Test: Citroen C3 1.4 VTi

Test: Citroen C3 1.4 VTi

Ποιο αυτοκίνητο; Αυτό είναι το σχόλιο όσων είχαν εμπειρία από το προηγούμενο C3 μετά από μια σύντομη βόλτα με το καινούριο.

Σήμερα που στην γκάμα της εταιρείας υπάρχει το DS3 για όσους ψάχνουν κάτι πιο σπορ και οδηγοκεντρικό, το νέο C3 θα μπορούσε να επικεντρωθεί στις οικογενειακές υποχρεώσεις του. Αδιαφορώντας αν ορισμένοι σαν εμένα το βρίσκουν βαρετό. Η Citroen όμως την είδε διαφορετικά.

Εσωτερικές αλλαγές
Το νέο C3 φοράει τον κινητήρα άμεσου ψεκασμού των 1,4 λίτρων του Mini One που έχει εξελιχτεί από κοινού από την PSA και την BMW. Ο χαρακτηριστικός «καρμπιρατεράτος» ήχος και η καλή απόκριση στο γκάζι ξαφνιάζουν ευχάριστα. Το τιμόνι είναι πλέον αρκετά βαρύ και η πληροφήρηση που παρέχει επαρκής. Ο λεβιές του κιβωτίου δεν φτάνει σε αίσθηση το Mini, αλλά είναι πολύ πιο κοντά σε αυτό, παρά στο προηγούμενο μοντέλο. Έχει μεγάλες διαδρομές, αλλά είναι θετικός στο κούμπωμα και δεν δυσανασχετεί στις γρήγορες αλλαγές των μετρήσεων. Τα 10,8” για τα πρώτα 100 km/h από στάση, τα 6,2” για τα 80-110 km/h με 3η και τα 11” για τα 110-140 km/h με 4η είναι κορυφαίες επιδόσεις, τόσο με απόλυτα κριτήρια όσο και συγκριτικά με τον ατμοσφαιρικό ανταγωνισμό. Μόνο το υπερτροφοδοτούμενο Polo που αποδίδει δέκα PS παραπάνω στα χαρτιά και 25 στο δυναμόμετρο είναι πιο γρήγορο.

Η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, αλλά και άνετη στις ανωμαλίες. Στα εξογκόματα συμπεριφέρεται υποδειγματικά, αλλά στις λακκούβες, όταν εκτείνεται και μετά συμπιέζεται απότομα αντιδρά κάπως νευρικά και με θόρυβο. Η κλίση στις στροφές προειδοποιεί για το όριο χωρίς να τρομάζει ή να παρασύρει το C3 εκτός γραμμής. Έχει μια αίσθηση λίγο βαρύτερου αυτοκινήτου από όσο είναι στην πραγματικότητα, ευπρόσδεκτη κυρίως στον αυτοκινητόδρομο. Στους δρόμους της περιφέρειας δεν ενοχλεί, αν και στερεί κάποιους πόντους στην αμεσότητα των αντιδράσεων. Η συμπεριφορά είναι πρακτικά ουδέτερη. Πρέπει να προσπαθήσεις πάρα πολύ για να χάσει το εμπρός μέρος την πρόσφυσή του. Και μάλιστα με το λάθος τρόπο. Διαφορετικά ξεκολλάει με τα τέσσερα, με την ουρά να εμφανίζει χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης.



Lifestyle
Η εξωτερική σχεδίαση διατηρεί το ίδιο ωοειδές περίγραμμα. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες λεπτομέρειες, όπως η μεγάλη εισαγωγή αέρα στη μάσκα, τα high tech φανάρια και οι τονισμένες καμάρες των τροχών που δίνουν κίνηση στην εικόνα. Την ίδια ζωντάνια εκπέμπει και το εσωτερικό. Με στοιχεία δανεισμένα από το DS3 όπως τα χειριστήρια του κλιματισμού, το πολύ όμορφo τριάκτινο τιμόνι και την κεντρική επιφάνεια απομίμησης αλουμινίου που καλύπτει το κεντρικό τμήμα του ταμπλό. Τα πλαστικά είναι σκληρά, αλλά σίγουρα καλύτερης ποιότητας από του προηγούμενου. Η αίσθησης της απτής ποιότητας δεν φτάνει στο επίπεδο του Polo, αλλά είναι αντίστοιχη του Punto Evo, του Yaris ή του Fiesta, που όμως στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό έχει μαλακό πλαστικό. Το φινίρισμα είναι ικανοποιητικό, χωρίς κάποια ατέλεια που να βγάζει μάτι, σηκώνει πάντως αρκετή βελτίωση. Ο νέος πίνακας των αναλογικών οργάνων είναι όμορφος τόσο την ημέρα όσο και φωτισμένος τη νύχτα. Είναι ευανάγνωστος και βγάζει μια αίσθηση υψηλής τεχνολογίας που αναβαθμίζει συνολικά την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Εργονομικά δεν θα δυσκολευτείτε με τις βασικές λειτουργίες, αλλά οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι λίγες και οι ποτηροθήκες... ανύπαρκτες.

Οι χώροι επιβατών είναι ικανοποιητικοί, στο μέσο όρο της κατηγορίας. Το κάθισμα του οδηγού ρυθμίζεται σε ύψος και επιτέλους η θέση οδήγησης είναι μέσα και όχι πάνω από το αυτοκίνητο. Το μόνο πρόβλημα που θα συναντήσουν οι ψηλοί οδηγοί είναι με τον αέρα για το κεφάλι στις εκδόσεις με το πανοραμικό παρμπρίζ, όταν το κάλυμμα της οροφής με τα αλεξήλια είναι τραβηγμένο προς τα πίσω. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι κορυφαία για την κατηγορία καθώς φτάνει τα 300 λίτρα, 20–30 περισσότερα συγκριτικά με τα Punto, Fiesta, Yaris και Polo.

Διατηρώντας την πρακτικότητα και την ευχρηστία του προηγούμενου μοντέλου, το νέο C3 έχει πλέον γίνει πολύ πιο ενδιαφέρον οδηγικά και αισθητικά, έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά, και έχει αποκτήσει λίγο glamour. Η τιμή της έκδοσης 1.4 VTi που δοκιμάσαμε φτάνει τα €14.990. Και είναι ανταγωνιστική, με δεδομένο ότι στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται εκτός των κλασικών ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων, ηχοσύστημα MP3 με έξι ηχεία και θύρα USB, έξι αερόσακκοι, ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός και cruise control.

 


Κυβισμός (cc)1397
Κύλινδροι/βαλβίδες42461
Ισχύς (PS/rpm)95/6.000
Ροπή (kgm/rpm)13,8/4.000
0-100 km/h (sec)10,8
Τελική ταχύτητα (km/h)184
Μετάδοση / κιβώτιοΣτους εμπρός τροχούς/χειροκίνητο 5 ταχυτήτων
Ανάρτηση εμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική
Ανάρτηση πίσωΗμιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική
Φρένα (εμπρός / πίσω)Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
Διαστάσεις3.941 x 1.728 x 1.524
Μεταξόνιο (mm)2466
Βάρος (kg)1120
Τροχοί195/55 R16
Τιμή14990

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube