μίνιμουμ φυσική προσπάθεια από τον οδηγό.

Ολοκληρωμένη επιλογή
Εάν δεν κάνετε πάνω από 15.000 km ετησίως για να αποσβέσετε τη διαφορά τιμής και να καρπωθείτε τα οφέλη του ντίζελ, τότε το A3 Sport Sedan 1.4 TFSI αξίζει τον κόπο. Είναι ακριβές στο δρόμο, ζωντανό και ευχάριστο στην κύλιση, είτε πηγαίνεις με 50 είτε με 150. Με την προθήκη δε του αυτόματου 7αριού S tronic, που αξίζει οπωσδήποτε τα παραπάνω €2.400, η τιμή φτάνει τα €27.700 -€25.600 με απόσυρση.

Τι λέει το DRIVE
Το A3 Sport Sedan είναι από αυτά τα αυτοκίνητα που δύσκολα τους βρίσκεις ψεγάδι. Ο κινητήρας του είναι εξαιρετικός, η ποιότητα κύλισης η κορυφαία της κατηγορίας και το σύνολο, σε συνδυασμό με το στάνταρ S tronic απολύτως ομοιογενές.
Τιμή από €27.700 ή 25.600 με απόσυρση (Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI CoD 140 PS S tronic)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 5,9 ”
0-100 km/h 8,5”
0-120 km/h 12,0”
0-400 m 16,2”
0-1.000 m 29,7”
50-80 km/h με kickdown 2,9”
80-110 km/h με kickdown 4,2”
110-140 km/h με kickdown 6,3”
100-0 km/h 36,9 m
Τελική 217 km/h
Κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112 gr/km
Διαστάσεις 4.456 x 1.796 x 1.416 mm
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube