Ευρώπη, προσεχώς σταθμός φόρτισης κάθε 60 km

Ευρώπη, προσεχώς σταθμός φόρτισης κάθε 60 km

Για να αντιμετωπιστεί η άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία εύρεσης δημόσιου σταθμού φόρτισης για EV, οι 27 χώρες της ΕΕ θέλουν να επιβάλλουν πλέγμα ισοδύναμο με έναν τερματικό σταθμό κάθε 60 km του ευρωπαϊκού δικτύου.

σταθμός φόρτισης

Στη σύνοδο κορυφής, στο Λουξεμβούργο πριν από λίγες ημέρες, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των υπουργών Μεταφορών, ασχολήθηκε με το πλαίσιο του νομοθετικού πακέτου που ονομάζεται «Fit for 55»*.

Για τα 27 μέλη, ήταν θέμα συμφωνίας, μεταξύ άλλων θεμάτων, η δημιουργία ενός δικτύου δημόσιων σταθμών φόρτισης. Ένα πλέγμα τερματικών, όσο το δυνατόν πιο συνεκτικό και σε ευθεία αναλογία με την ισχυρή ανάπτυξη των 100% ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων.

Ύστερα από πολύμηνες συζητήσεις για το θέμα του κλίματος και του μέλλοντος του αυτοκινήτου, οι εκπρόσωποι κάθε κράτους κατέληξαν επιτέλους σε συναίνεση για το θέμα του δικτύου χρέωσης. Υπό την πίεση πρέπει να πούμε, του Κοινοτικού Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά κυρίως αυτή της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτή μεταξύ άλλων θεώρησε ότι η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης είναι πολύ άνιση ανάλογα με τη χώρα και γενικά πολύ μικρότερη από τις ανάγκες των χρηστών.

Σύμφωνα με έκθεση της ACEA, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση των 27 της ΕΕ, καθώς της αναλογεί ένας σταθμός φόρτισης κάθε 500 km!

Οι υπουργοί, ωστόσο, ήθελαν να κουρδίσουν τα βιολιά τους για να υλοποιήσουν γρήγορα μια επαρκή υποδομή έως το 2025 στους κεντρικούς δρόμους και στη συνέχεια έως το 2030 στους δευτερεύοντες. Στόχος, να υπάρχει τα επόμενα χρόνια τουλάχιστον πυκνότητα της τάξης του ενός σταθμού φόρτισης για κάθε 60 km σε ολόκληρο το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο.

σταθμός φόρτισης

Μια απαίτηση που θα πρέπει να αποδειχθεί πολύ πιεστική για χώρες όπως η δική μας ή η Λιθουανία, αλλά από την άλλη πολύ λιγότερο για χώρες όπως η Ολλανδία (47 τερματικοί σταθμοί/100 km) ή η Γερμανία. Aκόμη και σε μικρότερο βαθμό η Γαλλία, η οποία είχε ένα μέτριο πλέγμα 4,1 τερματικών σταθμών ανά 100 km τον περασμένο Σεπτέμβριο, σύμφωνα με έκθεση της ACEA, πίσω από την Ιταλία και την Πορτογαλία (14 τερματικοί σταθμοί).

Εδώ να αναφέρουμε ότι η χώρα μας στην έκθεση της ACEA βρισκόταν στην τελευταία θέση των 27 της ΕΕ, μαζί με τη Λιθουανία, με 0,2 τερματικά ανά 100 km. Μάλιστα η ACEA είχε σχολιάσει τότε, «Εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει ακόμα να διανύσουν 200 χιλιόμετρα ή περισσότερα για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι θα είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητo». 

σταθμός φόρτισης

Θα μπορέσει όμως αυτό το σχέδιο δράσης που ψηφίστηκε με τον χαρακτήρα του επείγοντος να ανταποκριθεί εγκαίρως στις προσδοκίες των κατασκευαστών και των οδηγών όσον αφορά την τυποποιημένη δημόσια χρέωση;

Τίποτα δεν είναι σίγουρο, ειδικά από τη στιγμή που αυτή η διυπουργική συμφωνία που επιτεύχθηκε στις 2 Ιουνίου πρέπει τώρα να επικυρωθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, πιθανότατα τον Σεπτέμβριο.

*Το «Fit for 55» είναι μια δέσμη κειμένων που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021. Συγκεντρώνει μια σειρά από μέτρα που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 55% στην ΕΕ έως το 2030.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube