Test drive: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Test drive: Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Αν πιστεύετε ότι ένα αυτοκίνητο δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα απίστευτα άνετο, ερεθιστικό οδηγικά και οικονομικό στη χρήση, ξανασκεφτείτε το.

Αυτή τη φορά, η Porsche μάλλον πέτυχε περισσότερο την εμφάνιση της Panamera. Σε σχέση με την προηγούμενη, οι αναλογίες είναι πιο αρμονικές και το πίσω μέρος σίγουρα πιο εύπεπτο, αλλά και πιο πιστό στη γραμμή της 911.

Η χρήση της νέας πλατφόρμας MSB περιόρισε αρκετά το βάρος, ωστόσο το νούμερο που δείχνει η πλάστιγγα στην περίπτωσή μας δεν είναι καθόλου μικρό: 2.290 kg. Τα 320 kg εξ αυτών, σύμφωνα με την εταιρία, είναι η διαφορά βάρους αυτής, της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης Panamera 4 E-Hybrid, από τη συμβατική «4». Κάτω από το καπό της βρίσκεται ένας νέος V6 2,9 lt άμεσου ψεκασμού, με δύο τούρμπο σε διάταξη «Hot V», που αποδίδει 330 PS και 45,9 kgm.

Αργείς να τον ακούσεις, αφού στην εκκίνηση δουλεύει μόνο το ηλεκτρικό μοτέρ των 136 PS και 40,8 kgm που τον συνοδεύει. Κι αν επιλέξεις τη λειτουργία E-Power από τον περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι, μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί μόνο εκείνο. Θεωρητικά για 50 km, χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 14,1 kWh, νούμερο όχι ανέφικτο με προσεκτική χρήση. Η δύναμη του ηλεκτρομοτέρ επαρκεί για να κινήσει την Panamera σβέλτα για τα αστικά δεδομένα, και με ταχύτητα έως 140 km/h.

Με ένα πιο γενναίο πάτημα του γκαζιού ή χειροκίνητα, ενεργοποιείται το πρόγραμμα Hybrid Auto. Ο ηλεκτροκινητήρας εξακολουθεί να παρέχει την πρώτη ώθηση και ο V6 την επιπλέον δύναμη που χρειάζεται για να κινηθείς πραγματικά γρήγορα. Το νέο, 8άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK, αλλάζει ανεπαίσθητα σχέσεις και κρατά τις στροφές χαμηλά. Η κατανάλωση ίσως πέφτει και κάτω από τα 10 lt/100 km με επιμονή στην οικονομική οδήγηση. Για εμάς, στο λίγο χρόνο που περάσαμε με την Panamera, το γκάζι της παραήταν γλυκό για να καταφέρουμε κάτι καλύτερο από 12,5 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Porsche 911 Carrera S

Η στάνταρ αερανάρτηση τριών θαλάμων διατηρεί την καμπίνα τόσο ανεπηρέαστη από το ανάγλυφο του δρόμου, που θέλεις να βγεις έξω για να σιγουρευτείς ότι τα λάστιχα είναι ακόμη εκείνα που είχες παρατηρήσει μπαίνοντας: 275/35R21 εμπρός, 315/30 R21 πίσω. Τα μηνύματα που λαμβάνει ο εγκέφαλος είναι κάπως αντιφατικά, αφού αυτό το επίπεδο άνεσης παρέχεται σε ένα περιβάλλον οδήγησης ξεκάθαρα σπορ. Το κατακόρυφο τιμόνι, η φαρδιά κεντρική κονσόλα που ανηφορίζει ως ένα ψηλό και λιτό ταμπλό, το ρολόι-χρονόμετρο του Sport Chrono και το μεγάλο, κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, παραπέμπουν αναμφίβολα σε σπορ κατασκευή. Στοιχεία που σε κάνουν να υποψιάζεσαι πως βρίσκεσαι σε λιμουζίνα είναι τα υλικά κορυφαίας ποιότητας και ο υπερπλήρης εξοπλισμός, με τις περισσότερες επιλογές να καθορίζονται από πλήκτρα αφής. Η επιβεβαίωση έρχεται από ένα βλέμμα πίσω, όπου βρίσκεις… περίπου το ίδιο περιβάλλον με εμπρός.



Δύο καθίσματα που μοιάζουν ίδια με το δικό σου, χωρίζονται επίσης από μια φαρδιά κονσόλα με επιφάνεια αφής, για τη ρύθμιση του κλιματισμού, των πολυμέσων κ.ά. Απλώς αντί για τιμόνι, οι πίσω επιβάτες έχουν εμπρός τους οθόνες αφής 10” που αφαιρούνται για να χρησιμοποιηθούν ως Android tablets και εκτός αυτοκινήτου. Το πακέτο ψυχαγωγίας περιλαμβάνει ακόμη ασύρματα ακουστικά, μνήμη 32 GB, υποδοχή για κάρτα microSD κ.ά. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, αλλά όχι όσο μεγάλος θα περίμενες με μήκος 5,05 m και μεταξόνιο 2,95 m. Άλλωστε, κάποιος πρέπει να αγοράσει και τη «μακριά» έκδοση Executive, με τα αντίστοιχα μεγέθη αυξημένα κατά 15 πόντους. Το δε πορτμπαγκάζ των 405 lt, 90 λιγότερων από εκείνο των μη-υβριδικών Panamera, μπορεί να αυξηθεί κατά 25 lt, στην πιο πρακτική έκδοση Sport Turismo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Porsche 718 Boxster

Πίσω στη θέση του οδηγού, για να ξυπνήσεις το σπορ αυτοκίνητο που είσαι σίγουρος ότι οδηγείς, επιλέγεις από τον περιστροφικό διακόπτη στο τιμόνι Sport ή ακόμα καλύτερα Sport Plus. Το δεξί πεντάλ αποκτά ηλεκτρική απόκριση και το κιβώτιο κατεβάζει πιο πρόθυμα. Ο ήχος της εξάτμισης αγριεύει, σαν να κοχλάζει, και σύντομα εθίζεσαι στα διακριτικά σκασίματα σε κάθε «άσε». Η ανάρτηση σφίγγει, όχι όμως σε δυσάρεστο βαθμό. Μπορείς να τη χρησιμοποιείς έτσι ακόμα και στην πόλη, ενώ εκτός αυτής, δεν υπάρχει ταχύτητα αρκετά υψηλή ώστε να νιώσεις ανασφάλεια στην Panamera. Δεν εμπνέει εμπιστοσύνη μόνο στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε κακοστρωμένους δρόμους της περιφέρειας, όπου χρειάζεται αυτοσυγκράτηση για να μη βρεθείς να κινείσαι με τα τριπλάσια χιλιόμετρα από το όριο.

Οι 462 ίπποι φαίνεται να μη δυσκολεύονται καθόλου να επιταχύνουν τους 2,3 τόνους, και οι μετρήσεις αποκαλύπτουν ένα αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί με το ρυθμό μιας Mercedes-AMG A 45: Πολύ γρήγορα. Για τα 80-110 και 110-140 km/h χρειάζεται 2,0” και 2,9", ενώ το 60-160 km/h ολοκληρώνεται σε 8,0”. Στην εκκίνηση, αρκεί το ταυτόχρονο πάτημα του φρένου με το γκάζι για να ενεργοποιηθεί το launch control. Το σπινάρισμα είναι άγνωστη λέξη, οι αλλαγές γίνονται με τη σχετική κλωτσιά, και το χρονόμετρο σταματάει στα 4,4” για τα 100 km/h, στα 12,6” για το 400άρι και στα 23” για το χιλιόμετρο, με ταχύτητα εξόδου 232,3 km/h.



Υπό πίεση, αφού ξεπεράσεις το ελαφρύ τιμόνι, διαπιστώνεις ότι το εμπρός μέρος είναι εξαιρετικά υπάκουο. Παρά το τεράστιο βάρος δεν υποστρέφει εύκολα, εκτός αν πρόκειται για δρόμο-γυαλί. Σε αξιοπρεπή άσφαλτο η τροχιά ορίζεται με ακρίβεια εκατοστού. Στις γρήγορες στροφές δοκιμάζεται το θάρρος του οδηγού, όχι το αυτοκίνητο. Στις πολύ κλειστές, η Panamera είναι ιδιαίτερα ευέλικτη για το μέγεθός της, χάρη στην τετραδιεύθυνση. που στρίβει τους πίσω τροχούς αντίθετα από τους εμπρός μέχρι τα 50 km/h. Η πραγματική, κι όχι «υβριδική» τετρακίνηση, στέλνει δύναμη εμπρός μόνο όταν χρειάζεται. Μπορείς να προλάβεις τη μετάδοση με ένα γενναίο πάτημα του γκαζιού μέσα στη στροφή, και το σύστημα ευστάθειας έστω μερικώς απενεργοποιημένο. Το πίσω μέρος περιστρέφεται γλυκά, βγαίνεις από τη στροφή με ίσιο τιμόνι ή λίγο ανάποδο και ίσα που προλαβαίνεις να αναρωτηθείς πώς γίνεται ένα τόσο βαρύ όχημα να είναι τόσο ερεθιστικό οδηγικά, πριν χρειαστεί να φρενάρεις για την επόμενη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche Cayenne στην Κρήτη

Το μεσαίο πεντάλ δεν είναι πάντα όσο ακριβές θα ήθελες. Κι αυτό συμβαίνει διότι αρχικά η ταχύτητα μειώνεται αποκλειστικά με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Μόνο όταν ο οδηγός ζητήσει περισσότερη επιβράδυνση, και συγκεκριμένα πάνω από 0,3 G, εμπλέκονται τα φρένα. Τότε σε γεμίζει σιγουριά, και η δύναμη θαρρείς πως αρκεί για να σταματήσει την περιστροφή της Γης. Τα 34,5 m που χρειάστηκε για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h είναι επίδοση που χαρίζει στην Panamera μια θέση στο δικό μας Top 5 όλων των εποχών.

Όσο κι αν προσπαθήσει η Porsche, ορθά, να προσελκύσει και αγοραστές που προτιμούν να κάθονται πίσω δεξιά, η ουσία της Panamera δεν αλλάζει. Ο σπορ χαρακτήρας της είναι εμφανής ακόμα και σε αυτή, στην πιο «πράσινη», πιο πολιτικά ορθή και πιο βαριά εκδοχή της. Είναι σαφώς το καλύτερο οδηγικά αυτοκίνητο της κλάσης της και σε αφήνει να αναρωτιέσαι πόσο πιο απολαυστικές θα είναι οι συμβατικές, ελαφρύτερες εκδόσεις της.


Τι λέει το DRIVE
Μια βιτρίνα υψηλής τεχνολογίας και πολυτέλειας που μπορεί να εκτελέσει και χρέη σπορ αυτοκινήτου. Τη θέλουμε… χτες.
Τιμή από €129.300
Τεχνολογία
Βενζινοκινητήρας: 2.894 cc, V6, 24v, 4 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός VarioCam Plus, 330 PS/5.250-6.500 rpm, 45,9 kgm/1.750-5.000 rpm
Ηλεκτρικό μοτέρ: 136 PS και 40,8 kgm
Συνδυαστική απόδοση: 462 PS/6.000 rpm, 71,4 kgm/1.100-4.500 rpm
Αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων PDK
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,4”
0-160 km/h 10,1”
0-400 m 12,6” @ 179,3 km/h
0-1.000 m 23,0” @ 232,3 km/h
60-160 km/h 8,0”
50-80 km/h 1,6”
80-110 km/h  2,0”
110-140 km/h  2,9”
Φρένα 100-0 km/h 34,5 m
Τελική ταχύτητα 278 km/h
Μέση κατανάλωση 12,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 56 g/km
Διαστάσεις 5.049 x 1.937 x 1.423 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt
Βάρος 2.290 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube