node/31513

H Porsche εξαγοράζει το 10% της κατασκευάστριας ηλεκτρικών hypercars Rimac

Ο εξηλεκτρισμός είναι στον πυρήνα των μελλοντικών σχεδίων της Porsche. Αναπτύσσει δική της τεχνολογία, αλλά αν βρει και κάτι έτοιμο, δεν θα πει όχι.

Η αρχή έγινε το 2005 με το λανσάρισμα της πρώτης Cayenne Hybrid το 2005. Η Porsche συνέχισε με υβριδικές εκδόσεις του μεγάλου SUV της αλλά και της Panamera, της σπορ μπερλίνας της.

Ο εξηλεκτρισμός αγγίζει το πλέον εμβληματικό μοντέλο της μάρκας. Υβριδική 911 θα υπάρξει σίγουρα στην επόμενη γενιά του μοντέλου, ενώ έχουν κατά καιρούς κυκλοφορήσει φήμες ακόμη και για αμιγώς ηλεκτρική. Μετά την κατάργηση των ντίζελ κινητήρων από τη γκάμα της, η Porsche αφοσιώνεται πλήρως στην ηλεκτροκίνηση. Το ξέρουμε άλλωστε από το πρωτότυπο σπορ σεντάν Mission E το οποίο αποτελεί τη βάση για το μοντέλο που θα λανσαριστεί με το όνομα Taycan, όπως η εταιρεία ανακοίνωσε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 70ά της γενέθλια.

Το ηλεκτρικό σπορ σεντάν θα έχει επιδόσεις και οδική συμπεριφορά supercar, με δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν 600 άλογα και αυτονομία 500 km. Η Porsche (σε συνεργασία με την Audi) έχει αναπτύξει τη δική της τεχνολογία από το μηδέν, μια εντελώς νέα προσαρμοζόμενη πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τον κινητήρα εμπρός με κωδική ονομασία J1. Και εντελώς ξαφνικά, χωρίς προηγουμένως να έχει παρατηρήσει κανείς τον καπνό, έχουμε φωτιά: Η Porsche εξαγοράζει το 10% της κροατικής Rimac. Πρόκειται για τη γνωστή πλέον εταιρεία που κατασκευάζει το ηλεκτρικό hypercar Concept One. Ναι, αυτό που «έλιωσε» ο παρουσιαστής (ένας από τους τρεις) του The Grand Tour, Richard Hammond σε εκείνο το ατύχημα στην Ελβετία για το οποίο είχε βουίξει το διαδίκτυο.

Η εταιρεία φτιάχνει τώρα το C-Two το οποίο αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2018, με συνολική απόδοση…  1.940 PS (όχι, δεν είναι τυπογραφικό λάθος) και 235 kgm ροπή (ούτε αυτό είναι). Η Rimac Automobili είναι θυγατρική της Greyp Bikes, η οποία κατασκευάζει ηλεκτρικά ποδήλατα. Συνολικά η εταιρεία απασχολεί 400 άτομα.

«Εξελίσσοντας ηλεκτρικά διθέσια σπορ αυτοκίνητα και άλλα ηλεκτρικά οχήματα η Rimac έχει αποδείξει την ευρεία τεχνογνωσία της στην ηλεκτροκίνηση» δήλωσε ο Lutz Meschke, πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου Οικονομικών και IT. «Θεωρούμε ότι η φιλοσοφία της Rimac είναι πολλά υποσχόμενη για αυτό και θέλουμε να αναπτύξουμε μια στενότερη σχέση συνεργασίας».

Πηγή Autoevolution

 

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39875

Porsche 718: Οι κορυφαίες εκδόσεις διατίθενται και με αυτόματο PDK

Οι ταχύτατες Porsche 718 Cayman GT4, 718 Spyder αλλά και οι εκδόσεις GTS 4.0 αποκτούν επιλογή αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Τρίτη, 08 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Porsche 718: Οι κορυφαίες εκδόσεις διατίθενται και με αυτόματο PDK

Η Porsche επιβεβαίωσε την έντονη φημολογία που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους και ανακοίνωσε την διάθεση των κορυφαίων εκδόσεων 718 Cayman GT4 και 718 Spyder αλλά και των 718 GTS 4.0, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων PDK (Porsche Doppelkupplung) ως εναλλακτική επιλογή στο στάνταρ χειροκίνητο 6 σχέσεων.

Να θυμίσουμε πως τα μοντέλα φορούν εξακύλινδρο ατμοσφαιρικό boxer κινητήρα 4,0 λίτρων ενώ σύμφωνα με την Porsche, η έβδομη σχέση του PDK είναι πιο κοντή σε συνδυασμό με το συγκεκριμένο μοτέρ.

Porsche 718 Cayman GT4 and 718 Spyder

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 718 Cayman GT4 και 718 Spyder [video]

Στις 718 Cayman GT4 και 718 Spyder, που αποδίδουν 420 PS και 420 Nm ροπής, το PDK επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,9" (-0,5" σε σύγκριση με τις χειροκίνητες εκδόσεις) και 0-200 km/h σε 13,4" (-0,4"). Πατώντας το πλήκτρο Sport, ο οδηγός έχει πρόσβαση στην πιο επιθετική ρύθμιση του PDK για απόλυτες επιδόσεις.

Επιπλέον, οι αυτόματες εκδόσεις επιδόσεων επωφελόυνται από βελτιώσεις στο μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθισης στον πίσω άξονα. Τέλος η χρωματική παλέτα εμπλουτίζεται με την προοσθήκη της απόχρωσης Python Green και οι τροχοί Aurum 20" είναι πλέον διαθέσιμοι και για την 718 Spyder.

Porsche 718 GTS 4.0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 718 GTS 4.0: Με ατμοσφαιρικό 6κύλινδρο μοτέρ [video]

Αντίστοιχες βελτιώσεις στις επιδόσεις έχουμε και για τις αυτόματες 718 Cayman GTS 4.0 και 718 Boxster GTS 4.0 με απόδοση 400 PS και 419 Nm, που επιταχύνουν από 0-100 km/h σε 4" (-0,5") και από 0-200 km/h σε 13,7" (-0,4").

Εδώ, το PDK προσαρμόζεται στις λειτουργίες Normal, Sport Plus και Individual του πακέτου Sport Chrono, αλλάζοτας τα χαρακτηριστικά του, ενώ με το πλήκτρο Sport Response επιλέγονται αυτόματα οι καλύτερες δυνατές ρυθμίσεις για κινητήρα και σασμάν (ανεξαρτήτως επιλεγμένης λειτουργίας) για διάστημα 20" βοηθώντας στις προσπεράσεις.

Για το 2021, ολόκληρη η οικογένεια 718 αποκτά νέο υλικό Race-Tex που αντικαθιστά το Alcantara για τις επενδύσεις των καθισμάτων. Η Porsche δεν ανακοίνωσε τις τιμές για τις αυτόματες 718 όμως αναμένεται να είναι λίγο ακριβότερες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες χειροκίνητες εκδόσεις.

[Πηγή: Porsche]